מוזילה שחררה את פיירפוקס 26

הגרסה החדשה כוללת מנגנון שמבטל את ההפעלה האוטומטית של ג'אווה, ותיקוני אבטחה קריטיים

מוזילה (Mozilla) שחררה את גרסה 26 של פיירפוקס (Firefox), שכוללת שורה של תיקונים לפרצות אבטחה ומספר תפקודים חדשים. מבחני הבטה של הגרסה החדשה החלו בנובמבר וכעת שוחררה הגרסה המוגמרת.

בין החידושים בפיירפוקס 26 ניתן למצוא מנגנון חדש שמחייב לחיצה של המשתמש כדי שתוספים כמו ג'אווה (Java) יופעלו. זאת בניגוד למצב עד כה, שבו אתרי אינטרנט הפעילו ג'אווה באופן אוטומטי, ללא צורך באישור מפורש מצד המשתמש. תפקוד דומה מוצע גם בספארי (Safari), למשל, אלא שבניגוד לדפדפן של אפל (Apple), בפיירפוקס לא נחסמת הפעלה של תוספי פלאש (Flash) באופן אוטומטי.

המטרה של המנגנון החדש היא למנוע הפעלה אוטומטית של תוספים זדוניים ובכוונת מוזילה להרחיב בעתיד את השימוש בו. "בפיירפוקס 26 תימשך הפעלה אוטומטית של כל התוספים, מלבד ג'אווה, כברירת מחדל, והבחינה של המנגנון תימשך במתכונת בטה", מסר צ'אד וויינר, מנהל מוצר פיירפוקס במוזילה. "בשבועות הקרובים נפרסם פרטים נוספים על רשימת ההיתרים של התוספים ונציע מסלול מסודר שיאפשר לפטור תוספים מסוימים מהצורך באישור מפורש מצד המשתמשים".

עוד כוללת הגרסה החדשה של הדפדפן תיקונים ל-26 פרצות אבטחה, כאשר חמישה מאותם תיקונים מוגדרים קריטיים. מוזילה מבטיחה שתיקון של באג נוסף, שמתייחס לעיבוד תמונות בזיכרון, יביא לשיפור מוחשי בביצועים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים