סאפ: שימוש בכלי חיזוי אנליטי מסייע לחברות המשתמשות בהם להשיג יתרון עסקי
סקר שערכה חברת המחקר LoudHouse עבור ענקית התוכנה הגרמנית העלה, כי ב-92% מהארגונים התמודדו בשנה החולפת עם גידול ניכר ומהיר בהיקף המידע שיש לנתח ● 88% מהמשיבים האמריקניים לסקר דיווחו, שהשימוש בפתרונות חיזוי אנליטי עזר להם להשיג תוצאות עסקיות טובות מיריביהם ● תומר שטיינברג, סאפ ישראל: "בעזרת יכולות חיזוי אנליטי, ארגונים יכולים להאיץ את הביצועים שלהם, למזער עיכוב בקבלת החלטות, לפתוח את הדרך לשווקים בינלאומיים חדשים ולחשוף הזדמנויות חדשות להכנסות"
שימוש בכלי חיזוי אנליטי מסייע לחברות המשתמשות בהם להשיג יתרון עסקי – כך עולה מסקר שערכה חברת המחקר LoudHouse עבור ענקית התוכנה הגרמנית, סאפ (SAP). הסקר הקיף למעלה מ-300 מנהלים ועובדים מארצות הברית ובריטניה, אשר עוסקים באופן ישיר בבניית האסטרטגיה של ארגונם. 88% מהמשיבים האמריקניים דיווחו, שהשימוש בפתרונות כאלה עזר להם להשיג תוצאות עסקיות טובות מיריביהם. זאת, לעומת 66% מהמשיבים הבריטים.
62% מבין המשיבים אמרו, שהחברה שלהם נותנת כיום קדימות להשקעה בפתרונות חיזוי. 78% אמרו, שזה יהיה אחד הנושאים החשובים ביותר בו יעסקו במהלך חמש השנים הקרובות, ו-88% אמרו, ששימוש בפתרון חיזוי אנליטי ממזער את הסיכונים העסקיים של החברה. למרות זאת, כשנשאלו המשתתפים בסקר היכן בא יותר לידי ביטוי היתרון של השימוש בפתרון כזה – במזעור סיכונים או בניצול הזדמנויות עסקיות, בחרו שני-שלישים מהנשאלים בניצול הזדמנויות.
כך או כך, ב-92% מהארגונים התמודדו בשנה החולפת עם גידול ניכר ומהיר בהיקף המידע שיש לנתח, תהליך שהוביל מטבעו ליצירת לחץ פנים ארגוני להשתמש במידע הזה כדי לנתח מגמות עתידיות, אם לצורך בדיקת תחומי פעילות, אם כדי לגלות תחומי עניין חדשים ואם כדי לעמוד בדרישות של הצרכנים.
בין התועלות המובילות לשימוש בכלי ניתוח אנליטי, לפי הסקר, ניתן למצוא ביצועים עסקיים טובים יותר בעתיד (58%), נראות טובה יותר לגבי הדינמיות העסקית (54%), שימוש טוב יותר במידע שכבר נמצא במערכת (52%), הפצת הידע בין יותר מעובדי החברה ולא רק שכבת הניהול (49%) ורווחיות משופרת (44%). הסקר אף מעלה מספר אתגרים שעומדים בדרך למימוש כלי ניתוח אנליטי, כאשר בין השאר מדובר בחוסר במשאבים או זמן (47%), מידע מפוזר מדי (46%), כמויות מידע גדולות מדי (46%), חוסר במידע שימושי (36%) ועוד.
"פתרונות חיזוי אנליטי מספקים לארגונים תובנות והמלצות לפעולה בזמני ביצוע מהירים ביותר, על מנת לייעל תהליכי רכש ומכירות, לספק המלצות Up Sell ו-Cross Sell, המלצות לשימור לקוחות וקבלת החלטות נכונה יותר", אמר תומר שטיינברג, מהנדס קדם מכירות בתחום ה-BI בסאפ ישראל. "החיזוי האנליטי אפקטיבי מאוד גם בתחומי ניהול הסיכונים וחיזוי ההונאות. בעזרת יכולות חיזוי אנליטי, ארגונים יכולים להאיץ את הביצועים שלהם, למזער עיכוב בקבלת החלטות, לפתוח את הדרך לשווקים בינלאומיים חדשים ולחשוף הזדמנויות חדשות להכנסות".