משרדי האוצר והכלכלה גיבשו מתווה רב שנתי לחיזוק המכללות הטכנולוגיות

במסגרת המהלך יינתנו תוספות תקציביות בסכום מצטבר של 90 מיליון שקלים לבסיס התקציב למשך 5 שנים, במקביל לביצוע שינויים שישפרו ויבססו את המערכת

משרדי האוצר והכלכלה יחד עם ראשי המכללות הטכנולוגיות גיבשו מתווה רב-שנתי, שנועד לתת מענה לצרכי המכללות הן בטווח הזמן המיידי והן בטווח הארוך. במסגרת המתווה יינתנו תוספות תקציביות בסכום מצטבר של 90 מיליון שקלים לבסיס התקציב למשך 5 שנים, במקביל לביצוע שינויים שישפרו ויבססו את המערכת. כך על פי הודעה משותפת שפרסמו היום (א').

השינויים המוזכרים במתווה כוללים מעבר לתקצוב על בסיס תפוקות בדומה לאקדמיה (בניגוד לתקצוב בסיס מספר תלמידים במערכת), העלאת מספר התלמידים במכללה, ועוד. המתווה הרב שנתי יאפשר שיפור, יציבות ואופק תכנוני וניהולי.

שרי האוצר והכלכלה ברכו היום את הסטודנטים עם פתיחת שנת הלימודים וציינו כי החינוך הטכנולוגי הוא בעל חשיבות אסטרטגית למשק, לכלכלה ולחברה. המאמצים הרבים שהושקעו בחודשים האחרונים והמתווה המוצע כוללים שינוי בסדרי עדיפויות והסטת משאבים משמעותיים לנושא. מדובר בהגדלת התקציב של המכללות בכ-70% על פני תקופת המתווה. לטענתם, מהלכים אלו יצעידו את החינוך הטכנולוגי קדימה בשנים הקרובות.

צביקה פלג, מנכ"ל רשת אורט, הרשת הגדולה מבין המכללות, שליווה את הדיונים, הביע שביעות רצון מהסיכום והערכה רבה לשרים על המתווה. פלג הודיע כי רשת אורט פותחת את השנה כסדרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים