אקזיט כחול לבן: אוטודסק רוכשת את For-each הישראלית בעשרות מיליוני שקלים

הנרכשת שהוקמה ב-2010 מפתחת יישומים ניידים לסמארטפונים וטאבלטים ● 20 עובדי החברה ישתלבו במרכז הפיתוח של אוטודסק בישראל ● טום וינטר, מנהל הטכנולוגיות: "הדור של היום מחפש חוויה, לעתים קרובות אף יותר מפונקציונאליות. צריך לתת את החוויה הזו"

אוטודסק (AutoDesk) רוכשת את For-each הישראלית תמורת עשרות מיליוני שקלים. דבר הרכישה לא פורסם רשמית, אולם בעמוד הפייסבוק (Facebook) של הנרכשת נמסרה הודעה על כך. היקף הרכישה גם הוא לא פורסם, אולם גורמים בשוק העריכו אותו ביותר מ-50 מיליון שקלים.

הנרכשת מפתחת יישומים ניידים ל-iPad, ל-iPhone ולטלפונים חכמים מבוססי אנדרואיד (Android). היא הוקמה ב-2010 ופועלת ברמת גן. עשרים עובדי הנרכשת צפויים להשתלב במרכז הפיתוח של אוטודסק בישראל.

אין זו הרכישה הראשונה של ספקית תוכנות התכנון הגרפי אוטודסק בישראל: ב-2009 היא רכשה את הסטארט-אפ הישראלי  PlanPlatform, שמוכרת יותר בשמה הקודם VisualTao, ותמורתה שילמה אוטודסק 30-20 מיליון דולר. פלאן-פלטפורם פיתחה יישום לתוכנות תכנון הנדסי, שמבוסס על-גבי הווב ומסופק במתכונת תוכנה כשירות, SaaS.

בהרצאה שנשא לפני כמה שבועות בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס וקבוצת אנשים ומחשבים, אמר טום וינטר, מנהל הטכנולוגיות של For-each, כי "כשאנחנו מסתכלים כיום על הסמארטפון, הוא כבר לא סתם מסך מגע שאפשר להעביר בו תמונות עם האצבע, לבצע חישובים פשוטים במחשבון או לגלוש באינטרנט ולהתעדכן באתרי חדשות. אנחנו מסתכלים על המחשב 'האישי' שלנו, שבלעדיו ספק אם נסתדר מספר שעות בודדות".

לדבריו, "אין עוררין בכיוון אליו צועד שוק המובייל – טאבלט וסמארטפון כאחד. עלינו ללמוד להסתגל למצב זה. מערכות מיחשוב ושירותים שונים נדרשים להציג ממשק משתמש המתאים למסכים הקטנים, בין אם זה אתר המותאם לגלישה על ידי טלפון חכם או אפליקציה ייעודית שתספק את צרכי המשתמשים שלנו". הוא הוסיף כי "אפליקציות מבוססות ניווט, רשתות חברתיות, חיפוש, פרסום, רכישות אונליין, מולטימדיה, התממשקות לחומרה, אבטחת מידע ומשחקים – אלו רק חלק מסוגי האפליקציות שאנחנו רואים בחנויות המקוונות".

טום וינטר, מנהל הטכנולוגיות של For-eachוינטר איתגר את השומעים: "לבנות אפליקציה היום נשמע כמו תהליך פשוט. הרי זה בסך הכל לקחת את מה שיש לנו בווב או ב-Smart Client ו-'לסדר', כך שיתאים גם לסארטפון או לטאבלט. אז זהו – שלא. יש יותר מ-900 אלף אפליקציות בכל אחת מהחנויות של הענקיות – App Store ו-Google Play. איך אנחנו בודקים שהאפליקציה שלנו היא ה-Angry Birds או הווייז (Waze) הבא? זה לא משחק ילדים: הדור של היום מחפש חוויה, לעתים קרובות אף יותר מפונקציונאליות. בואו ניתן להם את החוויה הזו".

אוטודסק, שמיוצגת בישראל על ידי אומינטק מקבוצת מלם-תים, נוסדה לפני שלושה עשורים, היא מעסיקה יותר מ-6,000 עובדים ולה מחזור מכירות שנתי של יותר מ-2 מיליארד דולר. החלק המכריע של מוצרי החברה הן תוכנות המיועדות להתקנה על גבי המחשב האישי, ככלי לתכנון ושרטוט המשמש מהנדסים שונים ממגוון תעשיות, החל מאדריכלים, ועד לתעשיית הרכב והתעופה.

לא ניתן היה להשיג את תגובת אוטודסק לפרסום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים