מיקרוסופט תציע גרסה מקוונת של אופיס בחינם

המהדורה המקוונת תכונה Office Web ותוצע במקביל לחבילת אופיס 2010 שאמורה להופיע במחצית הראשונה של השנה הבאה ● מהדורת Office Web תכלול את מעבד התמלילים וורד, את הגיליון האלקטרוני אקסל, את תוכנת המצגות פאוור-פוינט ואת פנקס הרשימות OneNote ● היישומים יוצעו במסגרת שירותי Windows Live ויפעלו בדפדפן האינטרנט

בניסיון להתמודד עם הגל הגואה של יישומים מקוונים שמוצעים באינטרנט בחינם, או במחיר נמוך, הודיעה מיקרוסופט (Microsoft) שלשום (ב'), כי בכוונתה להציע בחינם מהדורה מקוונת של חבילת אופיס. המהדורה המקוונת תכונה Office Web ותוצע במקביל לחבילת אופיס 2010 שאמורה להופיע במחצית הראשונה של השנה הבאה. "זו תהיה דרך נפלאה ליהנות מיישומים אלה", אמר כריס קפוסלה, סגן נשיא בכיר בחטיבת Business של מיקרוסופט.

מהדורת Office Web תכלול את מעבד התמלילים וורד, את הגיליון האלקטרוני אקסל, את תוכנת המצגות פאוור-פוינט ואת פנקס הרשימות OneNote. היישומים יוצעו במסגרת שירותי Windows Live ויפעלו בדפדפן האינטרנט. זאת בתשובה ליישומים שמציעה גוגל (Google), למוצרי Lotus Symphony של יבמ (IBM) ולשירותים דומים נוספים.

קפוסלה אינו חושש מתופעה של קניבליזציה, למרות שבמכירות לצרכנים פרטיים נרשמה ברבעון האחרון ירידה של 30%. "היישומים שיוצעו באינטרנט לא יהיו דומים ליישומים המקומיים, אלא יותאמו לאמצעי שבו משתמשים בהם", אמר. כך למשל, המהדורה המקוונת של פאוור-פוינט לא תכלול כלים רבי עוצמה לעריכת וידאו. "כשעובדים במחשב PC רוצים לנצל את העוצמה הגבוהה שלו", על פי קפוסלה. המהדורה המקוונת, לעומת זאת, תכלול מנגנון להוספת תגיות לצורך פרסום של מסמכים בבלוגים.

כן הודיעה מיקרוסופט, כי לקוחות עסקיים שרוכשים רישיונות רבים לחבילת אופיס יוכלו ליהנות מיישומי Office Web ללא תוספת מחיר. מדובר בכתשעים מיליון לקוחות, ובתוספת כ-400 מיליון משתמשים בשירותי Windows Live מגיעים "לכחצי מיליארד משתמשים שייהנו מיישומי Office Web כבר במועד ההשקה", על פי קפוסלה.

בוועידת השותפים העולמית שנפתחה שלשום בניו-אורלינס הודיעה מיקרוסופט, כי חבילת אופיס 2010 כבר מוצעת להורדה לאנשי מקצוע נבחרים לצורכי בחינה. גרסת בטה ראשונה תשוחרר במחצית השנייה של שנת 2009.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים