ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "אנחנו מביאים את הכוח הקיברנטי של ישראל לבאר שבע"

"הידע והסייבר יוצרים לנו אתגרים חדשים אך גם הזדמנויות חדשות - כולל בבאר שבע", אמר נתניהו בטקס חנוכת פארק ההיי-טק בבירת הנגב, שהתקיים הבוקר (ג') ● הפארק צפוי לכלול 20 בניינים, שהראשון שבהם הוקם מוקדם יותר השנה ● ארנה ברי, סגנית נשיא EMC העולמית, אמרה בטקס, כי כדי שחברות היי-טק ימשיכו להגיע לנגב "יש לתת עדיפות לאומית לתכנון ופיתוח האזור"

"הסייבר הוא תחום מרכזי בעולם ולישראל יש כוח רב בתחום זה. אנחנו מביאים את הכוח הקיברנטי של ישראל לכאן, לבאר שבע", כך אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בכנס השקת פארק ההיי-טק בעיר, שהתקיים הבוקר (ג').

לדברי נתניהו, "העולם משתנה במהירות אדירה וכמות הידע עולה באופן גיאומטרי. הידע הזה יוצר לנו אתגרים חדשים אך גם הזדמנויות חדשות – כולל בבאר שבע".

פארק ההיי-טק בבירת הנגב הוקם על כ-200 דונם והוא כולל 200 אלף מ"ר ב-20 בניינים, שטחי מסחר וחנייה. המבנה הראשון שלו כבר נחנך מוקדם יותר השנה. הפארק נוצר תוך שיתוף פעולה בין עיריית באר שבע, חברת גב-ים ואוניברסיטת בן גוריון, וישמש בין היתר את פעילות המחקר של האוניברסיטה והכשרות למורים. כמו כן, הוא ממוקם סמוך ליחידות טכנולוגיות של צה"ל. על פי ההערכות, הוא צפוי להגדיל את היצע התעסוקה בבאר שבע ולספק עשרות אלפי משרות ישירות ועקיפות בעשור הקרוב.

שורה של חברות היי-טק כבר החלו להתמקם בפארק, או הודיעו שיעשו כן בהמשך, בהן EMC, נס ודויטשה טלקום (Deutsche Telekom). בין החברות הנוספות נמצאות ECI, אלביט ו-DBMotion. הממשלה הקצתה 40 מיליון שקלים בשלוש שנים לתמיכה בחברות שיקימו מרכזי חדשנות סייבר בבאר שבע.

"אנחנו מאמינים בפוטנציאל שגלום בנגב"
ד"ר ארנה ברי, סגנית נשיא EMC העולמית, אמרה באירוע, כי "מה שייבנה בעשור הנוכחי יספק לדורות הבאים תשתית כלכלית איתנה לחיות בה. מנגד, מה שלא ייבנה עלול להיות בכייה לדורות ואכזבה עבור כל מי שנושא עיניים בתקווה לשינוי אמיתי".

לדבריה, "EMC והחברות שהגיעו אחריה לפארק הביעו אמון מלא בחזון ובפוטנציאל הגלום בנגב, הן חלוצות התעשיות עתירות הידע בבאר שבע. כדי שמגמה זו תימשך ונראה פארק היי-טק משגשג, שמשפיע על האזור כולו, יש לתת עדיפות לאומית לתכנון ופיתוח האזור, ואני מאמינה שזו המדיניות של הממשלה. המשימה חייבת להצליח ואין להשאיר שום ספק או פתח לתרחיש אחר".

היא פנתה בדבריה לנתניהו וציינה שהיא חשה שהממשלה מבינה את גודל המשימה ומורכבותה, ופועלת על מנת לעמוד בחזון וביעדים השאפתניים שהוצבו. נתניהו השיב לה שחזון זה אכן יתגשם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים