בריטניה היא המדינה הראשונה שמודה: אנחנו מפתחים יכולת תקיפה בסייבר

שר ההגנה הבריטי, פיליפ האמונד, אמר כי צבא בריטניה "מפתח מנעד מלא של יכולות לוחמה קיברנטיות, לרבות יכולות תקיפה" ● מומחי אבטחה הביעו תדהמה בעקבות החשיפה ואמרו, כי היא מקשה על הטענות של העולם המערבי נגד סין ורוסיה, עקב השימוש שהן עושות ביכולות תקיפה קיברנטיות

בריטניה מקימה מחלקה שתפתח יכולות תקיפה בסייבר. מדובר במדינה הראשונה בעולם להצהיר על כך בפומבי – צעד שעורר אמש (א') ביקורת ותדהמה בקרב מומחי אבטחה.

ההודעה נמסרה על ידי פיליפ האמונד, שר ההגנה הבריטי. הוא אמר אמש, באירוע לקראת ועידת המפלגה השמרנית במנצ'סטר, כי צבא בריטניה "מפתח מנעד מלא של יכולות לוחמה קיברנטיות, לרבות יכולות תקיפה".

אנליסטים ציינו בעקבות ההצהרה, כי בריטניה לא לבד וכי יש לשער שבשנים האחרונות, כמה מדינות בעולם פיתחו יכולות תקיפה בסייבר, בכלל זה יכולות להרוס או לחבל בתשתיות האינטרנט של מדינות אחרות. בין המדינות בעלות היכולות הללו, מלבד בריטניה, הם ציינו בעיקר את ארצות הברית, ישראל, רוסיה וסין.

הממשלה הבריטית תקצה להקמת מחלקת התקיפה בסייבר חצי מיליארד ליש"ט – סכום השווה ל-800 מיליון דולרים. בפרויקט יועסקו מאות מומחי מחשב כאנשי מילואים בצבא הוד מלכותה. השר האמונד אמר, כי לא מספיק לבנות רק יכולות הגנה מפני התקפות סייבר וכי יש צורך ביכולת התקפית, על מנת להכות בחזרה את האויבים הקיברנטיים. לפי חזונו, פיקוד הסייבר צריך לקבל מקום מרכזי בצבא, לצד פיקודי היבשה, הים, האוויר והחלל.

מומחי אבטחה התריעו, כי ההצהרה הפומבית של בריטניה מקשה על הטענות של העולם המערבי נגד סין ורוסיה, עקב השימוש שהן עושות ביכולות תקיפה קיברנטיות, כחלק ממאמצי הריגול שלהן נגד המערב. ששנאנק ג'ושי מצוות החשיבה של המכון המלכותי לשירותים מאוחדים אמר, כי "הצהרתו של האמונד היא צעד חריג ביותר. בריטניה עלולה להסתכן באובדן עמדתה המוסרית הגבוהה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים