בהילוך ראשון: המפעל החדש של מוטורולה מייצר 100 אלף יחידות של מכשירי Moto X – בשבוע

המפעל בטקסס מסוגל לייצר "עשרות מיליוני יחידות בשנה", על פי מנכ"ל מוטורולה – ומיועד לתת מענה לפער הגדול מול היצרניות אפל וסמסונג ● ייצור הסמארטפון החדש, שמציע הפעלה קולית והתאמה אישית של צבעי המכשירים, יורחב בעתיד על פי ביקושים

המפעל החדש של מוטורולה (Motorola) בארצות הברית, סמוך לעיר דאלאס שבטקסס, החל לפעול – וקצב הייצור עומד לפי שעה על 100 אלף יחידות בשבוע. מכשירי Moto X החדשים אשר מיוצרים במפעל ונושאים את הכיתוב "תוצרת ארצות הברית", מציינים את המהלך המשמעותי ביותר של מוטורולה מאז נרכשה החברה על ידי גוגל (Google) לפני כשנתיים.

במוטורולה מהמרים על האפשרויות להתאמה אישית של צבעי המכשירים, הפעלה קולית של תוכנות וחידושים נוספים שאמורים לסייע לחברה לצמצם את הפער מול היצרניות המובילות, אפל (Apple) וסמסונג (Samsung). זאת, למרות שהעלויות של שכר העבודה שמשלמת מוטורולה בארצות הברית גבוהות פי שלושה מאלו שמשלמות החברות המייצרות בסין.

מנכ"ל מוטורולה, דניס וודסייד, אמר כי המפעל בטקסס, שאותו מפעילה חברת הקבלן Flextronics, מסוגל לייצר "עשרות מיליוני יחידות בשנה" ויורחב בהתאם לביקוש. הקצב הנוכחי, 100 אלף לשבוע, כאמור, הוא השלב הראשוני של התוכנית הכוללת. יצוין כי נתון זה אינו מייצג בהכרח את מספר המכשירים שנמכרו בפועל ללקוחות, אלא רק את מספר המכשירים שיצאו משערי המפעל – וייתכן כי נאגרו במלאים של חנויות או חברות סלולר שונות.

"כשמתחילים להפעיל מפעל עובדים לפי תוכנית – ועלינו לעמוד ביעדים שמציבות חברות הסלולר שעמן אנו משתפים פעולה. הקצב עוד יכול להשתנות בעתיד", אמר וודסייד. הוא לא ציין כמה מבין יחידות אלה הן מכשירים סטנדרטיים שסופקו לחברות סלולר, וכמה מבין היחידות הן דגמים שהוזמנו בהתאמה אישית על ידי לקוחות פרטיים דרך אתר האינטרנט ישירות ממוטורולה. עם זאת, הוא ציין כי "מספר משמעותי" של יחידות כבר הוזמנו בהתאמה אישית מאתר האינטרנט של מוטורולה, וכי החברה מרוויחה על כל יחידה שנמכרת.

מכשירי Moto X מגיעים לשוק בזמן שגם חברות מתחרות מציעות דגמים חדשים. אמש (ג') חשפה אפל את מכשירי iPhone 5S שמצוידים בסורק לטביעות אצבע וגם את מכשירי iPhone 5c הזולים יותר, אשר מוצעים בשלל צבעים.

מנכ"ל Flextronics, מייק מק'נמרה, ציין כי עלויות השכר לעובדים בארצות הברית – כ-12 עד 14 דולרים לשעה – גבוהות פי שלושה מאלו המשולמות לעובדים בסין, כארבעה דולרים לשעה. עם זאת, המפעל בארצות הברית מגלם יתרונות אחרים, ובהם האפשרות לספק ללקוחות מכשירים בהתאמה אישית תוך ארבעה ימים בלבד, וחיסכון בעלויות ההובלה והלוגיסטיקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים