דו"ח: 36% מהעובדים בהיי-טק נשארים זמינים לעבודתם גם בזמן החופשה

עובדים רבים בתחום ממשיכים לבדוק אי-מיילים והודעות לנייד ולהישאר בקשר עם העבודה גם כשהם מחוץ למשרד ● תחום ההיי-טק הוא בין המובילים בכך, לצד שוק ההון והפיננסים וכן תחום המכירות ● שי חן, מנהל שיווק ופיתוח אסטרטגי בג'וב מאסטר: "עובדים חושבים שאם יהיה משהו מוצלח בזמן היעדרותם – הם יחושו מיותרים. ההפך הוא הנכון"

חופשת הקיץ המתרגשת בימים אלה לא מונעת מחלק גדול מעובדי ההיי-טק מלהישאר זמינים לעבודתם. עובדים רבים מתקשים להתנתק בזמן החופשה מהמחשב הנייד, וכמובן – גם מהסלולרי. מסקר שערך אתר הדרושים ג'וב מאסטר בקרב 1,400 מגולשי האתר עולה, כי 36% מעובדי ההיי-טק בישראל נכללים בקטגוריה זו ומתעדכנים במה שקורה בעבודתם גם בזמן החופשה. זאת לעומת 64% שמתנתקים ממנה כליל.

בסך הכול, 82% מהעובדים במשק הישראלי בודקים בזמן החופשה מה קורה בעבודה. פרט להיי-טק, תחומים בולטים הם שוק ההון והפיננסים (29% מהעובדים) והמכירות (12%). מדובר בעליה לעומת הסקר שנערך על ידי האתר ביולי שעבר. או אז, 76% מהעובדים השיבו בחיוב על השאלה.

מבין העובדים שנשארים זמינים, 22% לא מפסיקים לעבוד גם כשהם לא במשרד, 32% זמינים למקרים דחופים בלבד ו-28% בודקים מידי פעם את מיילים והודעות בטלפון הנייד. רק 18% מתנתקים לחלוטין ולא עובדים בשום צורה.

שי חן, מנהל שיווק ופיתוח אסטרטגי בג'וב מאסטר, אמר, כי "ישנן סיבות רבות מדוע עובדים רבים מרגישים צורך להיות מחוברים למשרד ולבדוק בצורה אובססיבית את המיילים וההודעות בנייד. אחת הסיבות העיקריות היא שעובדים רבים חוששים שאם בזמן היעדרותם, העבודה תתבצע ללא תקלות – הם עלולים לחוש מיותרים ושאפשר להסתדר בלעדיהם. אלא שההפך הוא הנכון: אם מתכננים מראש את לוח הזמנים בצורה יעילה, חושבים על הנושאים הצפויים והבלתי צפויים שיכולים לצוץ בזמן היעדרות מהעבודה ובסופו של דבר – הכול מתבצע כראוי, זה יכול להצביע על יתרונות בכושר הארגון והניהול של אותו עובד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים