עסקת ענק בתחום המובייל: מיקרוסופט תרכוש את נוקיה תמורת 7.2 מיליארד דולרים במזומן

שתי הענקיות מאחדות כוחות כדי להתמודד בעולם הנייד מול המתחרות המצליחות אפל וסמסונג ● עסקיה של נוקיה דשדשו באחרונה ועל מיקרוסופט הובעה ביקורת לפיה היא נכנסה לתחום לאט מדי ומאוחר מדי ● סטיבן אילופ, מנכ"ל נוקיה, ימונה לסגן נשיא ולראש חטיבת הרכיבים הניידים של מיקרוסופט, וייתכן שיחליף בעתיד את סטיב באלמר כמנכ"ל

מיקרוסופט (Microsoft) תרכוש את רוב עסקיה של נוקיה (Nokia), תמורת 7.2 מיליארד דולרים במזומן – כך הודיעה הענקית מרדמונד. הרכישה צפויה להסתיים, בכפוף לאישור הרגולטורים, ברבעון הראשון של 2014.

במסגרת העסקה תעביר מיקרוסופט לנוקיה חמישה מיליארד דולרים לצד 2.2 מיליארד לטובת רישוי על שימוש בפטנטים שלה ב-10 השנים הקרובות, עם אופציה להארכת זמן בלתי מוגבלת. הענקית מרדמונד תקבל את חטיבת הטלפונים הניידים ושירותים שונים, וכן הקניין הרוחני של הענקית הפינית. העסקים היחידים שיישארו בנוקיה הם תשתיות רשתות תקשורת ושירותים נילווים, שירותי מיפוי ושירותי מיקום ומו"פ טכנולוגי לשני התחומים הללו. עם סיום הרכישה תהפוך מיקרוסופט למעסיקה של 32 אלף מעובדי נוקיה.

המיזוג בין שתי החברות בא לאחר שיתוף פעולה נרחב ביניהן בשנים האחרונות, בניסיון לתת מענה לחברות מובילות בעולם הסלולר כאפל (Apple) וסמסונג (Samsung). נוקיה דשדשה באחרונה במאבקה מול שתי הענקיות הללו, בעוד על מיקרוסופט הובעה ביקורת בכל הנוגע לפעילות שלה בעולם הנייד. על פי המבקרים, היא נכנסה לשוק הטלפונים החכמים והטאבלטים לאט מדי, מעט מדי ובעיקר מאוחר מדי, ולא קראה נכון את השגשוג המהיר הצפוי של תחום זה. כך, החברה השיקה רק בשנה שעברה את הטאבלט שלה, Surface, שרשם מכירות נמוכות.

האם אילופ יחליף את באלמר?
מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, אמר עם פרסום הודעת הרכישה, כי "זהו צעד נועז אל העתיד. מדובר במצב שהוא win-win עבור העובדים, בעלי המניות והלקוחות של שתי החברות".

פרשנים העלו בעקבות העסקה הערכות לפיהן סטיבן אילופ, מנכ"ל נוקיה, יחליף את באלמר בתפקידו כמנכ"ל הענקית מרדמונד. באלמר הודיע לפני כ-10 ימים על כוונתו לעזוב את התפקיד בתוך כשנה. אילופ חוזר למיקרוסופט לאחר שעזב אותה לפני שלוש שנים וצפוי להתמנות לסגן נשיא בכיר ולראש חטיבה חדשה שתטפל ברכיבים הניידים. אנליסטים העריכו, כי הניסיון שצבר אילופ בראשות נוקיה נותן לו עמדת פתיחה טובה במרוץ לתפקיד מנכ"ל מיקרוסופט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים