בינת הטמיעה מערכת של סיסקו במכון ויצמן; ההיקף: מיליון שקלים
במסגרת הפרויקט הותקנה מערכת תקשורת ארגונית של סיסקו, שכוללת פלטפורמת תקשורת אחודה, יישומי שיתופיות ושרתי להבים ● היא כוללת מגוון פתרונות ובהם נוכחות, מסרים מיידיים, טלפוניה, וידיאו, שיתוף מסמכים ושיחות ועידה ממגוון רחב של התקנים ומערכות הפעלה שונות
בינת תקשורת מחשבים מקבוצת רד בינת הטמיעה מערכת של סיסקו (Cisco) במכון ויצמן – כך נודע לאנשים ומחשבים. הפרויקט ארך חצי שנה והסתיים באחרונה, והיקפו עומד על מיליון שקלים.
פלטפורמת השיתופיות שהוטמעה החליפה את מרכזיית הטלפוניה המסורתית שהייתה במכון ויצמן. במסגרת הפרויקט הותקנה מערכת תקשורת ארגונית של סיסקו, שכוללת פלטפורמת תקשורת אחודה, יישומי שיתופיות ושרתי להבים. היא נמצאת כעת בשלבי פיילוט ועתידה להתרחב ולתת מענה לכ-3,000 משתמשים. כיום היא משרתת כמה מאות.
המערכת החדשה כוללת מגוון אמצעי תקשורת, כגון: נוכחות (Presence), מסרים מיידיים (IM), טלפוניה, וידיאו, שיתוף מסמכים ושיחות ועידה ממגוון רחב של התקנים ומערכות הפעלה שונות. הפתרון מפעיל שרותי Jabber, כולל על טאבלטים למיניהם ומחשבי מקינטוש (Macintosh), ושרת ועידות Webex מקומי. המערכת מתממשקת למסד הנתונים הארגוני ובכך יוצרת סביבת עבודה נוחה יותר לתקשורת אישית וחוויית משתמש משופרת.
עוד כלל הפרויקט תוכנית הטמעה והדרכה, במסגרתה סייעו אנשי בינת וסיסקו ישראל לאגף מערכות המידע של מכון ויצמן בהדרכת המשתמשים על הכלים החדשים שלרשותם.
לדברי עפר אהרונסון, ראש ענף תשתיות מיחשוב באגף, "הפתרון טומן בחובו יכולות שיתופיות לשיפור התקשורת בין קבוצות עבודה, מידע על זמינות, צ'ט, שיחות אודיו ו-וידיאו ויכולות רבות נוספות. אלה נותנות מענה למגוון האוכלוסיות במכון. בעידן בו נדרשת מהירות ויעילות בגישה למידע אמין ואיכותי, בקרב גורמי ידע בארגון ומחוצה לו, הפתרון החדש מהווה מוביל לשיפור בתהליכי שיתוף המידע וקבלת ההחלטות בארגון".
עוז יעקב, סמנכ"ל חטיבת פרויקטים ושירות ב-בינת תקשורת מחשבים, אמר כי "המערכת החדשה משפרת את התקשורת בין עובדי המכון ומביאה עימה חסכון בעלויות תחזוקה ובתפעול שוטף, כמו גם ייעול של התהליכים העסקיים".
תגובות
(0)