המשקיעים באורקל סירבו לאשר את חבילת התגמול של לארי אליסון

57% מבעלי המניות של החברה הצביעו באסיפה הכללית נגד אישור התגמול למנכ"ל, לאחר שיועץ חיצוני קבע שהוא לא הולם את הביצועים ● החלטות האסיפה אמנם לא מחייבות את אורקל, אולם יש בהן כדי להצביע על חוסר הנחת הגובר בין בעלי המניות

בעלי המניות של אורקל (Oracle) סירבו לאשר באסיפה הכללית את חבילת התגמול של מנכ"ל החברה, לארי אליסון, ושאר המנהלים הבכירים בה, זו השנה השנייה ברציפות. ההחלטה נתקבלה לאחר שיועץ חיצוני המליץ שלא לאשר את החבילה מאחר שהתגמול לא הולם את ביצועי החברה.

57% מבעלי המניות הצביעו השנה נגד חבילת התגמול של אליסון בהשוואה ל-59% בשנה שעברה. עם זאת, באסיפה הכללית, שנערכה ביום ה' ברדווד שבקליפורניה, נבחרו מחדש כל הדירקטורים של החברה. זאת, בניגוד להמלצה של פירמת ISS (ר"ת Institutional Shareholder Services), שהמליצה שלא לבחור מחדש את יו"ר מועצת המנהלים ואת כל שבעת החברים בוועדת התגמול של הדירקטוריון.

אף על פי שההחלטות של האסיפה הכללית ביחס לתגמול לא מחייבות את החברה, יש בהן כדי להצביע על חוסר הנחת הגובר בין בעלי המניות. יש לציין גם כי נדירים מאוד המקרים שבהם מצביעים בעלי מניות נגד תגמול המנהלים: רק 12 חברות במדד Russell 3000 Index  של התאגידים הגדולים בארצות הברית הפסידו בהצבעה מסוג זה יותר מפעם אחת.

אליסון, בן 68, מדורג במקום השמיני ברשימת המיליארדרים של בלומברג (Bloomberg), עם הון בשווי של 38.8 מיליארד דולר. על פי הנתונים של סוכנות הידיעות, הוא היה השנה המנכ"ל בעל התגמול הגבוה ביותר בארצות הברית. שווי חבילת התגמול שלו ירד בשנת הכספים 2013 ב-18% והסתכם ב-78.4 מיליון דולר "בלבד", משום שהוא ויתר על הבונוס השנתי שלו, לאחר שהתברר כי החברה לא עמדה בחלק מיעדי הרווח. בחודש שעבר פרסמה אורקל תחזית רווח נמוכה מהצפוי לרבעון הנוכחי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים