אלישע ינאי, יו"ר איגוד תעשיות האלקטרוניקה: "מאז הבחירות רה"מ לא טרח להיפגש איתנו – זו שערורייה"

"בעבר ישבנו עם נתניהו וליברמן והגדלנו את הייצוא של ההיי-טק פי שלושה; ניתן לעשות את זה גם עכשיו", אמר ינאי בוועידה של התאחדות התעשיינים ● פרופ' אבישי ברוורמן, יו"ר ועדת הכלכלה: "אוי למדינה שהגאווה הטכנולוגית שלה מושתתת רק על סטארט-אפים; הייתי סוגר את כל בתי הספר לניהול"

אלישע ינאי, יו"ר איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה

"ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא טרח להיפגש איתנו מאז הבחירות, שנערכו לפני כמעט שנה. לא הוא ולא אף אחד מאנשיו. זו שערורייה", כך אמר אלישע ינאי, יו"ר איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה. "זה אותו ביבי שישב איתנו ב-1996, יחד עם איווט ליברמן, וביחד הגדלנו את הייצוא של ההיי-טק משישה מיליארד דולר ל-18 מיליארד".

ינאי דיבר במליאת אחר הצהרים של ועידת התאחדות התעשיינים, שהתקיימה היום (ה') באילת, במסגרת פנל שנשא את הכותרת "מאיפה הכסף?". מנחה הפנל היה גידי ויניש, עורך התוכנית לילה כלכלי בערוץ 10.

לדברי ינאי, "כמו שאז הגדלנו את הייצוא, אפשר לעשות זאת גם כעת. לא צריך בשביל זה תקציבים מיוחדים אלא תוכנית מסודרת, שניתנת לביצוע". הוא ציין כי "מדובר ב-8,000 מהנדסים שתורמים לכלכלת המדינה הרבה יותר מכל תעשיות הגז והנפט שכולם מדברים עליהן. אתם שואלים איפה נמצא הכסף? שם הוא נמצא! אם נגדיל את הייצוא של ההיי-טק, כל התעשייה הישראלית תושפע לטובה".

פרופ' אבישי ברוורמן, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת. צילום: פלי הנמרמטרות נוספות לביקורתו של ינאי היו הבנקים וקרנות הפנסיה: "הם מחזיקים בשני טריליון שקלים שהם כספים שלנו אבל לא משקיעים דולר אחד בהיי-טק. לעומת זאת, הם משקיעים בנדל"ן בלאס-וגאס, ואילו הכספים שמושקעים בקרנות הון-סיכון ישראליות מגיעים מכספי הפנסיה של גמלאי לאס-וגאס או ניו-יורק. זה אבסורד! תנו לנו רק 1% מכל הכסף הזה, שיושב אצל המוסדיים, ותראו איך אפשר לעזור לתעשייה, איך אפשר יותר מלהכפיל את הייצוא של ההיי-טק מ-22 מיליארד דולר ל-50 מיליארד".

"ישראל צריכה לחזור בתשובה טכנולוגית"
דובר נוסף במליאת אחר הצהריים של הוועידה היה פרופ' אבישי ברוורמן, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת. הוא אמר כי "ישראל חייבת לחזור בתשובה במובן הטכנולוגי ולבנות כאן תעשייה שתדאג לנכדים שלנו. אוי לה למדינה שהגאווה הטכנולוגית שלה מושתתת רק על חברות סטארט-אפ. צריך לבנות כאן תעשיה שיש לה תשתית טכנולוגית של הון אנושי, שמייצרת ומשלמת שכר הוגן לעובדיה".

פרופ' ברוורמן טען שהמדינה "פספסה בגדול את כל נושא ההכשרה הטכנולוגית של כוח אדם שמתאים לתעשיות הללו, שמשוועות לכוח אדם. אם זה היה תלוי בי, הייתי סוגר את כל הפקולטות למדעי הרוח ואת בתי הספר לניהול ותקשורת. ניהול לא לומדים באוניברסיטה ואלה שלומדים מדעי הרוח יהיו מחוסרי עבודה ולא מועילים למשק".

בהתייחסו לשאלה מהיכן יגיע הכסף שבאמצעותו תממן המדינה את הפרויקטים שלה אמר פרופ' ברוורמן: "הגיע הזמן שכל החברות במשק, כולל החברות הגדולות בהיי-טק וחברות רב לאומיות, ישלמו את המס שהן צריכות לשלם, גם אם מינימלי. נכון שכשאינטל (Intel) נכנסה לארץ הייתי בעד שהיא לא תשלם מס, כי היא יכולה הייתה לבנות את אותו מפעל באירלנד, אבל כל העולם הגיע למסקנה שנגמרה התקופה הזו ובחו"ל גובים מס מחברות כאלה. כך צריך לעשות גם בישראל".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. צבי ברק

    מדוע אתם לא מגישים בג"צ, דיבורים לא יעזרו

אירועים קרובים