יום חג לעובדי סלקום-נטוויז'ן: ההנהלה הכירה בהתארגנות העובדים

המאבק שנמשך מזה חודשים רבים להכרה בהתארגנות העובדים הגיע אל קצו עם הכרזתה של סלקום-נטוויז'ן כי מדובר בארגון יציג ● יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד אבי ניסנקורן: "אני מברך את העובדים, נפעל להגעה להסדר קיבוצי לטובת העובדים והחברה" ● סלקום קראה לעובדים להיכנס למו"מ מיד לאחר החג

03/09/2013 12:06

עובדי סלקום-נטוויז'ן, שנאבקו חודשים רבים להכרה בוועד העובדים שהקימו, יכולים לסמן ניצחון: החברה הודיעה אמש (ב') כי היא מכירה בהתארגנות העובדים במסגרת ההסתדרות ובוועד העובדים שהוקם בחברה.

שרון עמית, סמנכ"ל משאבי אנוש בסלקום, שלחה אמש מכתב ליו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות עו"ד אבי ניסנקורן, בו ציין כי "בהמשך להתכתבויות קודמות בעניין הכרזת ההסתדרות על היותה ארגון יציג בקבוצה, וכפי שהודענו מאז תחילת ההתארגנות, הקבוצה תכבד כל החלטה שתתקבל על ידי עובדיה. אם שליש מעובדי הקבוצה יבחרו להצטרף להסתדרות, תהפוך ההסתדרות לארגון יציג בקבוצה. בהתאם לבדיקתנו, ההסתדרות הפכה לארגון יציג בסלקום-נטוויז'ן (ללא דינמיקה). אנו מצפים לשיתוף פעולה פורה ומזמינים אתכם להתחיל במו"מ מיד לאחר החג".

הכרה זו מגיעה לאחר שבשבוע שעבר המאבק עלה מדרגה, כאשר העובדים שלחו למנכ"ל החברה ניר שטרן התראה לקראת סכסוך עבודה. זאת, לטענתם, מהסיבה כי "הנהלת סלקום לא השאירה לנו ברירה, לכן שלחנו התראה לקראת סכסוך עבודה. אנחנו לא מעוניינים לשבש את פעילות החברה ולפגוע בלקוחות, אך כנראה שזאת השפה היחידה שהם מבינים". לפני כשבועיים אף הפגינו עשרות מעובדי סלקום מול ביתו של בעל השליטה בחברה, איש העסקים נוחי דנקנר. העובדים קראו לדנקנר לקחת אחריות על מנכ"ל החברה, ניר שטרן, שמסרב להכיר בוועד היציג ולדבריהם "נוהג בהם בכוחניות".

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום. צילום: קובי קנטורהשבוע קיימו כמאתיים עובדים כנס בנתניה ובו הצהירו כי נאספו חתימות של כ-2,300 עובדים שהצטרפו להתאגדות, המהווים מעל השליש הנדרש בחוק לצורך ההכרה בהתארגנות כיציגה. בחברה, לעומת זאת, שללו את ההאשמות ואמרו כי ברגע שיושג מספר החתימות הדרוש להכרה בארגון יציג, החברה תכיר בהסתדרות העובדים.

בתגובה להודעת סלקום, כתבה התארגנות עובדי סלקום לעובדים: "זה הרגע הנה באה השעה! אחרי חודשים של מאבק ועקשנות, הערב התבשרנו מהנהלת סלקום שהיא מכירה בוועד העובדים שקם ותכנס איתו למו"מ לטובת עובדי החברה! רצינו להודות לכם, לכל העובדים שהצטרפו ונתנו יד להקמת נציגות העובדים, לפעילים, וכמובן לחברי ועד הפעולה! אנו מאמינים שהדרך עוד תהיה ארוכה עד לחתימה על הסכם קיבוצי אבל זוהי מתנת החג הטובה ביותר שיכלו לקבל העובדים בסלקום-נטוויז'ן. ממחר פותחים דף חדש לטובת העובדים וסלקום".

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד אבי ניסנקורן, מסר: "אני מברך את העובדים ונפעל להגעה להסדר קיבוצי לטובת העובדים והחברה".

יו"ר ועד עובדי סלקום-נטוויז'ן, מיה יניב: "זהו יום חג לעובדים, ערב ראש השנה. ניתן להגיד שזהו סימן ראשון לקראת השנה הבאה עלינו לטובה. אנו נפעל להשגת הסכם קיבוצי הטוב ביותר לטובת העובדים.

מסלקום נמסר בתגובה: "בשל חתימות של מצטרפים נוספים שהוגשו לחברה בימים האחרונים, התכנס דירקטוריון החברה והכיר בהסתדרות כארגון היציג בחברה. דירקטוריון החברה הצהיר, כי מאז ומתמיד היו עובדי החברה שותפים לדרך ולהצלחת החברה והחברה. כפי שהצהירה בעבר, היא מכבדת את רצון עובדיה להתאגד ותיכנס עם נציגי העובדים למו"מ על הסכם קיבוצי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים