מחקר: אמזון מביסה את יבמ, מיקרוסופט וגוגל בשוק הענן

ההכנסות של החברה בשוק זה גבוהות יותר מאלה של כל המתחרות יחד ● חלק מהאנליסטים חוזים כי היא תכניס השנה מהענן יותר מ-3 מיליארד דולר ● יבמ חולקת על הממצאים וטוענת שהיא המובילה בשוק ביחד עם אמזון

אמזון (Amazon) מובילה ללא עוררין את שוק שירותי מיחשוב הענן והכנסותיה מהתחום גדולות יותר מכל המתחרות יחדיו – כך מעלה מחקר חדש של סינרג'י (Synergy).

על פי חברת המחקר, ברבעון השלישי של השנה עמד היקפו הכספי של שוק מיחשוב הענן העולמי על 2.5 מיליארד דולר – נתון הגבוה ב-46% מהרבעון המקביל לו ב-2012. מתוכן, ההכנסות של אמזון יגדלו, על פי ההערכה, ב-55% – מ-450 מיליון דולר ל-700 מיליון. Salesforce.com ומיקרוסופט (Microsoft) הכניסו מהתחום ברבעון האחרון מעט יותר מ-150 מיליון דולר כל אחת ויבמ (IBM) וגוגל (Google) – קצת יותר מ-100 מיליון כל אחת. ברבעון השלישי של 2012 הגיעו ההכנסות של Salesforce.com ומיקרוסופט למעט יותר מ-100 מיליון דולר, ואלה של יבמ וגוגל – לכ-100 מיליון.

סינרג'י ציינה כי קיים קושי לאמוד במדויק את היקף ההכנסות של אמזון ממיחשוב ענן, מאחר שהוא לא מוגדר בחברה כתחום בפני עצמו, אלא נכלל תחת הסעיף "הכנסות אחרות". תחת סעיף זה דיווחה ענקית המסחר המקוון עד כה השנה על הכנסות של 2.7 מיליארד דולר, רובן ממיחשוב ענן. חלק מהאנליסטים מעריכים שההכנסות השנתיות של אמזון מהענן בלבד יעמדו על לפחות שלושה מיליארד דולר ואחרים סבורים כי המספר צפוי להיות נמוך יותר.

לעומת סינרג'י, יבמ מעריכה כי היא החברה שמובילה את שוק מיחשוב הענן, יחד עם אמזון. סייעה לכך הרכישה שביצע הענק הכחול בקיץ האחרון של חברת אירוח האתרים באינטרנט SoftLayer, תמורת יותר משני מיליארד דולר. אד ברביני, דובר יבמ, ציין כי "על פי דו"ח הרבעון השלישי של השנה, הכנסותיה של יבמ ממוצרים ושירותי ענן הגיעו ליותר ממיליארד דולר. נתון זה משקף זינוק של יותר מ-70% מהיקף הכנסות החברה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הנוכחית בהשוואה לאותה התקופה בשנה שעברה, מה שממצב אותנו בעמדה דומה לזו של אמזון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים