שלמה דולברג, מרכז השלטון המקומי: "בתוך חודשיים יהיה קונה לחברה לאוטומציה"

"המכרז נמשך על פי הלו"ז שנקבע, השמועות על קשיים במכרז הן מופרכות. יש הליך מסודר למכירה וניהול החברה, ולאחר מכן קיימות אופציות שונות", אומר דולברג, שמסרב להתייחס לשמות המועמדים לרכישה והודף את הטענות לפיהן היו"ר משה אלקסלסי מהווה חסם ● לדבריו, "אנחנו נמצאים במצב לא טוב מבחינת התיאום עם משרדי הממשלה, נתקלים בבירוקרטיה איומה"

"בתוך חודשיים יימצא קונה ראוי לחברה לאוטומציה, מה שיאפשר לנו לצאת לדרך חדשה. השמועות על קשיים במכרז ופרישת קונים פוטנציאליים מופרכות. המכרז נמשך כרגיל על פי הלו"ז שנקבע". כך אומר שלמה דולברג, מנכ"ל מרכז השלטון המקומי, בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים.

לטענתו, במכרז מתמודדות מספר חברות בולטות במשק הישראלי, ובכך דבריו מצטרפים לדיווחים שפורסמו כאן לפיהם חברות רבות, בהן מטריקס, אמן, One1, יבמ (IBM) ועוד נמצאות בתמונת הרכישה. עם זאת, דולברג מסרב להתייחס לשמות המועמדים. "המכרז עדיין בעיצומו, לא יהיה זה נכון שאתייחס לחברה זו או אחרת. אבל אני מאוד אופטימי – יש לנו מתמודדים מצויינים ואני משוכנע שהמכרז יסתיים בזמן", הוא מציין.

הוא מכחיש מכל וכל טענות על כך שיש סעיפים במכרז המחייבים את הקונה להשלים את קניית יתר המניות מהמרכז לשלטון מקומי בסכום בלתי ידוע מראש. לדבריו, טענות אלו הן לא נכונות ומוטעות. "יש הליך מסודר של מכירת החברה וניהולה במשך תקופה מסוימת, ולאחר מכן קיימות אופציות שונות, אומר דולברג.

בתשובה לשאלה האם הוא אינו סבור שיש שני חסמים שעלולים למנוע מחברות גדולות לרכוש את החברה, כמו ועד העובדים ומעמדו של היו"ר משה אלקסלסי, הוא משיב: "העובדים בשלב זה תומכים במכירת החברה, הם יודעים שמי שיקנה רק ישפר אותה. יש לנו הסכמים איתם לגבי תרחישי מכירה ואנו נעמוד בכל ההתחייבויות שלנו". לגבי היו"ר, הוא אומר, "זה לא נכון לאומר שהוא מהווה חסם, הכל תלוי ברוכש ובמו"מ ביניהם".

דולברג, המשמש כמנכ"ל המרכז לשלטון מקומי מאז 2008, עוסק רבות בקידום מערכת היחסים בין השלטון המקומי לממשלה. "זה לא סוד שמערכת היחסים בין הצדדים אינה מוסדרת לעומת מדינות אחרות, שבהן השלטון המקומי הוא החזק", הוא אומר. "הממשל המרכזי רואה בו פרטנר והם עובדים בהרמוניה מלאה. זה המודל שאני שואף אליו ועובד עליו קשה".

הוא מוסיף, כי "אנחנו נמצאים במצב לא טוב מבחינת התיאום עם משרדי הממשלה. הבעיה המרכזית היא שאין לנו כתובת אחת, כמו שאנו מהווים כתובת אחת לממשלה (המרכז לשלטון המקומי – י.ק.). כך, למשל, אנו נתקלים בבירוקרטיה איומה, בחוסר רצון לשתף מידע בדברים בסיסיים, ולדוגמה מרשם האוכלוסין, שמסרב להעביר לנו את הדאטה-בייס של התושבים בכל רשות – וזו רק דוגמה אחת".

"דוגמה נוספת למציאות אותה הוא מתאר היא מכרז רישוי מיקרוסופט (Microsoft) לבתי הספר. אגף התיקשוב במשרד החינוך ערך את המכרז, סגר על מחירים ואפילו לא שאלו אותנו", אומר דולברג ומסכם: "הממשלה לא סופרת אותנו".

דולברג מביע צער על הודעת פרישתה של כרמלה אבנר מתפקידה כראש מטה התיקשוב הממשלתי. "התחלנו עמה בכמה מהלכים איתה, שיאפשרו שיתוף משאבים ויישום פתרונות ממשל זמין ברשויות המקומיות, כולל דיונים בוועדת המדע. אנו מקווים שהפעילות הזו תימשך על ידי המחליף שלה, כי בסופו של דבר אנו מדברים פה על יעד משותף של הממשלה והרשויות: שיפור השירות לאזרח, חיסכון עצום במשאבים ותקציבים, ועוד. אנחנו בשלטון המקומי מוכנים להידבר וללכת עם הממשלה לכל פעולה שתשרת מטרה זו", אומר מנכ"ל מרכז השלטון המקומי.

בהתייחסו למעמדו של המנמ"ר ברשויות המוניציפאליות, אומר דולברג: "אין ספק שיש עדיין מקום לשיפור. מעמד המנמ"ר לא מקובע רשמית ברשויות רבות. עם זאת, ככל שצעירים נכנסים לתפקידי מפתח ברשויות המקומיות, כך המודעות שלהם לחשיבות תפקיד המנמ"ר הולכת וגוברת – ואנו רואים את זה מבחירות לבחירות". לדבריו, "אני חושב ששום רשות עירונית לא יכולה לתפקד בלי מערכות מידע ותיקשוב. זה דבר מובן מאליו".

השלטון המקומי, לטענתו, עושה רבות לקידום השימוש ברשתות חברתיות, שמשרת את היעד של שיתוף האזרחים, שקיפות ומניעת שחיתויות. "אנחנו מדברים רבות על כך בפורום ה-15 של ראשי הרשויות הגדולות. אנו רואים ברשת החברתית מנוע מרכזי שדרכו ניתן לעשות דברים רבים לשיפור השירות לאזרח ברשות המקומית, מבלי להיכנס להוצאות כספיות רבות. כמו כן, אנו שוקדים על אמנת שקיפות, שמבוססת לא מעט על מערכות מידע, עליה יהיו חתומים ראשי הרשויות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים