AirDroid: "להעיף" את התמונות מהמכשיר החכם למחשב

אפליקציית AirDroid מייתרת את הצורך לחבר את הטלפון למחשב כדי לשמור עליו תמונות שרוצים למחוק מהמכשיר הסלולרי ● בניגוד לאפליקציות דומות, היא עושה זאת במהירות ובקלות

רבים מאתנו אוגרים במכשיר החכם שלנו עשרות, מאות ואף יותר תמונות. טיולים משפחתיים, אירועים או פורטרטים עצמיים – הצילומים הם בין היישומים הפופולריים במכשירים החכמים שלנו. עם זאת, הם תופסים הרבה מקום בזיכרון ומתישהו מגיע השלב בו צריך למחוק את התמונות לחלוטין, או להעביר אותן למחשב.

רוב החברות מספקות אפליקציה שמאפשרת לשמור או לצרוב את התמונות למחשב מבלי לחבר את המכשיר אליו ישירות, אבל לא תמיד מדובר בפתרון מספיק נוח או מהיר. לעומת זאת, AirDroid, אפליקציה שכנובע משמה, מיועדת למכשירי אנדרואיד (Android), עושה זאת היטב וגם נראית נהדר. היא פותחת למשתמש בתוך חלון של דפדפן שולחן עבודה מלא עבור המכשיר, כזה שמספק יכולות הרבה ומעבר לצרכים של העתקת קבצים אל המכשיר וממנו.

ההפעלה של AirDroid, שכבר נמצאת בגרסה 2.0.4, פשוטה מאוד. כל מה שצריך לעשות הוא להוריד את האפליקציה למכשיר, לוודא שהמחשב והטאבלט או הטלפון מחוברים לאותה הרשת, להפעיל את האפליקציה ולכתוב את הכתובת שמקבלים על המסך, בשורת הכתובת של הדפדפן. לאחר שמספקים את האישור הנדרש, מופיע בדפדפן שולחן עבודה מרהיב עין שמאפשר לבצע פעולות שונות במכשיר, בקלות רבה.

היתרון הגדול של האפליקציה הזו הוא התמיכה בגרירה והטלה של קבצים ממקום למקום, באופן פנימי במכשיר עצמו או בין המחשב למכשיר וממנו. אפשר לגרור תיקיות וקבצים ישירות לפס תיבת הכלים, שממוקם כברירת מחדל בצד הימני של המסך (ניתן להזיז אותו לאן שרוצים). יתירה מזאת, האפליקציה מאפשרת לגרור אפילו כתובת של אתר אינטרנט מלשונית פתוחה של דפדפן כלשהו ישירות אל הפס הזה, והאתר יופיע מידית בלשונית חדשה בדפדפן שמוגדר כברירת מחדל במכשיר האנדרואיד שלכם. מדובר בפעולה קלה הרבה יותר משליחת דואר אלקטרוני או שיתוף באמצעות שירות כלשהו. באותה צורה אפשר להעביר למכשיר קבצי APK, קבצים להתקנת יישומים. בדרך כלל, מדובר ביישומים שנמצאים בבדיקה ולא כלולים ב-Google Play.

העברת קבצים בצורה כזו מעלה אותם לתיקיית ה-Upload של AirDroid וקל מאוד לגרור אותם משם לחלונות אחרים: פשוט פותחים את החלון המבוקש וגוררים באמצעות העכבר. הרבה יותר פשוט וקל מאשר לעשות זאת באמצעות המכשיר בלבד.

בצד שמאל, שוב – כברירת מחדל שניתנת לשינוי, מופיעות התיקיות הראשיות של זיכרון המכשיר. במקום פס הכלים ניתן להשתמש בתיקיות הללו לצורך העלאה והורדה של קבצים מהמכשיר ואליו, במיוחד בהתחשב בעובדה שאין בעיה לפתוח כמות גדולה של חלונות במקביל – בדיוק כמו בסביבת חלונות (Windows) או כל מערכת הפעלה שולחנית אחרת. התגיות של החלונות והאפליקציות הפתוחים מופיעות בחלק התחתון של המסך, כך שקל מאוד לעבור עליהן.

בעזרת AirDroid קל מאוד להתקין קבצי APK (אחרי שמאשרים בהגדרות המכשיר עצמו); למחוק אפליקציות שאין בהן כבר צורך (יש לאשר כל מחיקה במסך מכשיר האנדרואיד, אבל זה בדיוק מה שצריך לעשות גם במקרה של מחיקה מקומית); וגם קל מאוד לכתוב ולשלוח מסרונים לאנשי הקשר (מה לעשות, עדיין מקלדת של מחשב עדיפה פי כמה וכמה ממקלדת וירטואלית). כמובן שאפשר לשמוע את השירים השמורים במכשיר באמצעות הרמקולים של המחשב.

AirDroid מציעה עוד הרבה פנינים קטנות שתוכלו לגלות לבד די בקלות, אבל דבר אחד קצת אכזב אותי ואני מקווה שהוא יתווסף באחת הגרסאות הבאות שלה: היכולת לגבות במחשב את רשימת אנשי הקשר. נכון שאפשר לשמור אותה באמצעות חשבון גוגל (Google), אבל כבר למדתי שלפעמים, כששומרים מספר במהירות, לא זוכרים לבדוק אם הוא נשמר בגוגל או במכשיר עצמו. האפשרות לסנכרן רשימת כתובות אל המחשב וממנו היא עוד אמצעי של ביטחון, למקרה של אובדן מכשיר או החלפה.

מכיוון ש-AirDroid מאפשרת לנהל באמצעותה גם שיחות, אפשר להשאיר את האפליקציה ואת הדפדפן פתוחים, לפחות כשנמצאים במקום העבודה או בבית, ולנהל מהמחשב כמה שיותר מהפעולות שאפשר לבצע. עם זאת, שימו לב: שולחן העבודה הווירטואלי הזה לא מיועד להרצת אפליקציות אחרות, כמו משחקים או תוכניות עיבוד תמונה. את זה תשאירו למכשיר עצמו.

להורדת AirDroid מהחנות של גוגל לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים