מהו ה-X פקטור להצלחה בעסקים

בין אם אתם אוהבים את התוכנית X פקטור או לא, יש בה דבר אחד יפה: המתמודדים נשאלים מהו ה-X פקטור שלהם ● המנמ"רים צריכים להאמין שיש להם אותו ביד

לפני כשבועיים חגגנו לאבא שלי יום הולדת 86. בשנה שעברה, בגיל "חצי עגול", קיימנו אירוע רב משתתפים – עם כל הנכדים, הנינים, הכלות והחתנים, הדודות והדודים – במסגרתו הוא השיק עוד ספר עם ריכוז של דברים שנשא באירועים ומבחר הגיגים. סיכמנו איתו שהאירוע הבא יהיה בגיל 90. אבל אי אפשר שלא לציין גם יום הולדת "רגיל", ולו בצניעות. אנחנו שלושה אחים: אחי הצעיר, יאיר, הוא מנמ"ר משרד המשפטים ואני מניח שהוא מוכר לרובכם. אחינו הבכור, מוטי, הוא פרופסור, מומחה להנדסת מערכות וסגן הנשיא במכון הטכנולוגי בחולון. התכנסנו לטכס עצה. עשינו סיעור מוחות, חשבנו יצירתית, מחוץ לקופסה – בכל זאת, מהנדס מערכות ושני אנשי מערכות מידע. התוצאה: עלינו על רעיון חדשני – נלך בפורום של אבא, בנים ונשים לחגוג במסעדה. ייחודי.

כשדיברנו על כך עם אבא, הוא התעקש שנלך למסעדה מסוימת באור יהודה. שם הוא אוהב לחגוג. אבא מתעקש – אנחנו מכבדים. מסעדה עממית, עם תפריט עשיר של חומוס, טחינה, סלטים, שיפודי פרגית, קבב וכו', וכמובן עם קרם בוואריה לקינוח. זה עולם המסעדות של אבא שלנו. בשנות ילדותנו היינו חוגגים קבוע במסעדה שהייתה בזמנו מאוד ידועה בכרם התימנים. בשנות בגרותנו, הוא רוצה לחגוג במסעדה הזו באור יהודה. מהו ה-X פקטור של המסעדה? מה מייחד אותה כל כך שאבא שלי, והרבה אחרים, ישמרו לה אמונים במשך הרבה שנים?

אני מניח שכולכם מסכימים שיש בתוכנית X פקטור דבר אחד יפה, ולגבי השאר – יש כאלה שאוהבים ויש כאלה שלא מבינים למה שוב הורסים שירים. המתמודדים נשאלים אם הם חושבים שיש להם את ה-X פקטור להיות זמרים מצליחים. כולם, זה ברור, משוכנעים שכן, בעוד שהאמת היא, כמובן, שזה קיים רק אצל בודדים. מהו אותו X פקטור שמחפשים אצל המועמדים?

אני לא בטוח שאני יודע מה התשובה בדוגמאות האלה, אולי אוכל טעים עם שירות נעים בראשונה, סגנון מרגש וביצוע כובש בשנייה. דווקא בעולם העסקי המורכב, אני משוכנע שיש X פקטור ברור להצלחה – וזו טכנולוגיית המידע. המנכ"לים והמנמ"רים צריכים להאמין בזה שיש להם ביד את ה-X פקטור להצלחה בעסקים, ולתעל לשם את מאמצי ה-IT. בימינו, עם התקדמות הכלכלות והטכנולוגיות, בעולם של תחרותיות בעצימות גבוהה כל כך, שפע אדיר של מידע, Big Data, לקוחות "דיגיטליים", בעולם בו הכל צריך להיות זמין ומהיר, בקצה האצבע – מה שיוביל לניצחון בתחרות הוא יישום נכון של טכנולוגיות מידע משולב עם גישת שיווק מתאימה. באחרונה ניתן לקרוא מאמרים רבים שעוסקים בתחרות הפנימית בין ה-CMO ל-CIO, סביב הפתרונות בסביבת האינטרנט והאפליקציות.

אז זהו, שלא צריכה להיות תחרות כזו. השיווק וה-IT צריכים לשלב כוחות. צריך לעשות תעדוף נכון של משימות ה-IT, כך שהמיקוד יהיה במאיצי ערך עסקי (Business Drivers). צריך לחזק את ההתאמה של ה-IT לצרכים העסקיים (Business Alignment), למדוד את תפוקת ה-IT במונחים עסקיים ולהפעיל טכניקות שיביאו לשיפור חד בתפוקה לאורך זמן. כל אלה עושים את ה-IT ל-X פקטור שיוביל להצלחה בעסקים. זה נדרש, זה נכון, זה אפשרי.

ואם תאשימו אותי שאני חוזר על עצמי, אני אודה בעובדות אך לא באשמה. אכן, עובדתית, אני חוזר על המסרים האלה בטורים השונים, לאור חשיבותם, בניסוחים כאלה ואחרים. אבל בדומה להכרעת הדין בפרשת אביגדור ליברמן, זה לא עובר את הסף הפלילי ואין בכך עבירה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים