מג וויטמן, מנכ"לית HP: "עולם הטכנולוגיה עובר מהפכה של ממש"

"התפיסה לפיה יש מעבד, אחסון נתונים וכבלים להעברת הנתונים ביניהם עומדת להשתנות לחלוטין", אמרה וויטמן בכנס המשתמשים האירופי של החברה ● בכירי HP הציגו במהלך האירוע מוצרים חדשים של החברה, בעיקר בתחומי ה-Big Data ומיחשוב הענן

12/12/2013 09:09
בקרוב תתפצל גם היא. מג ויטמן, יו"ר ומנכ"לית HP

"צורת העבודה של עולם הטכנולוגיה עוברת מהפכה של ממש. התפיסה לפיה יש מעבד, אחסון נתונים וכבלים להעברת הנתונים ביניהם עומדת להשתנות לחלוטין", כך אמרה מג וויטמן, מנכ"לית HP. היא נשאה את נאום הפתיחה של כנס המשתמשים האירופי של החברה, שנערך בברצלונה.

במהלך הכנס, בו השתתפו עשרת אלפים שותפים ולקוחות של ענקית המיחשוב, הכריזה וויטמן על מה שהחברה מכנה "הסגנון החדש של ה-IT", שלדבריה יביא לשינויים הללו. "מרכזי המו"פ של HP עובדים על יכולות טכנולוגיות כחלק מאותו שינוי. שני רכיבים חשובים בהקשר זה, פרי פיתוח של המעבדות שלנו, הם הטכנולוגיות ממוריסטור, שמאיצה את ניהול הזיכרון, ופוטוניקס, שמאפשרת העברת מידע במהירות שיא", אמרה.

לדבריה, "הסגנון החדש של ה-IT" מבוסס על ארבעה תחומים מרכזיים ש-HP החליטה להתמקד בהם: ניידות, אבטחת מידע, מיחשוב ענן ואחסון. החברה הכריזה במהלך האירוע על כמה פתרונות חדשים, ביניהם סדרת השרתים Moonshot ומערכת ניהול העבודה Wopenvie, שפועלת בתאימות מלאה גם בסביבות ענן פרטי וציבורי.

וויטמן ציינה שהיא פגשה במהלך השנה האחרונה אלף לקוחות, על מנת ללמוד לעומק מה מטריד אותם ואילו אמצעי טכנולוגיה הם צריכים. "למדתי בפגישות האלה דבר אחד חשוב: מנהל הטכנולוגיות, או המנמ"ר, איבד לחלוטין את מקומו בארגון כ-'טכנאי ראשי'. אם אמשיל את המצב לאונייה, מנהל הטכנולוגיות הוא כבר לא קצין המכונות, שמהלך בין המכונות בבטן האונייה, מקבל הוראות מהקפטן ודואג שהמנועים יעבדו. כיום הוא עומד בגשר הפיקוד, צמוד לקפטן האונייה, ויחד איתו מוודא שהאונייה משייטת בבטחה. אם פעם הדיווחים אל חדר המכונות וממנו היו באמצעות טלפון קווי, כיום המנמ"ר מסתובב בגשר הפיקוד עם טאבלט או טלפון חכם. באפליקציה אחת הוא מקבל דיווחים בזמן אמת מה קורה באונייה ובאפליקציה אחרת הוא עובד עם הצוות שלו על תוכנית עבודה חדשה, וכן מנתח את המשמעויות של המשימות שהקפטן מטיל עליו".

ההכרזות החדשות
ג'ורג' קדיפה, סגן נשיא בכיר לתוכנה ב-HP, הציג גרסאות חדשות של idol, מנוע עיבוד הנתונים של אוטונומי (Autonomy), את סביבת הניהול Openview ואת פלטפורמת HAVEn, שמאפשרת לכל ארגון כניסה מהירה ל-Big Data ולמיחשוב ענן.

הוא ציין כי ה-H ב-HAVEn מציין את בסיס הנתונים שמתאים ל-Big Data, שמוכר בשם Hadoop. ה-A מסמל את אוטונומי, מנוע החיפוש של החברה, שעבר טרנספורמציה ופיתוח רציניים וכעת מספק אנליזות ואנליטיקות של כל סוגי המידע. V הוא ורטיקה, הפתרון שרכשה HP לא מזמן ושמאפשר עיבוד וקליטה מסיביים של מידע לא מאורגן, שמגיע ממספר רב של מקורות ושיש לעבד ולנתח אותו. אבטחת המידע והשמירה על מהימנותו מיוצגות על ידי האות E. ה-n מייצג את היישומים הרבים שמפתחים השותפים של HP. החברה מאפשרת לשותפים ולקוחות שלה לפתח יישומים שיעבדו על פלטפורמת HAVEn, ובכך יאפשרו שימוש בשירותי ענן ללא תלות בספק ספציפי.

HP הכריזה על "הסגנון החדש של ה-IT". אירוע השותפים בברצלונה

סער גילאי, סגן נשיא ב-HP למיחשוב ענן, הציג את הדור הבא של HP CloudSystem, שזמין כעת בשתי גרסאות: Foundation ו-Enterprise. שני פתרונות אלה מאפשרים מגוון רחב של יישומי ענן פרטיים, בכלל זה אפשרות שדרוג מובנה מסביבה בסיסית ועד לסביבה מתקדמת. חידוש נוסף אותו הציג גילאי הוא ה-Vpc – מוצר שלדבריו מאפשר בניית ענן פרטי בתוך זמן קצר ביותר, וכן את סביבת הענן ההיברידי, שמספקת מעטפת מלאה למיחשוב ענן. סביבת העבודה החדשה מלווה את הארגון משלב התכנון, כולל לימוד והבנת צרכים, דרך שלב הבנייה של הענן, תוך שימוש בפורטל מיוחד שמרכז את כל הפתרונות שהארגון צריך, ועד לשלב הניהול.

הוא הציג גם את HPOpenStack, שעל פי החברה אמור להפוך ל-"דבר הבא" בעולם הטכנולוגיה. ה-OpenStack מהווה את הבסיס למערכת ההפעלה של מיחשוב הענן HP Cloud OS technology. גילאי אמר כי "זהו שיפור עצום לארגונים ולקוחות, מאחר שהוא מסיר את המגבלות הקיימות כיום ומונע את מחויבות הלקוח לספק אחד של מיחשוב ענן. הלקוחות שיבחרו בפתרון הזה יוכלו להתקין את HP CloudSystem החדש בתוך שעות ולהקים שירותי ענן מלאים בתוך דקות ספורות".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לברצלונה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים