ביקור בזק: ג'יני רומטי, מנכל"ית יבמ, לא תיפגש עם לקוחות בישראל

רומטי, שמגיעה ארצה במטרה להציל את מכרז הענק להעברת בסיסי צה"ל לנגב, לא תערוך מסיבת עיתונאים או תיפגש עם לקוחות – ותעזוב את ישראל בתוך 24 שעות ● תגובת יבמ: "החברה אינה דנה בלוחות הזמנים העסקיים של ההנהלה הבכירה"

מנסה להוביל את יבמ בדרך המלך. ג'יני רומטי, מנכ"לית החברה

האם ביקורה של ג'יני רומטי, מנכלי"ת יבמ (IBM), יירשם בדפי ההיסטוריה כביקור הרשמי הראשון והקצר ביותר של מנכ"ל חברת היי-טק?

כפי שפורסם לראשונה באנשים ומחשבים, מנכ"לית הענק הכחול תגיע בשבוע הבא לביקור בזק בארץ. היא צפויה לנחות ביום ד' ולטוס חזרה עוד באותו היום. הביקור הקצר יוקדש לפגישה עם מנכ"ל משרד הביטחון החדש, אלוף (מיל') דן הראל, ובכירי משרדו. מעבר לזה לא מתוכננות לרומטי פגישות עם לקוחות או עם מנהלים בכירים בחברות עמן עובדת יבמ.

הסיבה לביקור הבזק היא המכרז להעברת בסיסי צה"ל לנגב, בו מתמודדת יבמ. מדובר במכרז ענק בתחום התיקשוב אשר נאמד בכ-10 מיליארד דולרים. לצדה של יבמ מתחרות גם חברות ישראליות ויתר החברות הבינלאומיות הפועלות בישראל.

בין יתר הקשיים במכרז במכרז נמצא גם החשש הקיים מפני ניהול פרויקט אסטרטגי זה בידי חברה זרה. הערכות שונות בשוק גורסות כי הנטייה היא למנות קבלן ראשי ישראלי שיעבוד עם חברות נוספות. רומטי, מטבע הדברים, מגיעה לארץ הקודש במטרה לנסות ולהציל את המכרז – ולא מעבר לכך. כך, היא לא צפויה להיפגש, כאמור, עם לקוחות אסטרטגיים או לקיים מסיבת עיתונאים.

החלטה שנויה במחלוקת
גורמים שונים במשק הביעו בפני אנשים ומחשבים תרעומת על כך שרומטי לא מצאה לנכון לפנות מקום בלוח הזמנים שלה על מנת להיפגש עמם.

נראה כי יבמ האחרונה בין ענקיות ה-IT שהמנכ"ל שלה טרם ביקר בישראל. פול אוטליני, מנכ"ל אינטל (Intel) עד לא מכבר, עשה זאת בסוף 2012. זה היה ביקורו השלישי בישראל. אותה עת ביקר בישראל סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft), בפעם הרביעית. מייסד ויו"ר הענקית מרדמונד, ביל גייטס, ביקר אף הוא בארץ, ב-2006.

לארי אליסון, מייסד ומנכ"ל אורקל (Oracle) והיהודי העשיר בארצות הברית, עם הון אישי של 41 מיליארד דולרים, הגיע ארצה ב-2007. הישראלית לשעבר צפרא כץ, נשיאה משותפת באורקל, ביקרה בארץ פעמים רבות במסגרת תפקידה. ביקרו בישראל גם מנהלים בכירים ב-HP, בהם מארק הארד, שביקר בארץ בעשור הקודם, כששימש מנכ"ל HP, וליאו אפותקר, אף הוא מנכ"ל לשעבר של החברה, שהגיע לישראל במסגרת תפקידו ובהיותו צעיר אף למד בארץ.

מנהלי IT בכירים נוספים שביקרו בישראל הם מייקל דל, מייסד ומנכ"ל דל (Dell). מנכ"ל ענקית המיחשוב, יהודי אף הוא, הגיע ארצה ב-2009 לרגל חגיגת העשור להקמת הסניף הישראלי של החברה. ג'ו טוצ'י, יו"ר ומנכ"ל EMC, ביקר בארץ בדצמבר 2011.

ארט קוביילו, נשיא ויו"ר RSA, חטיבת אבטחת המידע של EMC, סיפר על עצמו בהקשר זה: "אני בא לישראל בכל שנה בין פעמיים לארבע פעמים. יש לנו פה בסיס לקוחות איתן, כמו גם מרכז מו"פ המבוסס על הרכישה שביצענו של סאיוטה (Cyota) ב-2005".

שיאן הביקורים בארץ בין בכירי ספקיות ה-IT הוא פט גלסינגר, מנכ"ל VMware העולמית, שהעיד על עצמו: "מכיר את ישראל היטב, בין השאר בשל עבר של שלושה עשורים באינטל". גלסינגר ביקר בארץ לא פחות מ-54 פעמים.

תגובה
מהענק הכחול נמסר בתגובה: "יבמ אינה דנה בלוחות הזמנים העסקיים של ההנהלה הבכירה של החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים