לראשונה: ג'נרל אלקטריק תשקיע בחברת סייבר ישראלית

התאגיד השלישי בגודלו בעולם ישקיע מיליוני דולרים בסטארט-אפ ThetaRay, שפועל בעולם ההגנה מפני מתקפות סייבר ● עד כה נוסתה המערכת של החברה בגופים עסקיים, ממשלתיים וביטחוניים בארץ ובעולם, והצליחה לבצע גילוי מוקדם של מתקפות

ג'נרל אלקטריק (General Electric), התאגיד השלישי בגודלו בעולם, החליט להשקיע בפעם הראשונה בחברת סייבר ישראלית: הסטארט-אפ ThetaRay, שפועל בעולם ההגנה מפני מתקפות סייבר. היקף ההשקעה לא נמסר, אולם לאנשים ומחשבים נודע, כי הוא עומד על מיליוני דולרים בודדים. בכך מצטרפת ג'נרל אלקטריק ל-JVP, המשקיעה העיקרית בחברה.

ThetaRay פועלת בחממת הסייבר של JVP. היא הוקמה לפני כמה חודשים על ידי שני פרופסורים למתמטיקה – פרופ' אמיר אוורבוך מאוניברסיטת תל אביב ופרופ' רונלד קויפמן מאוניברסיטת ייל. פעילותה של החברה היא למניעת מתקפות יום אפס (Zero Day Attack ) ומתקפות מתקדמות ומתמשכות, APT (ר"ת Advanced Persistent Threat), על מערכות תשתית קריטיות. מדובר במערכות שנמצאות במתקנים אסטרטגיים, מערכות תקשורת ומערכות פיננסיות גדולות, תחנות כוח גרעיניות, מערכות שליטה ובקרה, תשתיות תקשורת ועוד. בתוך עולם הסייבר, תחום זה נחשב למורכב אך בעל פוטנציאל צמיחה גבוה ביותר.

המודל של החברה מבוסס על אלגוריתם מתמטי מתקדם שפותח במטרה לאתר אנומליות ברשת והתנהגות חריגה בסביבת Big Data. הוא הוכח כמוצלח ביישומים שונים, בהם בקרת תהליכים, ניטור ביצועים וזיהוי מגמות. טכנולוגיית Thetaray מעוגנת בשבעה פטנטים רשומים בארץ ובעולם.

עד היום נוסתה המערכת של ThetaRay בהצלחה בגופים עסקיים, ממשלתיים וביטחוניים, ובתשתיות לאומיות קריטיות – בארץ ובעולם. תוצאות הטמעת המערכת הצביעו על גילוי מוקדם של מתקפות, ביחס גבוה בהרבה מהפתרונות האחרים לתחום, תוך הורדה משמעותית בכמות התראות השווא. החיבור בין המחקר האקדמי של פרופ' אוורבוך ופרופ' קויפמן לפרקטיקה הטכנולוגית נרקם בקרן JVP, שזיהתה את הפוטנציאל המשמעותי הטמון ביישום הידע המתמטי כפתרון להתמודדות עם איומים ומתקפות מעולמות הסייבר.

לדברי ברט מאי, ראש חטיבת פיתוח עסקי ושותפויות אסטרטגיות בג'נרל אלקטריק בתחום מערכות התוכנה, "הפעילות שלנו בישראל היא צעד משמעותי בסדרה ארוכה ונחושה של מאמצי אבטחה, שנועדו להגן על המוצרים שלנו. בעולם שבו הקשר בין מערכות ומכונות הולך ומתהדק וכמות המידע עולה באופן מתמיד, גדלים גם האיומים לפריצה וחדירה למערכות אלה. ThetaRay פיתחה גישה ייחודית וחדשנית שניתן להשתמש בה בעתיד כדי לסייע בהגנה על מערכות ומידע רגישים".

"המערכת – קו ההגנה האחרון"
מארק גזית
, מנכ"ל ThetaRay, אמר לאנשים ומחשבים, כי "הטכנולוגיה שפיתחנו מאפשרת גילוי של מתקפות מורכבות, בעלות פוטנציאל הרסני משמעותי ופריצות לא מוכרות, בסמיכות לזמן אמת. הדבר נעשה באמצעות ניתוח Big Data ברמה רב-ממדית – דבר שמעניק למקבלי החלטות בארגונים ובחברות יכולת התמודדות עם מצבי אנומליה במערכת בפרק זמן מהיר. זאת, תוך מניעת נזקים חמורים שלעתים עשויים להיות בלתי הפיכים. ההשקעה של ג'נרל אלקטריק היא הבעת אמון בפתרון שלנו ומהווה פוטנציאל עסקי משמעותי עבור החברה". הוא הסביר שייחודיותן של המתקפות כיום הוא בכך שלעתים רבות הן חד פעמיות, ולכן "נדרש לדעת את מה שלא ידוע שאיננו יודעים".

גזית ציטט מחקרים המצביעים על כך שמשך ההדבקה בנוזקה או משך הפריצה עומד על שבועיים, ואילו הגילוי שלהם אורך שמונה חודשים.

יואב צרויה, מנכ"ל חממת הסייבר של JVP. צילום: חן גליליהוא הסביר שייחודיות הפתרון נובעת מכך שהוא אוסף מידע משני מקורות שונים: למשל, צנטריפוגה והבקר הלוגי שמדווח על הפעילות והמהירות שלה. לאחר מכן מושווים שני הנתונים המדווחים בו זמנית, על מנת לבחון שיש ביניהם התאמה. לדבריו, המערכת ממתגת את עצמה כ-"קו ההגנה האחרון" ויוצאת מנקודת הנחה ששאר מערכות אבטחת המידע נפרצו או ייפרצו.

"יש בישראל הזדמנות עסקית ייחודית"
יואב צרויה
, מנכ"ל חממת הסייבר של JVP, ציין, כי "אנחנו מאמינים שיש בישראל הזדמנות עסקית ייחודית בתחום אבטחת הסייבר, שנובעת משילוב של הון אנושי ברמה גבוהה והשקעות משמעותיות מצד הממשלה והתעשייה. מחזקים אותה אקדמיה מובילה, מרכזי מחקר ופיתוח של חברות רב לאומיות ותרבות סטארט-אפים ייחודית, שמניבה פתרונות חדשניים". צרויה הוסיף, כי "הצבנו בסדר עדיפות לקדם שיתופי פעולה עם שותפים אסטרטגיים, כמו ג'נרל אלקטריק, על מנת לאפשר לחברות ליהנות מהם ולהשיג הבנה עמוקה לגבי השווקים הרלוונטיים".

קרן JVP נוסדה ב-1993 על ידי ח"כ ד"ר אראל מרגלית ומנהלת שמונה קרנות הון-סיכון בסך כולל של יותר מ-900 מיליון דולרים. עד היום היא השקיעה ביותר מ-95 חברות, בשלושה תחומים מרכזיים: מדיה דיגיטלית, אבטחת סייבר ואחסון. במהלך שנות פעילותה הובילה הקרן 26 אקזיטים. JVP מפעילה שתי חממות טכנולוגיות במסגרת תוכנית החממות של המדען הראשי: האחת בירושלים, שמתמקדת בחברות מתחום המדיה והאחסון, והשנייה, בשיתוף עם אוניברסיטת בן גוריון, ממוקמת בבאר שבע ומתמקדת בתחום הגנות הסייבר.

לאנשים ומחשבים נודע, כי בעתיד תשקול ג'נרל אלקטריק את רכישת המוצרים של ThetaRay, לטובת הגנה על המערכות שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים