לקראת המתקפה: "צבא סוריה האלקטרוני" פרץ לטוויטר ולאתר של הניו-יורק טיימס

ה-"חיילים" של ה-"צבא" הקיברנטי תומך אסד פרצו לשרתיה של חברה אוסטרלית, וכך הפנו במשך שעות ארוכות גולשים באתר הניו-יורק טיימס לאתר שנשלט על ידם, גרמו לבעיות זמינות בטוויטר למשך שעה וחצי ופרצו למערכת הבלוגים של האפינגטון פוסט ● "צבא סוריה האלקטרוני" נטל אחריות על המתקפה בהודעה שפרסם בטוויטר

המתקפה המסתמנת על סוריה לא פוסחת על מלחמות הרשת וההאקרים שתומכים בשלטונו של בשאר אל-אסד ממשיכים להראות לאתרים אמריקניים ובריטיים את כוחם. אמש (ג') היו אלה טוויטר (Twitter), האתר של הניו-יורק טיימס (New York Times) ואתר החדשות האפינגטון פוסט (Huffington Post) שנפלו קורבן ל-"חייליו" הווירטואליים של "צבא סוריה האלקטרוני", שהפילו את האתרים הללו לאחר שפרצו לשרתים של חברת האינטרנט האוסטרלית MelbourneIT. הקבוצה קיבלה על עצמה את האחריות על המתקפה בהודעות שפרסמה בטוויטר.

מומחי אבטחה מסרו, כי האתר של הניו-יורק טיימס הושבת לאחר שבמשך שעות ארוכות נותבו הגולשים שביקשו להגיע אליו לשרת שנשלט על ידי ההאקרים הסוריים. איילין מרפי, דוברת הניו-יורק טיימס, אישרה שעל סמך בדיקה ראשונית, "סביר להניח שהבעיה קשורה למתקפה חיצונית של האקרים".

היקף המתקפה על האפינגטון פוסט היה מוגבל יותר והפגיעה התמקדה בעיקר בפלטפורמת בלוגים עם סיומת אתר בריטית. בעקבות המתקפה על טוויטר התעוררו בעיות זמינות במשך כשעה וחצי, אך ההאקרים לא גנבו מידע של משתמשים.

טוני סמית, דובר MelbourneIT, מסר שהמתקפה התרחשה לאחר שההאקרים תומכי אסד עשו שימוש לא מורשה בשם משתמש וסיסמה של אחד הגופים המשווקים את שירותיה. הוא הוסיף, כי לאחר שנודע לחברה על המתקפה היא הגדירה מחדש את הכתובות הנכונות, החליפה את הסיסמה בחשבון שנפרץ וחסמה את הרשומות כדי למנוע מתקפות דומות.

לדבריו, "אנחנו בוחנים כרגע את רישומי היומן כדי לנסות ולמצוא מידע שיוביל אותנו לגורם שעשה שימוש בשם המשתמש והסיסמה של המשווק. את המידע שנמצא נעביר למשווק ולרשויות החוק. בנוסף, אנחנו שוקלים אפשרויות שונות לעיבוי של שכבות האבטחה, על מנת להגן טוב יותר על החשבונות של המשווקים שלנו".

טוויטר הגיבה למתקפה בבלוג וכתבה, כי "נראה שרשומות DNS של ארגונים שונים נפרצו, ובכלל זה הרשומות המתייחסות לשם המתחם twimg.com, שמשמש את טוויטר. כתוצאה מכך נוצרו הפרעות מסוימות".

המתקפה הנוכחית היא האחרונה בסדרה של מתקפות שעורך "צבא סוריה האלקטרוני" בחודשים האחרונים, עם הימשכותה של מלחמת האזרחים במדינה. בחודשים האחרונים הצליחה הקבוצה לפרוץ לאתרי אינטרנט של גופי מדיה ידועים נוספים, ובכלל זה AP ,CNN ,CBS, BBC והגארדיאן (Guardian).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים