לאור המצב: בכירי אורקל ויתרו על בונוסים של מיליוני דולרים

מייסד ומנכ"ל החברה לארי אליסון ויתר על בונוס של 1.72 מיליון דולרים, הנשיאים המשותפים צפרא כץ ומארק הארד היו אמורים לקבל 717 אלף דולרים כל אחד ● הסיבה לכך, על פי החברה, היא "אכזבה של בעלי המניות וחברי דירקטוריון החברה, ורצונם לצמצם את הפער השכר שבין המנכ"לים והעובדים בחברה"

שבועות ספורים לאחר שאורקל (Oracle) אכזבה את המשקיעים בוול-סטריט, כאשר הכנסותיה נותרו בשנה הכספית 2013 ללא שינוי, נראה כי בכיריה מנסים לסייע לחברה להתאושש. השלושה, לארי אליסון, מייסד ומנכ"ל החברה, וצפרא כץ ומארק הארד, נשיאים משותפים – החליטו שלא ליטול את הבונוסים להם הם זכאים.

על פי תצהיריה הכספיים של החברה, אליסון היה אמור לקבל בונוס בסך 1.2 מיליון דולרים, ואילו כץ והארד היו אמורים לקבל כל אחד בונוס של 717 אלף דולרים. הסכומים היו יכולים להיות גבוהים יותר, אילולא אורקל החמיצה את התחזיות. אולם השלושה, כאמור, ביטלו את הבונוסים הכספיים לעצמם. "כשיקוף של פילוסופיית התשלום עבור הביצועים של אורקל, כל השלושה ביטלו את הבונוסים הכספיים שלהם ל-2013", נכתב בהצהרת החברה לרשות לניירות ערך בארה"ב.

אליסון, בעל המניות הגדול ביותר של אורקל, מחזיק ברבע מכלל מניות החברה, השוות כיום כ-39 מיליארד דולרים. משכורתו השנתית עומדת על דולר אחד בשנה, והשווי הכולל של הפיצוי שהוא מקבל מהאופציות של המניות ירד ב-18% השנה. אבל עדיין הפיצוי הכולל של אליסון הוא מעולה, ועמד על 78.4 מיליון דולרים לשנה הכספית 2013.

בשנה הכספית הקודמת עמד סכום הפיצוי של אליסון על 94.6 מיליון דולרים, נתון שהפך אותו למנכ"ל שמרוויח הכי הרבה בקרב 300 החברות הגדולות בארה"ב, בדירוג שנעשה בשיתוף וול סטריט ז'ורנל (Wall Street Journal). כץ והארד קיבלו בשנה הכספית האחרונה כל אחד שכר בסיס של 950 אלף דולרים, סכום זהה לזה שקיבלו בשנה הכספית שקדמה לה. כל אחד מהם קיבל בנוסף גם אופציות מניות בשווי של כ-43.6 מיליון דולרים.

ההחלטה על ביטול הבונוסים נבעה, על פי הצהרת החברה, בשל "אכזבה של בעלי המניות וחברי דירקטוריון החברה, ורצונם לצמצם את הפער השכר שבין המנכ"לים והעובדים בחברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים