התחרות ממשיכה להשפיע על פרטנר: הרווח הנקי צנח ב-65% וההכנסות ירדו ב-15%
החברה הרוויחה ברבעון השלישי 38 מיליון שקלים והכניסה 1.12 מיליארד ● כ-3% מלקוחות הסלולר Post-Paid וממנויי האינטרנט נטשו ברבעון את פרטנר ● חיים רומנו, מנכ"ל החברה, דווקא רואה "סימני שיפור ראשוניים" בשוק וטען שהתוצאות מהוות "המשך מגמת השיפור" של פרטנר עצמה
התחרות בשוק הסלולר ממשיכה להשפיע על פרטנר: מהדו"חות הכספיים שפרסמה החברה היום (ג') עולה כי לעומת הרבעון המקביל ב-2012, היא חוותה ברבעון השלישי של 2013 צניחה של 65% ברווח הנקי וקיטון של 15% בהכנסות.
הרווח הנקי הרבעוני של פרטנר עמד על 38 מיליון שקלים בלבד לעומת 110 מיליון. ההכנסות הגיעו ל-1.12 מיליארד שקל בהשוואה ל-1.32 מיליארד. מתוכן, ההכנסות משירותים קטנו ב-17% ל-951 מיליון שקלים מול 1.15 מיליארד, ההכנסות משירותים במגזר הנייד ירדו בשיעור דומה, ל-738 מיליון שקלים לעומת 892 מיליון ואילו המגזר הנייח הניב לה 267 מיליון שקלים – קיטון של 10% בהשוואה ל-296 מיליון.
הירידה בהכנסות נבעה בעיקרה משחיקת המחירים של השירותים הסלולריים ללקוחות Post-Paid ו-Pre-Paid, בעקבות התגברות התחרות, וכן ממעבר של לקוחות קיימים לתוכניות ללא הגבלה, החל ממאי 2012. כמו כן, משקפת הירידה את הקיטון בשיעור ממוצע של כ-3% בבסיס מנויי הסלולר Post-Paid ואת המשך הירידה בהכנסות משירותי נדידה, עקב שחיקה בתעריפים של שירותים אלה. מגזר נוסף שתרם לירידה הוא הטלפונים הנייחים, כולל תעריפי שיחות מקומיות ובינלאומיות ושירותי אינטרנט.
בסיס הלקוחות של פרטנר במגזר הנייח אמנם עלה ברבעון ב-5% ועמד על 295 אלף לעומת 282 אלף, אולם מספר מנויי האינטרנט (ISP) שלה ירד ב-3.2% ל-575 אלף בהשוואה ל-594 אלף בסוף הרבעון השלישי אשתקד. עם זאת, הוא עלה ב-3,000 לעומת הרבעון הקודם. הירידה במספר מנויי האינטרנט נרשמה בעיקר כתוצאה מהתגברות התחרות בשוק.
עוד עולה מהדו"חות כי ההוצאות הגולמיות הרבעוניות של פרטנר פחתו ב-8% ועמדו על 861 מיליון שקלים מול 934 מיליון והרווח הגולמי צנח ב-33% ל-257 מיליון שקלים לעומת 381 מיליון. ההוצאות התפעוליות ירדו ב-12% ל-696 מיליון שקלים בהשוואה ל-599 מיליון והרווח התפעולי צלל בחצי ועמד על 109 מיליון שקלים מול 217 מיליון.
חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר, העדיף להתייחס לאחר פרסום התוצאות בעיקר להסכם בינה לבין הוט מובייל (HOT Mobile) לשיתוף רשתות, שלדבריו "מהווה בשורה אמיתית לציבור בישראל". עם זאת, הוא אמר כי יש "סימני שיפור ראשוניים" בסביבה העסקית וכי התוצאות "משקפות את המשך מגמת השיפור שהחלה ברבעונים הקודמים".
אורנג` קליר, שימור לקוחות קיימים, השקעה בתשתיות...וטכנולוגיה לרווחת הצרכנים - ככה חב` צומחת ומניבה רווחים. פרטנר מנצחת בתחרות והמהפכה לא באמצעות רמאויות במבצעים של 10 ש"ח לקו בחברה וירטואלית חלולה מתשתית כאן ...מבצעים שלא נתנו תוצאות לטווח הארוך למי שהציע אותן כאן -עובדה .
הישראלים ידועים בדרישותיהם לשירות לקוחות איכותי והשקעה בטכנולוגיות ואיכות קו . זה שלא היה כאן מהפכה ומפץ בשוק הסלולר כפי שקרה ב5/2012 לא מעיד על שהיינו פראיירים מלידה ...היינו נתונים בשוק סלולר שהתנהל כפי שהתנהל !! מי שהלביש את "הסלוגן " מספיק להיות פראיירים -זהו מייקל גולן על כולנו כאן לשיווק גולן -בשיטת הפוך על הפוך - מספיק להיות פראיירים אבל תהיו פראיירים שלי בגולן בלבד בקו ללא קליטה ולגלות לבסוף שגולן זוהי חברה וירטואלית גם ואם התאמצתי להסתיר זאת מכלל עם ישראל ...פרטנר ורומנו הבינו את זה מזמן ולכן ברחו מזירת המחירים אל שירות לקוחות איכותי והשקעה בטכנולוגיות