רכישת טראסטיר – ה-13 של יבמ בישראל

טראסטיר, שהיא בנוסף חברת אבטחת המידע ה-13 שקנתה יבמ, מצטרפת לחברות נוספות שרכשה בישראל, בתחומים שונים ● הרכישה הגדולה מביניהן הייתה זו של XIV, שבוצעה בסוף 2007 תמורת כ-300 מיליון דולרים

רכישת חברת אבטחת המידע הישראלית טראסטיר (Trusteer), שנודעה הבוקר (ה'), היא ה-13 במספר של יבמ (IBM) בארץ וחברת אבטחת המידע ה-13 במספר שהיא רכשה.

יבמ ביצעה בישראל (למעט טראסטיר) 12 רכישות של חברות ישראליות או חברות שיש להן מרכז פעילות בישראל. בין היתר, היא רכשה ב-2001 את Ubique, ב-2005 את iPhrase, ב-2006 את יוניקורן (Unicorn) וב-2007 את Watchfire.

הרכישה הגדולה מכולן של הענק הכחול בארץ הייתה זו של XIV, שמפתחת מערכות אחסון מבוססות מיחשוב גריד. הענק הכחול רכש אותה בסוף 2007 תמורת כ-300 מיליון דולרים. בדצמבר 2009 רכשה יבמ את גארדיום (Guardium) ביותר מ-200 מיליון דולרים. רכישה בולטת נוספת של יבמ בישראל התבצעה באפריל 2008, אז היא קנתה את דיליג'נט, שעסקה בפתרונות למניעת שכפול מידע, תמורת 165 מיליון דולרים. הענק הכחול ביצע באותו החודש רכישה נוספת בארץ: הוא קנה תמורת 80 מיליון דולרים את FilesX, שסיפקה פתרון לשחזור נתונים עם מערכת להתאוששות מהירה של יישומים עסקיים קריטיים ושל שרתים הפועלים בסביבת מיקרוסופט (Microsoft).

חברה ישראלית נוספת שביצעה אקזיט ליבמ היא Telelogic, שעוסקת בעולם התוכנה. ב-2010 הצטרפה לענק הכחול סטורווייז (Storwize), שפועלת בתחום האחסון, תמורת כ-150 מיליון דולרים. ב-2012 עשתה זאת וורקלייט (Worklight), המפתחת כלים לבניית יישומים למכשירים ניידים, תמורת כ-70 מיליון דולרים

טראסטיר היא החברה השנייה שיבמ רוכשת בישראל השנה. לפני כחודש הודיע הענק הכחול, כי קנה את חברת התוכנה CSL International, שמפתחת טכנולוגיה לניהול וירטואליזציה על גבי מחשבים מרכזיים (מיינפריים) של יבמ. CSL היא חברה פרטית שפועלת ממשרדים בהרצליה פיתוח ומעסיקה שמונה עובדים. פרטיה הכספיים של אותה עסקה לא פורסמו, אולם לאנשים ומחשבים נודע, כי היקפה עומד על מיליוני דולרים.

יצוין, כי טראסטיר היא חברת אבטחת המידע ה-13 במספר שרכשה יבמ. קדמו לה Dascom ,Access360 ,MetaMerge ,Internet Security Systems ,Consul ,Princeton Softech ,Watchfire ,Encentuate ,Ounce Labs ,Guardium ,Big Fix ו-Q1 Labs. זו האחרונה מספקת פתרונות שמסייעים לנתח ולגלות סיכוני אבטחה ברשתות ארגוניות ורכישתה בוצעה באוקטובר 2011. למעשה, רכישת Q1 Labs הובילה להקמתה של IBM Security Systems – חטיבה חדשה בענק הכחול, שברנדן האניגן, מנכ"ל Q1 Labs, מונה לעמוד בראשה. האניגן נמצא בארץ בימים אלה לרגל רכישת טראסטיר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים