מסתמן: סלקום, פלאפון וגולן טלקום יקימו רשת דור 4 וישתפו ביניהן אתרים

אם ייחתם הסכם, תהיה לשלוש החברות שליטה על יותר מ-65% מהתשתיות הסלולריות במדינה והן עשויות לחסוך מאות מיליוני שקלים

תוכניות לשעת חירום. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

סלקום, פלאפון וגולן טלקום מנהלות בימים אלה מגעים מתקדמים בנוגע להקמה משותפת של רשת דור 4 סלולרית ולשיתוף אתרים קיימים של סלקום עם אלה של פלאפון, לרשת אחת שתהיה משותפת לשלוש החברות. סלקום ובזק, החברה האם של פלאפון, הודיעו על כך הבוקר (ד') לבורסה.

על רקע הסכם דומה שנחתם באחרונה בין פרטנר להוט מובייל (HOT Mobile) היה צפוי כי חברות נוספות יבצעו את המהלך. אם המגעים אמנם יבשילו לכדי הסכם, הדבר יחסוך משלושת החברות מאות מיליוני שקלים, הן בשדרוג הרשת והן בתחזוקתה. בנוסף, ההסכם עשוי להעניק להן יתרון על פני פרטנר והוט מובייל, מפני שהעלויות יתחלקו בין שלוש חברות ולא שתיים.

מבחינת גולן טלקום יהיה הסכם מעין זה הישג גדול, משום שהוא עשוי לפטור אותה מהתחייבותה להקמת רשת עצמאית. עד כה היא מתבססת בעיקר על התקני גישה ולא על אנטנות גדולות, עקב הבעייתיות בתהליכי הרישוי של אתרים סלולריים.

עם זאת, סלקום ובזק מסייגות בהודעה שלהן לבורסה את הדברים. הן כתבו כי "בשלב זה אין כל ודאות שהמגעים אכן יבשילו לידי הסכם ואין כל ודאות ביחס לתוכן, לתנאים ולמועד הסכם כאמור, המחייב מגעים נוספים וכן אישור המוסדות המוסמכים של הצדדים. בנוסף, הסכם מעין זה, אם ייחתם, יהיה כפוף לקבלת אישורים רגולטורים, שאין כל ודאות שאכן יינתנו לחברות".

ראוי לציין כי משרד התקשורת תומך באיחוד רשתות, אך לא ברור אם הוא שואף לשוק עם שתיים או שלוש רשתות לכל המפעילים. המשמעות של הסכם בין סלקום, פלאפון וגולן טלקום היא ששלוש החברות ישלטו ביותר מ-65% מהתשתיות הסלולריות במדינה, מה שייתכן שיעורר הסתייגות מצד הרגולטורים. גם רשות ההגבלים העסקיים טרם הביעה עמדתה בנושא.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אייל ר.

    מהפכה של ממש עשתה החברה הזאת בחיינו. סטנדרטים חדשים העמיד כאן הצרפתי !

אירועים קרובים