מיקרוסופט: גוגל משחיתה את הילדים בבית הספר

סרטון חדש של ענקית התוכנה מציג ילדה שנחשפה לזוועות של מנוע החיפוש של גוגל – "כיצד להוציא דו"ח אשראי, איך ממחזרים משכנתה על הבית וכיצד להשיג תוספי ויטמינים" ● הפתרון? לעבור לבינג, כמובן, שנקי ממודעות

הורים, היזהרו! ילדיכם חשופים לסכנה של לקיחת משכנתה ואפילו עלולים להידחף לרכישת תוספי ויטמינים…והכל בגלל הרוכלים הרשעים מגוגל (Google)…

ברוח זו פרסמה מיקרוסופט (Microsoft) מודעה חדשה בסדרת פרסומות Scroogled שלה, שמנסה לקדם את בינג (Bing) לבתי ספר – מנוע חיפוש נטול פרסומות.

והרי הסיפור: כשהילדה החמודה מגיעה הביתה מבית הספר, שואלים אותה השכנים שהיא פוגשת במעלית איך היה היום שלה והאם למדה משהו חדש. "טוב", היא עונה. "למדתי להוציא דו"ח אשראי, איך ממחזרים את המשכנתה על הבית וגם להשיג עסקה על תוספי ויטמינים". "ומה את לומדת?" הם שואלים. "היסטוריה של מסופוטמיה", היא משיבה.

"נו, מודעות", אומרים זוג השכנים זה לזה במבט יודע כל ומרחם משהו על הילדה המסכנה שנאלצת להשתמש בבית הספר במנוע החיפוש של גוגל, ולכן נחשפה לפרסומות נוראות כאלה. הם, כמובן, ממליצים לה להשתמש בבינג לבתי ספר, שהוא מנוע החיפוש היחיד בלי מודעות.

הפתרון הוא בהישג יד, שמלבד היותו נקי מפרסומות אולי גם עשיר במידע על מסופוטמיה. גם התובנה של הילדה ברורה: "זה בדיוק מה שאני צריכה – יותר על מסופוטמיה, ופחות מודעות".

מיקרוסופט פרסמה באתר Scroogled, כי "79% מן ההורים של תלמידי גן עד י"ב, שמבצעים חיפוש באינטרנט בכיתה, מאמינים שצריכה להיות אפשרות חיפוש בכיתות שתהיה חופשית ממודעות". יתרה מכך, ציינה ענקית התוכנה, "84% אינם מודעים לעובדה שכאשר ילדים מבצעים חיפוש במחשבים בכיתות, הם נחשפים לאותן מודעות כמו במחשבים ציבוריים".

הסכנה גדולה, לפחות ממה שמשתמע מן הפרסומת הזאת, שהילדים התמימים יגדלו להיות כמונו ויוטרדו מנושאים כמו משכנתה ואשראי – לא עלינו, רחמנא ליצלן!

אירועים קרובים