גולן טלקום חוגגת: הגענו ל-300 אלף מנויים

מפעילת הסלולר קרובה להשיג את נתח השוק שיפטור אותה מתשלום מלוא דמי הרישיון, כנדרש בהסכם שלה עם משרד התקשורת

07/08/2013 14:51
מיכאל גולן, מנכ"ל גולן טלקום

ספקית הסלולר גולן טלקום הודיעה היום (ד') כי הגיעה ל-300 אלף לקוחות בתוך פחות משנה וחצי של פעילות בישראל. בהודעה שהפיצה החברה נכתב, כי היא "מודה למאות אלפי הלקוחות על התמיכה והפרגון האדיר, ומזמינה את שאר הצרכנים להצטרף למהפכה ההיסטורית והפרי היחיד מהמחאה החברתית של קיץ 2011. אנחנו מזמינים את הקהל להצטרף ל-300 אלף צרכנים מרוצים, ומתחייבים להמשיך ולהישאר נאמנים לקהל הלקוחות עם שקיפות והוגנות".

חברת הסלולר בראשותו של מיכאל גולן הפקידה במסגרת המכרז של משרד התקשורת ערבויות בסך 360 מיליון שקלים. עתה, הנתונים היפים אודות מספר לקוחותיה תומכים בשאיפותיה לקבל את הערבויות בחזרה. באפריל 2011 הוציא משרד התקשורת הודעה, בה נכתב כי "על מנת לעודד את התפתחות התחרות במתן שירותי סלולר במגזר הפרטי, עומדת בפני החברות הזוכות האפשרות לקבל החזר מלא של דמי הרישיון להן התחייבו במכרז, וזאת בהתאם להיקף חדירתן למגזר הפרטי. זאת, במטרה לעודד את עמידת החברות בתנאי הפרישה הארצית".

"לפיכך", לשון ההודה, "חברה חדשה שתשיג נתח שוק של 7% במגזר הפרטי בתוך 5 שנים מיום הענקת הרישיון, תהיה פטורה מתשלום מלוא דמי הרישיון (למעט מחיר המינימום במכרז בסך 10 מיליון שקלים)". בהודעה, הסביר יו"ר ועדת המכרזים, ד"ר אסף כהן, כי "במכרז זה נכללו מספר תקדימים, בהם התחרות, בפעם הראשונה, לא הייתה לא על התשלום המרבי לקופת המדינה, אלא על המחויבות לקדם את התחרות במגזר הפרטי".

ואולם, מבדיקה שערך TheNewCom עולה, כי החזר הערבות לחברה אינו תלוי רק בהגעה למספר של 350 אלף לקוחות, המהווים כ-7% מנתח השוק בישראל, אלא יבוצע רק כאשר תציג החברה ממוצע בין שלושת המרכיבים הבאים: מנויים במגזר הפרטי של בעל הרישיון לחלק במספר המנויים הפרטיים בשוק; מספר הדקות שדיברו מנויים פרטיים של בעל הרישיון לחלק במספר הדקות שדיברו מנויים פרטיים בסך השוק; והכנסות הנובעות ממנויים פרטיים של בעל הרישיון לחלק בסך ההכנסה של מנויים פרטיים בשוק.

גולן טלקום אישרה, כי בדצמבר 2013 יבצע משרד התקשורת בדיקה של נתח החברה בשוק הפרטי, לפי המרכיבים של כמות כרטיסי סים, כמות הדקות וכמות הכנסות החברה. כך, בהתאם לתוצאה שתושג נכון לאותו תאריך, תקבל החברה החזר ערבות, באופן יחסי. בדיקה נוספת תתבצע שוב בדצמבר 2016.

אירועים קרובים