משה ישי, קומסק: יום הכיפורים הוא הזדמנות לחשבון נפש – גם בארגונים

לקראת יום חשבון הנפש, חושפים בכירי התעשייה מה מסמל עבורם יום הכיפורים ● והפעם: משה ישי, מנכ"ל קומסק, שטוען כי אם נדע להרחיב את ההתבוננות פנימה והתיקון לסביבת העבודה - נגיע למצוינות ● לדבריו, "הדרך שבה אנחנו נוהגים בחברה ומחוצה לה מאפשרת ותאפשר לנו להגיע לביצועים מעולים ולפרוץ דרכים חדשות בעולם הגנת הסייבר"

08/09/2013 17:23

מאת: משה ישי, מנכ"ל קומסק

יום הכיפורים, שמסיים את התקופה שבין כסה לעשור, עומד עבורי בסימן של מחזוריות אך גם התחדשות. "תכלה שנה וקללותיה – תחל שנה וברכותיה".

מצד אחד, יום הכיפורים מאפשר לי, ולכולנו, התבוננות לאחור ורצון לתחקר: כיצד הייתה השנה שחלפה? היכן היו חולשותיה? מה היו מגרעותיה? ומצד שני, הוא מהווה סימן למבט קדימה: ציפייה ותכנון לעתיד טוב ומבורך יותר, מאוויים לשנה חדשה בה נוכל לעשות דברים בצורה טובה יותר, להצטיין וכמובן, גם לשמר ולחזק את הדברים הטובים שהיו בשנה שחלפה. השנה החדשה היא גם כמיהה לדברים חדשים שטרם הספקנו להגשים.

אנחנו מברכים איש את רעהו בברכת "תכלה שנה וקללותיה – תחל שנה וברכותיה", כדי להזכיר לכולנו שתמיד יכולה להיות שנה טובה יותר, הן למי שהייתה שנה גרועה והן למי שהייתה שנה טובה.

בתפילת הסליחות שנוהגים לומר במהלך עשרת ימי תשובה ישנו פיוט שנקרא: "אם אפס רובע הקן". תוכנו עוסק בעקידת יצחק. בסיום תיאור סיפור העקידה כתוב: "חקור את כל אשר עשה, האב על בנו לא חסה". זו סוגיה מרתקת, עם פנים רבות לפרשנות ודרשות. חלקן פונות בהתרסה, חלקן בהערצה, חלקן באזהרה, אך לכולן מכנה משותף אחד – הכמיהה והסקרנות לחקור ולדרוש היטב. זהו ערך שמוטב שנסגל ונחזק.

בראש השנה האזרחית אני נוהג לעשות חשבון בנוגע לשנה העסקית שחלפה, פעילותה ותוצאותיה, ולאחל שנה עסקית מוצלחת. לעומת זאת, יום הכיפורים מעניק את הבכורה לתיקון שבין אדם לחברו, מאפשר הזדמנות להתמקד ביחסים שבינינו לבין זולתנו. תמיד יש מקום לשפר את הדרך שבה אנחנו מכבדים אחד את השני, עובדים אחד עם השני, סומכים על הזולת ומקשיבים לו. את החבר ניתן למצוא בבית, בשכונה, במשפחה, אך גם בחברה, בצוות, במשרד – הן כחבר בארגון והן כלקוח או כספק. בקיצור, מדובר בכל בן אנוש שסובב אותנו.

היהדות מזכירה לנו לעשות בפתחה של כל שנה חשבון נפש עם עצמנו ולתקן. אני סמוך ובטוח שאם נדע להרחיב את המידות הללו גם לסביבת העבודה, נגיע למצוינות. הדרך שבה אנחנו נוהגים בתוך החברה ומחוצה לה מאפשרת ותאפשר לנו להגיע לביצועים מעולים ולפרוץ דרכים חדשות בעולם הגנת הסייבר.

יהי רצון שנהיה לראש ולא לזנב, ושיתגשמו כל משאלות לבנו לטובה.

שנה טובה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים