גילוי של סנואודן: NSA צותתה לקווי התקשורת של גוגל ויאהו! ברחבי העולם

הסוכנות הפעילה תוכנית בשם Muscular ובזכות הפיקוח הרופף על הפעילות מחוץ לארצות הברית חדרה לכבל או למתג שדרכם עוברת התעבורה של חברות האינטרנט הגדולות בה ● בגוגל הופתעו לגלות על כך ואמרו כי "הדבר מדגיש את הצורך הדחוף ברפורמה"

כמו חברות ומנהיגים רבים ברחבי העולם, גם גוגל (Google) ויאהו! (!Yahoo) שימשו מטרות לציתותים של ה-NSA: מסמכים שהדליף סנואודן לוושינגטון פוסט (Washington Post) מעלים כי הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית צותתה ישירות לקווי תקשורת שמשמשים את שתי החברות להעברת דואר אלקטרוני ונתוני משתמשים, בהיקף עצום, בין מרכזי נתונים ברחבי העולם.

על פי הידיעה, הסוכנות ניצלה את הפיקוח הרופף יותר על הפעילות מחוץ לתחומי ארצות הברית כדי להניח יד על נתונים של חברות אמריקניות בהיקף גדול בהרבה מכפי שידוע היה עד כה.

מהדיווחים הקודמים שפורסמו אפשר היה להתרשם שאנשי ה-NSA מסתפקים בקבלת מידע על פי צווים של בתי משפט. אולם, פעילות הציתות שנחשפת כעת, שזכתה לשם הקוד Muscular, מתבצעת מחוץ לתחומי ארצות הברית ולכן לא נמצאת בפיקוח של בית המשפט למודיעין זר. לפי הידיעה, אנשי ה-NSA חדרו לכבל או למתג שדרכם עוברת התעבורה של חברות האינטרנט הגדולות בארצות הברית, אך לא צוין איזו חברת תקשורת מפעילה את הכבל או המתג הללו.

"הופתענו לגלות עד כמה הרחיקו לכת בממשל כדי לצותת לנתונים בקו האופטי הפרטי שלנו, והדבר מדגיש את הצורך הדחוף ברפורמה", מסר בתגובה דיוויד דרמונד, היועץ המשפטי הראשי של גוגל. בחברה טוענים כי לא היו מודעים לתוכנית זו אך בכל זאת, באחרונה החלו להאיץ את המהלך להצפנה של התעבורה הפנימית בחברה.

עוד נכתב בידיעה כי במסגרת תוכנית Muscular, שהופעלה בשיתוף עם סוכנות התקשורת של ממשלת בריטניה (GCHQ), נאספו לא מכבר 181 מיליון רשומות תוך פרק זמן של 30 ימים בלבד.

מ-NSA נמסר בתגובה כי "הטענות שאנחנו אוספים בצורה זו כמויות עתק של נתונים על אזרחי ארצות הברית לא נכונות. NSA היא סוכנות למודיעין זר. אנחנו מתמקדים בגילוי ובפיתוח מודיעין על יעדים זרים בלבד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים