אירופה: חלונות פון מתחזקת, אנדרואיד ממשיכה להוביל

הנתח של מערכת ההפעלה מבית מיקרוסופט צמח ב-80% בבריטניה, צרפת, ספרד, גרמניה ואיטליה, ומתקרב לעשירית מהשוק ● אנדרואיד ממשיכה להוביל ובענק - הן באירופה והן בארצות הברית ● ביפן מתנהל קרב צמוד בינה לבין iOS, שעתידה לזנק שם בקרוב

חלונות פון (Windows Phone) משתרכת הרחק מאחורי iOS ואנדרואיד (Android) ברחבי העולם, אולם באירופה יש למיקרוסופט (Microsoft) סיבה להתעודד: נתח השוק של המערכת בחמש המדינות הגדולות ביבשת זינק בשנה האחרונה ביותר מ-80%. בבריטניה ובצרפת היא אף רשמה עליות דרסטיות יותר, שהביאו אותה בפעם הראשונה שם לנתח דו-ספרתי.

מנתונים שפרסמה חברת מחקרי השוק Kantar Worldpanel ComTech עולה שבחודשים יוני-אוגוסט השנה עלה הנתח של חלונות פון בבריטניה, צרפת, ספרד, גרמניה ואיטליה (במשותף) ל-9.2% לעומת 5.1% בתקופה המקבילה ב-2012. הנתח של המערכת בבריטניה זינק ב-166% ל-12% ואילו בצרפת הוא צמח ב-10.8% ל-92.8%.

חברת המחקר מסבירה את העליות בכך שנוקיה (Nokia) הפינית הרחיבה את היצע המכשירים שלה לשוק ה-SMB, עם ה-Lumia 520 וה-Lumia 620. "מודלים אלה פוגעים בנקודת המכירה המדויקת עבור שתי קבוצות גיל משמעותיות – 16-24 ו-34-49. הקבוצות הללו מחפשות את האיזון הטוב ביותר בין מחיר לפונקציונליות בטלפונים החכמים שלהן", אמר דומיניק סאנבו, מנהל תחום תובנות אסטרטגיות בחברה.

מערכת ההפעלה שממשיכה להוביל את השוק בחמש המדינות הללו היא אנדרואיד (Android), בפער ניכר מ-iOS. הנתח של המערכת מבית גוגל (Google) עלה בתקופה המדווחת ב-1.9% ל-70.1% מהשוק לעומת 16.1% בלבד לאפל (Apple), על אף ש-iOS עלתה ב-14.2%. בלקברי (Blackberry), לעומתן, ממשיכה להיעלם – עם צניחה של 58.6% מ-5.8% ל-2.4% – מה שוודאי משביע את רצונם של מנהלי החברות המתחרות.

יצוין, כי העלייה של אנדרואיד הייתה נמוכה מאחר שבבריטניה היא רשמה ירידה של יותר מ-10%. בסך הכול עמד נתח השוק שלה בממלכה בחודשים יוני-אוגוסט השנה על 56.3% בהשוואה ל-62.7% בתקופה המקבילה אשתקד.

Kantar Worldpanel ComTech בחנה בנוסף את מעמדן של היצרניות. על אף שהנתח של סמסונג (Samsung) בחמש המדינות הגדולות באירופה ירד ב-1.9%, היא ממשיכה להוביל בפער ניכר על פני המתחרות, עם 47.1% מהשוק. החברות שהנתח שלהן עלה הן אפל, סוני (Sony), נוקיה (Nokia) ובמיוחד LG, שצמחה מ-2.5% ל-6.1%. לעומתן, HTC ירדה מ-9% ל-6.3% ובלקברי, כצפוי, רשמה צניחה חופשית של 41.4%.

בארצות הברית, מולדת מכשירי ה-iPhone, התמונה שונה – לא בזהות מערכת ההפעלה המובילה, אולם בנתח השוק שלה ובפער מול המתחרות. הנתח של אנדרואיד בשוק האמריקני ירד מ-60.7% ל-55.1%, ואילו iOS צמחה מ-33.9% ל-39.3%. לעומת זאת, ביפן, שנבדקה בפעם הראשונה, מתנהל קרב צמוד בין שתי מערכות ההפעלה הגדולות: אנדרואיד נמצאת במקום הראשון עם 48.6% ו-iOS מעט אחריה עם 47.4%. אולם, על פי ההערכות, שוק מערכות ההפעלה הסלולריות ביפן יחווה בקרוב מהפך, מכיוון ש-NTT DoCoMo, הספקית הגדולה במדינה, מתחילה בימים אלה למכור מכשירי iPhone.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים