אפל רוכשת את פריימסנס הישראלית תמורת כ-345 מיליון דולר

פריימסנס פיתחה חיישן המבוסס על חומרה ועל תוכנה, שמסוגל לזהות בצורה תלת ממדית הבעות פנים ותנועות גוף, ולתרגם אותן למידע דיגיטלי שעשוי לשמש למשחקים ● הרכישה מעידה על כוונתה של אפל להיכנס לתחרות עם סמסונג וגוגל בתחומים חדשים, בהם טלוויזיות חכמות

הפרה זכויות של קניין רוחני. אפל

אפל (Apple) הודיעה על רכישת פריימסנס הישראלית, שפיתחה טכנולוגיית חישה תלת ממדית, תמורת כ-345 מיליון דולר, שכוללים כ-20 מיליון דולר מקופתה של פריימסנס – כפי שפורסם באנשים ומחשבים עוד בחודש יולי. בנוסף, לאנשים ומחשבים נודע כי העסקה צפויה להיסגר בימים הקרובים.

המרוויחות העיקריות מהעסקה יהיו הקרנות הישראליות ג'מיני (Gemini), ג'נסיס (Genesys) ויזרע, והקרנות האמריקניות קיינן וסילברלייק (SilverLake). האחרונה השקיעה בחברה עד כה כ-85 מיליון דולר. זאת, נוסף על ארבעת מייסדי הנרכשת: אביעד מייזלס, אלכס שפונט, תמיר ברלינר ודימה רייס.

פריימסנס יושבת ברמת החייל בתל אביב. היא פיתחה חיישן המבוסס על חומרה ועל תוכנה, שמסוגל לזהות בצורה תלת ממדית הבעות פנים ותנועות גוף. החיישן אף יכול לתרגם אותן למידע דיגיטלי שעשוי לשמש למשחקי מחשב וליישומים נוספים של הפעלת מכשירים באמצעות תנועות גוף. טכנולוגיית החישה של פריימסנס הוטמעה במכשירים שונים, בהם ה-Xbox Kinect של מיקרוסופט (Microsoft), סורקים תלת ממדיים ומחשבים ניידים של אסוס (Asus).

ההתעניינות של אפל בפריימסנס מעידה על כוונותיה להיכנס לתחרות מול סמסונג (Samsung) וגוגל (Google) בתחומים חדשים, כמו טלוויזיות וקונסולות משחקים. באחרונה התפרסמו שמועות רבות על כוונתה של אפל להשיק טלוויזיה משלה, iTV, שתתחרה בטלוויזיה החכמה של סמסונג. ייתכן שכוונתה להשקיע כ-10.5 מיליארד דולר בתשתיות ואמצעי ייצור מעידה אף היא על תוכניותיה של הענקית מקופרטינו להיכנס לתחום זה.

הרכישה הקודמת שביצעה אפל של חברה ישראלית אירעה בשנה שעברה, כשקנתה את אנוביט (Anobit) תמורת 390 מיליון דולר. על בסיס עסקה זו היא הקימה פעילות מחקר ופיתוח ראשונה בישראל, במרכז הפיתוח שלה בהרצליה. בהמשך חנכה אפל מרכז פיתוח נוסף בחיפה ובאחרונה היא חנכה מרכז שלישי, ברעננה, שמעסיק עובדים לשעבר של טקסס אינסטרומנטס (Texas Instruments).

השתתף בהכנת הידיעה: יוסי הטוני

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים