מוטורולה מוביליטי השיקה את Moto X – מכשיר שניתן להפעלה בדיבור בלבד

המכשיר החדש מפענח מחוות ידניות ופקודות קוליות, ומייתר את הצורך במגע ● מדובר במכשיר המשמעותי הראשון שמשיקה החברה מאז שגוגל רכשה אותה ● עם זאת, ולמרות הציפיות, ה-Moto X מיועד דווקא לשוק הביניים ומציע תצורה שלא יכולה להתחרות עם הטלפונים החכמים המובילים בשוק, כמו הגלקסי S4 של סמסונג וה-One של HTC ● בשלב זה, לא ברור מתי יגיע הוא לישראל

מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility) הכריזה בסוף השבוע על ה-Moto X – מכשיר שיכול לפענח מחוות ידניות ופקודות קוליות. מדובר במכשיר המשמעותי הראשון שמשיקה החברה מאז שגוגל (Google) רכשה אותה תמורת 12.5 מיליארד דולרים. עם זאת, ולמרות הציפיות, ה-Moto X הוא מכשיר שמיועד דווקא לשוק הביניים ומציע תצורה שלא יכולה להתחרות עם המכשירים המובילים בשוק, כמו הגלקסי S4 של סמסונג (Samsung) וה-One של HTC.

ה-Moto X מציע כמה דברים מעניינים מבחינה חיצונית ופנימית כאחד: הראשון הוא מעבד ה-X8 עליו מבוסס המכשיר. בבסיסו, מדובר במעבד ה-Snapdragon S4 Pro של קוואלקום (Qualcomm) במהירות 1.7 ג'יגה-הרץ – מעבד הדור הקודם של החברה, שכולל את השבב הגרפי Adreno 320. שבב זה לא נחשב כיום חזק במיוחד. עם זאת, במסגרת מערכת העל שבב שילבה מוטורולה מוביליטי שני שבבי DSP מיוחדים ששולטים בפענוח של ביצוע המחוות הידניות והפקודות הקוליות. ניתן להפעיל את המכשיר בדיבור, ללא צורך במגע כלל. ה-X8 אף בנוי, לפי החברה, בצורה שמאפשרת להחליף את המעבד הנוכחי של קוואלקום בכל מעבד יישומים אחרים בקלות יחסית, כך שהחברה יכולה על אותו בסיס להציע דגמים משופרים.

דבר נוסף שבו ה-Moto X ייחודי הוא העיצוב שלו. לקוחות שיזמינו אותו מ-AT&T בארצות הברית יוכלו לעצב את הכיסוי האחורי שלו בעצמם בעזרת אפליקציה ייעודית ויקבלו את המכשיר ישירות מהמפעל בתוך ארבעה ימים מיום ההזמנה. בהזמנה רגילה יוכלו המשתמשים לבחור מבין 18 עיצובים שהחברה הכינה מראש, ובקרוב צפוי להתווסף לרשימה עיצוב עם גב בצבע עץ.

יש שינויים גם במערכת ההפעלה – אנדרואיד 4.2.2 ולא 4.3, משום מה – ובממשק. גם המצלמה עברה שינוי רציני ומפעילה את עצמה כאשר המשתמש מרים את הטלפון בתנועה האופיינית לפני צילום. הצילום עצמו נעשה בלחיצה על כל נקודה במסך וכל שאר הממשק מועלם כדי לא להפריע למשתמש.

מבחינה טכנית מגיע המכשיר עם 2 ג'יגה-בייט זיכרון RAM; נפח אחסון של 16 או 32 ג'יגה-בייט, ללא יכולת הרחבה, אך עם 50 ג'יגה-בייט ב-Google Drive, שירות האחסון בענן של גוגל, למשך שנתיים; תמיכה ב-Wi-Fi, כולל התקן המעודכן ac; קישוריות בלוטות' 4.0 ו-NFC; וגם ב-LTE. המצלמה האחורית היא מצלמת 10 מגה-פיקסלים והקדמית – 2.1 מגה-פיקסלים, ושתיהן יכולות לצלם סרטונים באיכות HD מלאה.

גרסת ה-16 ג'יגה-בייט אמורה לעלות 199 דולרים וגרסת ה-32 ג'יגה-בייט – 249 דולרים, בהתאמה לסובסידיה של המפעילות. בנוסף, תיתכן בקרוב גרסת אנדרואיד נקייה במכירה ישירה בחנות היישומים של גוגל.

בשלב זה, לא ברור מתי יגיע המכשיר לישראל.

אירועים קרובים