משרד החינוך: ד"ר עופר רימון מונה למנמ"ר ויעמוד בראש אגף תיקשוב מאוחד

רימון יחליף בתפקידו את סופיה מינץ, המנמ"רית הוותיקה שפורשת לגימלאות, ויוביל את האגף שמאחד בין פעילות מינהל התיקשוב ומינהל המדע והטכנולוגיה ● לדברי רימון, "במצב הקיים, שני האגפים עסקו במתן פתרונות תיקשוב למערכת החינוך. החיבור ביניהם טבעי, והרעיון הוא להוביל את תחום התיקשוב במשרד החינוך בצורה הוליסטית"

ד"ר עופר רימון, ראש מינהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך, יתמנה בקרוב לתפקיד בכיר נוסף – מנמ"ר משרד החינוך. הוא יחליף את סופיה מינץ, שפרשה בימים אלו לגמלאות. ההחלטה למנות את רימון היא חלק מתהליך רה-ארגון במשרד החינוך, שמתרחש בימים אלו. כך, מינהל התיקשוב ומינהל המדע והטכנולוגיה יעבדו תחת אגף מאוחד, בראשותו של ד"ר רימון.

לדברי המנמ"ר הנכנס, מדובר בתהליך איחוד טבעי. "שני המינהלים ביחד מהווים יחידה מקצועית שרוב נושאי התפקידים בה הם אנשי טכנולוגיה. כך, למשל, מגמת הנדסת תוכנה – במסגרתה תלמידים את מקצוע מדעי המחשב בנוסף למקצוע מדעי – המהווה בסיס ידע בתחומי המיחשוב ומכשירה את התלמידים לקראת תכנון ותכנות מערכות הכוללות מערכות גרפיות, מערכות מנהליות, מערכות מומחה, שירותי רשת אינטרנט וטלפונים ניידים", מסביר רימון.

"במצב הקיים, שני האגפים עסקו במתן פתרונות תיקשוב למערכת החינוך: מינהל המדע עסק בפתרונות לבתי הספר, ואילו מינהל התיקשוב עסק בפתרונות ליחידות של משרד החינוך". כמו כן, "לחיבור בין שני המינהלים יש את הפוטנציאל לאגם משאבים בתחום של רכישת ידע, התמחות במתודולוגיות של ניהול מתקדמות, טיפול במידע, ציוד, פיתוח והטמעה – ולייצר כתובת אחת בתחום התיקשוב", אומר רימון.

"הרעיון הוא להוביל את תחום התיקשוב בצורה הוליסטית. זאת, תוך התייחסות לתלמידים, להורים, למורים, למנהלים, למדריכים, למפקחים, לרשויות מקומיות ולכל שאר לקוחות משרד החינוך", הוא מפרט. עוד הוסיף כי ההחלטה על המינוי היא לחלק מהנחייה כוללת של השר הרב שי פירון לבחון מחדש את תוכנית התיקשוב הלאומית – הן בגלל השינויים הטכנולוגיים שחלו מאז שהתוכנית יצאה לפועל והן בשל רצון השר לשים דגש על פדגוגיה וחינוך לערכים.

במינהל תיקשוב ומערכות מידע יש כ-40 עובדי משרד חינוך והשאר עובדי מיקור חוץ ב-IT, על פי תקציב של כ-100 מיליון שקלים. אחד מפרויקטי הדגל שמינהל התיקשוב בראשות סופיה מינץ הוביל היה פרויקט "חוות הדעת", שיישם לראשונה ארכטיקטורת ענן באופן גורף במערכת החינוך בישראל. בהקשר זה, ציין רימון שהפרויקט אמור לשפר את מגוון הפיתרונות שאנחנו יכולים לתת באמצעות "ענן חינוכי", המאפשר אספקה של תשתית תיקשוב חזקה ובעלת שרידות גבוהה, על פי מודל של תשלום לפי צריכה בפועל. רימון ציין לשבח את פועלה של מינץ באגף התיקשוב, ואמר כי "בשנים האחרונות משרד החינוך שכלל את יכולות התיקשוב שלו. יותר תהליכים הפכו לתהליכים מתוקשבים ואנו צריכים להמשיך ולהתפתח בכיוון זה ולשפר את השירותיות שלנו".

לדבריו, "יש להוריד חסמים בירוקרטיים ככל האפשר, לשפר את התקשורת בתוך הארגון ובין הארגון לבתי הספר – ולנהל את מערכות המידע שלנו בצורה חכמה".

"עם המיזוג", אומר רימון, "הכוונה לגבש תוכנית אסטרטגית שתתאים את משרד החינוך למאה ה-21 – מנוף לעדכון שיטות הניהול, תהליכי העבודה והתרבות הארגונית". במבט לעתיד, הוא אומר, "אנחנו רוצים להשתמש במכפילי כוח שיש לנו: מערכות מידע, תהליכים ומיומניות רלוונטיות לעולם העסקי בו אנו פועלים".

ד"ר עופר רימון נכנס לתפקידו כראש מינהל מדע וטכנולוגיה בספטמבר 2009, עת החליף את ד"ר חנה ויניק. הוא בעל תואר שלישי מטעם האוניברסיטה העברית, ואת עבודת הדוקטורט שלו עשה בניתוח המבחנים הבינלאומיים במתמטיקה ומדעים והשלכותיהם על תחום הוראת מקצועת אלו. ד"ר רימון עבד במשרד החינוך בשנים 2006-2000 כמפקח על תחום ניהול התכנון של תוכניות לאומיות.

בשלוש השנים בטרם חזר למשרד היה בחופשה ללא תשלום, ועבד בקרן רש"י כמנהל יחידת פיתוח והערכה של הקרן. בהתייחסו לשאלה לגבי הצורך של מנמ"ר להיות בעל רקע טכנולוגי, אמר רימון: "ראשית התחלתי ללמוד בקורס מנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק. בנוסף אני מביא איתי הרבה מאוד שנות ניסיון בניהול מערכות חינוך, כולל במשרד החינוך. והחשוב מכל, משרת ניהול מערכות מידע היא קודם כל משרת ניהול. אם אתה יודע לגבש סביבך את הצוות הנכון ולעבוד איתו בצורה הרמונית, הידע הטכנולוגי פחות חשוב, שכן לשם כך יש באגף אנשי מקצוע טכנולוגיים מעולים – הן במינהל התיקשוב והן ובאגף הספציפי שלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים