פרטנר צונחת: הרווח הנקי צלל ביותר מ-80%; ההכנסות פחתו ב-25%

החברה סגרה את הרבעון השני ואת המחצית הראשונה של השנה עם ירידות בולטות בסעיפים העיקריים ● ההכנסות שלה במחצית עמדו על מעט יותר מ-2.25 מיליארד שקלים והרווח הנקי - על 51 מיליון ● במהלך הרבעון ירדו ההכנסות ב-20% למעט יותר ממיליארד והרווח הנקי נחתך ב-83% ל-20 מיליון שקלים ● פרטנר ביצעה באחרונה קיצוץ ניכר בהוצאות הכלליות, אולם הוא לא הספיק כדי להביא לעלייה, או לירידה מתונה, ברווח הנקי

רבעון מעורב לפרטנר

התחרות בשוק הסלולר ממשיכה להשפיע לרעה על פרטנר: התוצאות העסקיות שלה שהחברה פרסמה הבוקר (ד') מעלות, כי היא הציגה הן במחצית הראשונה והן ברבעון השני של 2013 ירידות חדות בהכנסות וצניחה של יותר מ-80% ברווח הנקי.

על פי התוצאות, ההכנסות הרבעוניות של פרטנר קטנו ב-20.87% ועמדו על 1.13 מיליארד שקלים לעומת 1.43 מיליארד ברבעון השני של 2012. עם זאת, בהשוואה לרבעון הקודם מדובר בירידה של 1% בלבד, וההכנסות משירותי הסלולר אף עלו במקצת במהלכו. במחצית הראשונה של השנה הן ירדו בשיעור גבוה יותר – 24.17% – ל-2.27 מיליארד שקלים בהשוואה לשלושה מיליארד.

פרטנר ביצעה במהלך התקופות המדווחות מהלך של הורדה דרמטית בהוצאות הכלליות – במחצית הראשונה הן ירדו ב-17.37% ל-2.17 מיליארד שקלים וברבעון השני הן קטנו ב-13.92% ל-1.08 מיליארד שקלים. עם זאת, המהלך לא הספיק על מנת להביא לעלייה, או לירידה מתונה, ברווח הנקי, מאחר שהירידה בהוצאות הכלליות הייתה קטנה יותר מהירידה בהכנסות. כך איבד הרווח הנקי של החברה נתחים בולטים בשתי התקופות: במחצית הראשונה הוא נחתך ב-80.53% ל-51 מיליון שקלים אל מול 266 מיליון והרווח הנקי למנייה צלל ב-80.8% ועמד על 0.33 שקלים לעומת 1.71 שקלים. ברבעון השני הוא צנח ב-83.33% ל-20 מיליון שקלים בהשוואה ל-120 מיליון והרווח הנקי למנייה צלל ב-83.16% ועמד על 0.13 שקלים אל מול 0.77 שקלים.

החברה הציגה ירידות בולטות גם ברווח הגולמי שלה: בששת החודשים הראשונים של השנה הוא ירד ב-43.17% ל-495 מיליון שקלים לעומת 871 מיליון וברבעון השני הוא קטן ב-41.12% ל-252 מיליון שקלים בהשוואה ל-428 מיליון, לאחר שההוצאות הגולמיות הרבעוניות קטנו ב-12.2% ל-878 מיליון שקלים אל מול מיליארד שקלים. הרווח הגולמי השולי עמד בתום הרבעון על 77.71% אל מול 70.03%.

הרווח התפעולי של פרטנר צנח במחצית הראשונה ב-60.04% ל-197 מיליון שקלים לעומת 493 מיליון וברבעון השני הוא פחת ב-58.37% ל-102 מיליון שקלים בהשוואה ל-245 מיליון, לאחר שההוצאות התפעוליות שלה קטנו באותה תקופה ב-20.99% ל-192 מיליון שקלים אל מול 243 מיליון.

אם לא די בירידות הבולטות בהכנסות וברווחיות, החברה רשמה במהלך הרבעון ירידה של 6% במספר המנויים לעומת הרבעון השני אשתקד, ל-2.92 מיליון.

חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר, אמר כי "תוצאות הרבעון השני משקפות מחד את המשך השפעתה של התחרות בשוק ומנגד, את השקעתנו בנכסיה העיקריים של החברה. במקביל, אנחנו מבצעים שינויים בפעילות העסקית, בגישה השיווקית ובמבנה ההוצאות של החברה, מהלכים שהביאו לירידה של 153 מיליון שקלים בהוצאות התפעוליות בהשוואה לרבעון השני של 2012".

הוא ציין, כי "הירידה הרבעונית בבסיס מנויי החברה נובעת כולה מירידה בבסיס מנויי ה-Pre-Paid ועליה בבסיס מנויי ה-Post-Paid של החברה, וזאת בפעם הראשונה מזה שמונה רבעונים. כמו כן, אנחנו עדים ברבעון לירידה באחוזי הנטישה בהשוואה לרבעון הקודם ויצוין שלא הייתה שחיקה ב-ARPU בהשוואה אליו".

עוד אמר רומנו, כי "ביוני 2013 אשררה חברת הדירוג S&P מעלות את דירוג החברה AA- ועדכנה את תחזית הדירוג משלילית ליציבה, בעיקר בשל צפי לירידה במינוף ב-2014".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים