והזוכים הם…

תמצית נימוקי חבר השופטים לפרויקטים הזוכים בתחרות מצטייני המיחשוב IT Awards 2013

להלן תמצית נימוקי חבר השופטים לפרויקטים הזוכים בתחרות מצטייני המיחשוב IT Awards 2013. בשלבי התחרות השונים התמודדו יותר מ-200 פרויקטים מארגונים מכל מגזרי המשק ובעשר קטגוריות שיפוט. טקס הכרזת הזוכים בתחרות, שהתקיים הבוקר (ד'), נערך זו השנה ה-11 בהפקת אנשים ומחשבים. הטקס התקיים במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מנמ"רים, מקצועני IT בכירים ומנכ"לי ספקיות המיחשוב בארץ. את האירוע הנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג קבוצת אנשים ומחשבים.

תשתיות טכנולוגיות

שדרוג תשתיות הדטה סנטר – שירותי בריאות כללית
"הדטה סנטר של הכללית הוא הרשת האזרחית הגדולה ביותר במדינה. חדר המיחשוב מכיל יותר מ-2,500 שרתים וקרוב ל-600 נתבים. הפרויקט כלל הטמעה של טכנולוגיות חדשות, עיצוב מחדש של טופולוגית הדטה-סנטר ומערכות אבטחת המידע. הפרויקט הצעיד את הכללית למובילות טכנולוגית".

נגישות למוקד שירות מבוסס צ'אט – בנק לאומי
"הפרויקט משלב עדכניות טכנולוגית עם חזון של שרות רב ערוצי. הפרויקט הביא למימוש חזון הבנק כארגון גלובלי, מבוסס תשתית וידאו–צ'אט. נוצר קשר איכותי וישיר בין מנהלי ועובדי הבנק, חטיבות הבנק, המרחבים ועד רמת הסניף הבודד. הפרויקט מספק שירות ותמיכה לעובדי הבנק באופן יעיל ומהיר".

תשתיות תקשורת וקולבורציה גלובליות –  ECI
"במסגרת הפרויקט בוצע שדרוג של מערך השיתופיות. המהלך הביא להתייעלות ולחסכון בהוצאות, באמצעות החלפת מערכות VoIP קיימות והוזלת עלויות השיחה בין סניפים בינלאומיים. כמו כן תרם הפרויקט להרחבת יכולות העבודה עם מכשירי טלפון חכמים וטאבלטים".

הקמת מערך גיבוי ושחזור – ישראכרט
"הפרויקט כלל פתרון גיבוי ושיחזור חדשני לארגון, הכולל מגוון רחב של סוגי טכנולוגיה וניהול עשרות יישומי מידע והעברתו מהייצור לאתר DR. הפרויקט מישש תפישות גיבוי מתקדמות, שאינן מוטמעות באופן נרחב בארץ: ניהול SnapShots באמצעות מערך הגיבוי, שימוש ב-SnapShots עבור הגיבויים, גיבוי סינטטי מלא. כל זאת נעשה בלוח זמנים מהיר ביותר".

מרכוז בסיסים ומעבר ל-B2D – חיל האוויר
"הפרויקט כלל קונסולידציה של עשרות מרכזי מיחשוב הפזורים ברחבי בסיסי חיל האוויר בארץ. הפרויקט כלל הטמעת מכונת אחסון ומספר שרתים למרכזים ראשיים. המרכזים מבוססי אחסון ו-וירטואליזציה והם בעלי שרידות גבוהה ויכולות גידול וצמיחה. השדרוג כלל הטמעת מערכות גיבוי, עם מתן מענה של רציפות תפקודית לשירותים ולגיבויים".

שדרוג תשתיות מיחשוב וביצוע DR לענן ציבורי – מלון ענבל, ירושלים
"הפרויקט כלל שדרוג תשתיות מיחשוב מיושנות מאוד, בנות יותר משבע שנים, לצד קונסולידציה של התשתיות. בשל הפרויקט התקבלה העלאה של רמת הזמינות של תשתיות המלון, בוצע DRP לטובת המשכיות עסקית, והוטמעה מערכת אחסון מרכזית אחודה. הפרויקט אפשרה למלון להוריד משמעותית את עלויות האחזקה השוטפות של מערכות המיחשוב".

הטמעת אקסהדטה – ECI
"הפרויקט כלל החלפה של תשתיות האחסון בחברה למערכות אקסהדטה מתקדמות של אורקל (Oracle). הפרויקט יצר פלטפורמה מתקדמת לבסיסי הנתונים, המותאמת לדרישה לצמצום עלויות בקרב ארגונים".

'Info Ordering System' – ויזה כ.א.ל.
"מערכת הליבה בחברה מבוססת מתודולוגיה בשפת Cobol/VMS. כחלק מהתוכנית האסטרטגית של כ.א.ל. הוחלט על תהליך Refactoring – בנייה מחדש של רכיבים ממערכות הברה, על בסיס טכנולוגיות חדישות. פרויקט זה הוא החלוץ בתהליך. המערכת מאפשרת הזרמת מידע ודו"חות ללקוחות פרטיים ועסקיים בצורה שקופה".

תשתיות VDI – הפניקס חברה לביטוח
"הפרויקט כלל הקמת תשתית תחנות עבודה וירטואליות, לצורך חיבור עובדי החברה בשעת חירום. הפתרון מאפשר המשכיות עסקיות, ומאפשר עבודה מהבית, בעת קריסה מוחלטת של שרתי החברה. הוא מספק יכולת להמשיך לתפעל את מוקדי השירות – מכל מקום. הפרויקט הביא לחיסכון בעלויות התפעול והחומרה".

ניהול מדיה וניהול תורים מורחב – מכבי שירותי בריאות
"במסגרת הפרויקט יושמה מערכת מתקדמת לניהול מדיה והעברת מסרים ארגוניים ושיווקיים. המערכת משולבת במערכת לניהול תורים – כל זאת תחת מעטפת משותפת ב-170 אתרים וביותר מ-1,000 מסכים. הפרויקט הביא לשיפור השירות במתקנים השונים של מכבי שירותי בריאות ולשיפור תדמיתי בארגון עצמו ואצל הלקוחות".

DRP – מגדל חברה לביטוח
"במסגרת הפרויקט הוקם מערך יכולות טכנולוגיות כולל, ליישום תוכנית התאוששות מאירועים משבריים. כתוצאה מכך, הושגה  שרידות מלאה של מערכות המיחשוב בחברה, ויכולת התאוששות מהירה מאירועים משבריים. זהו יישום ראשוני בארץ ובעולם עבור חלק ניכר מהטכנולוגיות בהן נעשה שימוש".

אבטחת מידע

כניסה מאובטחת ליישומים מרחוק – מכבי שירותי בריאות
"במסגרת הפרויקט הוקמה תשתית גנרית לכלל  עובדי הארגון, המאפשרת כניסה מכל רשת שהיא ומכל רכיב שהוא. הפרויקט הביא לגמישות מירבית בגישה מרחוק ולפיתוח יכולות עסקיות, כמו גם להעלאת הזמינות של בעלי התפקידים בארגון".

יישומי ניתוח נתונים ואנליטיקה

מערכת לאיתור ומיקוד אוכלוסיות – מכבי שירותי בריאות
"בפרויקט הוקמה מערכת אינטגרטיבית של מידע רפואי על  אוכלוסיית המטופלים של מכבי שירותי בריאות. המערכת פותחה בשל חשיבה ארגונית לפיה יש לראות את הטיפול בחולים בראייה אינטגרטיבית, שתאפשר מעקב בזמן אמת ותמנע תחלואה נוספת. המערכת עשתה שימוש במגוון רחב של מידע הקיים במערכות שונות תוך יצירת ממשקים וצינורות טכנולוגיים המקשרים בין כולן, מתוך מטרה לתמוך בתהליכים עסקיים וליצור חוויית משתמש טובה מבחינת אחידות השימוש והנראות".

מערכת מיחשובית כמנוף לשיפור תהליכים ארגוניים וצמצום אשפוזים – שירותי בריאות כללית
"הפרויקט נעשה במסגרת התוכנית הארצית לצמצום אשפוזים חוזרים בקרב אוכלוסיית הקשישים, בני 65+. במסגרת הפרויקט פותחו מערכות מיחשוב אינטגרטיביות, התומכות בתהליך ארגוני של רצף הטיפול במטופל ועמידה באסטרטגיה ארגונית של צמצום אשפוזים חוזרים. המערכת  הביאה לירידה של 5.2% בשיעור האשפוזים, וירידה של 15.5% בהמתנה לסידור מוסדי לזכאים".

הקמת מערכת BI – אפריקה ישראל
"מערכת ה-BI שהוקמה משמשת ככלי עבודה, מציגה אמת אחת מתוך כלל המערכות התפעוליות, ומאפשרת לקבל תמונת מבט כוללת. זאת, תוך שימוש באמצעים ויזואליים עבור חברות הקבוצה, בארץ ובעולם".

פילוח עסקי לחטיבה הקמעונאית – בנק הפועלים
"במסגרת הפרויקט פותח מנוע אנליטי מורכב, לחישוב הפלח העסקי של לקוחות החטיבה הקמעונאית בבנק. המידע עובר  ממערכת אחסון נתונים ל-100 מערכות שעושות שימוש במידע הרלבנטי, לכל הערוצים. פעילות המערכת משפיעה ומשפרת את השירות לכשני מיליון לקוחות הבנק".

פרויקט תגמול רבעוני – רפאל מערכות לחימה
"הפרויקט סיפק כלי טכנולוגי מתקדם, תומך החלטה, שבאמצעותו יכולים מנהלים ברמות שונות בארגון לתגמל את העובדים על סמך הערכות רבעוניות. הפרויקט הביא למיכון תהליך משמעותי בארגון אשר מתקיים 4 פעמים בשנה ובו נמדדים ביצועי העובדים, מתקבלות הערכות מנהלים ומחושב סך התגמול עבור כל אחד מאלפי העובדים בארגון. הפרויקט הביא להתייעלות תפעולית כוללת של אגף משאבי האנוש ומערכות המידע בארגון רב מימדי, בעל מורכבויות ושונויות משמעותיות, שניהולם מצריך תקורות רבות הגוזלות זמן ניהול משמעותי".

צבא וביטחון

מערכת תשתית לתחום תמונת שמיים – חיל האוויר
"בפרויקט הוקמו תשתיות המאפשרות שיתוף מידע מסנסורים ומערכות שו"ב בפריסה רב-אתרית, לטובת קישור מאובטח של מערכות בסיווגים שונים, ותמיכה בתהליכי גילוי להתרעה, הגנת שמי המדינה והגנה אקטיבית. המערכת פותחה כמענה לפער הקיים בקיבולת המערכות היום ויכולתן להתמודד עם עומסים ומשטר הזמנים הקשיח הנגזר מהמשימות. הפרויקט הביא לחיסכון מצטבר של עשרות מיליוני שקלים, להקטנת התלות בתעשיות חיצוניות ולהגדלת הגמישות".

מימוש SOA – חיל האוויר
"הפרויקט מימש ארכיטקטורה מוכוונת שירותים. במסגרת הפרויקט הוקם ESB, Enterprise Service Bus, שעליו פותחו מאות ממשקים, בין כ-45 מערכות, תוך מימוש אלפי תהליכים עסקיים חדשים. חיל האוויר היה בין הראשונים לאמץ את תפיסת ה-SOA בארץ. הפרויקט מורכב הן טכנית והן ארגונית".

יוחנן: תשתית שיתוף קוד צה"לית – צה"ל
"הפרויקט הביא לשימור וניהול הידע בארגון ברמה גבוהה, עם יכולות חיפוש מהירות, תוך קיצור זמני הפיתוח. פותחה יכולת לשיתוף קוד וידע בין הארגונים, דבר שהניב חיסכון כלכלי וקידום טכנולוגי משמעותי של צה"ל".

פיתוח תחום ה-BI בעולם התומ"ל – חיל האוויר
"הפרויקט נועד לייעל ולמקד טוב יותר את תהליך הפקת הלקחים בצה"ל, תהליך שהיה עד כה ידני. הפרויקט איפשר ליצור 15 מערכות BI בעולם התומך לחימה בצה"ל, הקשורים בעולמות תוכן שונים".

מיכון תהליכי הביקורת – משרד הביטחון
"הוקמה במסגרת הפרויקט מערכת המשמשת כלי עבודה לניהול ביקורות עבור מבצע הביקורת, וכאמצעי מעקב ובקרה עבור הנהלת היחידה. המערכת הביאה לשיפור האיכות הכוללת של עבודת הביקורת, יצרה מנגנון ממוכן שתומך בתהליכים ובשלבי עבודת הביקורת המבוססים על תורת הביקורת, הוראות ונהלי מבקר מערכת הביטחון. הפרויקט הביא לשיפור ניהול תהליך הביקורת (תכנון, ביצוע ובקרה) המבוצע על ידי יחידת מבקר מהערכת הביטחון, בהתאם לתוכנית העבודה השנתית, המערכת תומכת בתכנון, ביצוע ובקרה של תוכנית העבודה של צוותי הביקורת בכל הרמות, בבקרה ובדיווח על הביצוע בפועל של תוכנית העבודה והיא מסייעת לשימור הידע הארגוני ביחידת מבקר מערכת הביטחון".

הקמת אתר DR למערכת ניהול מידע הנדסי – חט"ל, צה"ל
"הפרויקט נועד להבטיח פעילות רציפה ותקינה של מערך ניהול המידע ההנדסי בחט"ל, הכולל בניית תהליך סדור להבטחת המשכיות מלאה במקרה של אסון או כשלים. בעקבות הקמת האתר התקצרו זמני הפסקת הפעילות בתקלות, מופו סיכונים, התקבלו יעדי זמנים קבועים של שחזור נתונים ונוצר תהליך קבלת החלטות מסודר להחלפה בין האתר הראשי לאתר ה-DR".

מגזר ציבורי

בקרת קבלנים אגף תברואה – עיריית פתח תקווה
"הפרויקט הביא לתכנון, ניהול שליטה, פיקוח ובקרה בזמן אמת על ניקיון העיר ושירותי התברואה של העירייה, תוך שימוש בבקרה ממוחשבת לביצוע השירותים המבוקשים. כל תנועות רכבי הקבלנים מנוטרות, כולל התרעות על כל חריגה שהוגדרה, והשפעתן על תגמולי הקבלנים בהתאם. קבלן פינוי המכולות מנוטר על פעילות הפינוי שלו, כולל ביצוע מול תכנון עד לרמת התגמול לפינוי".

מערכת בקרה אפליקטיבית רוחבית לטרנזקציות מקוונות – עיריית תל אביב-יפו
"פותחה מערכת רוחבית וגנרית, שמטרתה לזהות באופן אוטומטי כשלים מסוגים שונים (מערכתיים, תשתיתיים ויישומיים) – מכלל הפעילות המקוונת של המערכות העירוניות השונות, כמו גם מכלל סביבות העבודה שלהן".

מינוף טכנולוגיות

מערכת קמפיין תומכת הצעות בזמן אמת – סלקום
"במסגרת הפרויקט הוקמה מערכת קמפיינים יוזמת ומגיבה בזמן אמת, לצורך מינוף הערך השירותי והשיווקי של החברה. הביצוע נעשה באמצעות שיח פרסונלי, מיקוד הנציג במפגש עם הלקוח ומענה שיווקי מהיר לשינויים בשוק".

שיפור תהליכים עסקיים

ניהול ועדות תכנון והערכה – משרד הרווחה
"מערכת מתו"ה לניהול ועדות תכנון, טיפול והערכה במחלקות לשירותים חברתיים, הינה מערכת ראשונה מסוגה, המיישמת תפיסה חדשה, שמטרתה להגביר את תהליך המשילות של משרד הרווחה מול המחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות – כזרוע הביצוע של מדיניות המשרד. המערכת הביאה לניהול תהליך קבלת ההחלטות ומעקב אחר ביצוע, על פי מתודולוגיה חדשנית לניהול ותמיכה בתהליכי קבלת ההחלטות".

מרכז יעוץ ארצי לצנתורים אלקטיביים – מכבי שירותי בריאות

"הפרויקט הביא לקידום השירות ומיטיב את הטיפול הרפואי לכלל מבוטחי מכבי. הוא מקדם רפואה שוויונית ומפחית את הסיכון בבצוע פעולות מיותרות. בפרויקט נעשה שימוש בתשתיות, טכנולוגיה וכלי אינטגרציה חדשים, והוא הביא למידול תהליכים, ניהול תהליכים ואינטגרציה בין מערכות שונות".

תהליכי B2B לוגיסטיים ברשת  בתי מרקחת – מכבי פארם
"הפרויקט הביא לכך שכלל הפעילות הלוגיסטית של רשת בתי המרקחת מכבי פארם מנוהלת בתהליכי B2B חדשניים מול ספקי ומפיצי התרופות בהיקף כספי של יותר ממיליארד וחצי שקלים בשנה, תוך חיסכון בזמן עבודה ידנית ושיפור תהליכים – למכבי ולספקים. במסגרת הפרויקט הוסבו התהליכים הלוגיסטיים להעברת מסרים אלקטרונית, תוך אינטגרציה ישירה בין מערכת הסאפ (SAP) הארגונית במכבי למערכות הלוגיסטיות השונות של מפיצי ויצרני התרופות".

טיפול בחשבונות חסרי כיסוי – בנק לאומי
"הפרויקט מיכן את הידע העסקי שהיה בנהלים ובכללים הנהוגים בפועל, והשאיר לטיפול בנקאי מומחה רק את ה-"שטח האפור" שדורש בחינה מעמיקה. הפרויקט כלל הפעלת תהליך מבוסס מנוע BPM, המבצע טעינת מופעים, תעדוף, ניתוב, הקפצת משימות, עבודה בריבוי אתרים גיאוגרפיים – כל זאת תוך מתן כלי ניהול ובקרה".

מערכת מכירות לסוכנים – קבוצת מגדל
"יישום סוכנים לניהול לקוחות ומכירות באמצעות טאבלט. הפרויקט מביא להאצה העסקית שניתן לבצע באמצעות תפיסת ניידות חדשנית, ולקיצור תהליכי עבודה משמעותיים. המערכת ידידותית ונגישה לכל סוכן".

מערכת מבט, ניהול תכניות העבודה – מגדל טכנולוגיות
"הוקמה מערכת לתוכניות העבודה של מגדל טכנולוגיות המהווה מקום אחיד ומאוחד, בו מרוכזים כל הנתונים הנדרשים לצורך ניהול תוכנית העבודה בשוטף, תוך ניצול מערכות קיימות. הפרויקט הביא להגדרת מתודולוגיה וסטנדרטים אחידים לניהול תוכניות העבודה ואכיפתם באמצעות המערכת. נוצרה שקיפות מלאה בארגון – הלקוח מול ה-IT וה-IT כלפי עצמו. הוטמעו דרישות ציות תאגידי, כחלק אינטגרלי מתהליכי העבודה במערכת. הפרויקט הביא ליצירת פלטפורמה אחת, התומכת בניהול תוכניות העבודה בכל ההיבטים – לו"ז, תקציב, תכולות ואיכות".

ERP בבית האריזה – ישובי חבל מעון
"בית האריזה יח"ם, ישובי חבל מעון, מפעיל ששה בתי אריזות בחבל. הטמעת מערכת ה-ERP הביאה לשיפור וייעול כל תהליכי האריזה, וכן לצמצום עלויות האריזה וכוח האדם".

הגברת המכירות ושירות ללקוח – שלמה סיקסט
"במסגרת הפרויקט הוטמע פתרון ממוכן לניהול היעדים, הביצועים וחישוב העמלות, שהחליף את השימוש בדפי אקסל. הפרויקט סיפק יכולת לשקף לעובד בצורה ויזואלית, ברורה וחכמה – על מה הוא מתוגמל, מהן הציפיות ממנו, מהן האפשרויות שהארגון נותן לו להשתפר ולהרוויח בונוס".

מערכת שיבוץ משמרות – מכבי שרותי בריאות
"המערכת מיושמת במאות מתקנים ובקרב אלפי עובדים. המערכת יושמה בסביבת מיחשוב ענן, תוך עמידה בדרישות אבטחת מידע. היישום בענן שיפר את יעילות הארגון ונצילות הוצאות השכר, וכן  את שביעות רצון העובדים, היכולים לקבל מידע לגבי המשמרות בכל מקום ובכל זמן. המערכת הביאה לייעול תהליכי העבודה בארגון בהיבטי תכנון ושיבוץ משמרות במוקדים ובמתקני מכבי, והיא כוללת אלגוריתמים למיטוב של משאבים תחת אילוצים".

השגת יתרון תחרותי

מערכת מומחים און ליין – שירותי בריאות כללית
"המערכת מאפשרת שיתוף פעיל של המטופלים בניהוג, ניהול ומעקב אחר המצב הרפואי. הדבר מתאפשר באמצעות כלים אינטראקטיביים, המותאמים לצרכיו המשתנים של המטופל. המערכת מספקת למטופלים מידע מגוון מאנשי מקצוע  מוסמכים, ובכך מקטינה את מימד הלחץ שלהם. המטופל יכול לתקשר עם המומחים בכל הערוצים הקיימים, 24 שעות ביממה, בצורה מקוונת. לצד התועלות הקליניות, המערכת מפחיתה עומסים הקיימים בצמתי שירות פרונטאליים מרכזיים".

כספומט מדבר – בנק לאומי

פרויקט זה זכה גם באות הנגישות. בנימוקי השופטים נכתב כי "הפרויקט מספק נגישות והוא בעל חשיבות מיוחדת וראויה להערכה. הוא מיועד להקל על ציבור העוורים וכבדי הראייה, אשר נעזרים בשירותי הכספומט של הבנק. הפרויקט מבוסס על שילוב מערכת מנוע קול דינאמי, המאפשרת תרגום של טקסט לקול בזמן אמת, TTS (ר"ת  Text to Speech), בכספומט. המערכת מאפשרת לבעלי מוגבלויות לשמוע את כל המידע המעודכן המופיע על צג הכספומט. פרויקט מרשים בעל חשיבות חברתית ממדרגה ראשונה, בנוסף לערך העסקי שלו".

שדרוג מערכת CRM – ויזה – כ.א.ל.
"בפרויקט הוסבה גרסת מערכת CRM של סיבל בת עשור, לגרסה עדכנית. פרויקט מורכב ביותר, הנוגע ל-600 מסכים, חצי מיליון שורות קוד, שבוצע במשותף על ידי צוותים מהודו, ארה"ב, קנדה גרמניה וישראל. הגרסה החדשה מאפשרת התאמת 250 ממשקים לשירותי ווב, מה שמשפר את רמת השירות של הארגון ללקוחותיו".

מערכות מידע במכבייה – מכבי תנועה עולמית
"מאחר וזהו אירוע המתרחש אחת לארבע שנים, לקראת כל מכבייה יש צורך להקים את כל המערכות מחדש. הפרויקט בוצע עם משאבים מצומצמים, ללא יכולת לבצע פיילוט. המערכת, שהוקמה תוך פחות משנה, תומכת במשתמשים מעשרות מדינות. המערכת כללה ניהול הרישום ומעקב של רישום המשתתפים, תגים, ספורט, אירוח, תחבורה והסעדה".

תשתיות יישומיות ומערכות ליבה

"עולם חדש" – בנק ירושלים
"במסגרת פרויקט העל, בוצעו במקביל פרויקטים רחבי היקף: הטמעת מערכות CRM, החלפת מערכות ה-ARM, הקמת אתר אינטרנט,  הקמת מערך סניפי וידיאו ועוד. כל זה נעשה בלוח זמנים קצר, יחסית לגודל ולמספר הפרויקטים. הפרויקט מעורר השראה כיוון שהוא מראה איך משיגים יתרון תחרותי-עסקי בשל שימוש בטכנולוגיות חדשניות.

הקמת מערך מכירות דיגיטלי – פלאפון
"במסגרת הפרויקט פותחה פלטפורמה וובית לאתרי מכירות של סימים ומכשירים ללקוחות קיימים וחדשים, הכוללת אתר מכירות באינטרנט ללקוחות החברה ולמשווקים, וכן אתר מותאם מובייל לסוכני מכירות התומכים בביצוע עסקה מקוונת תוך שימוש בממשקים מול מערכת ה-CRM הארגונית. הפרויקט איפשר לפלאפון להרחיב את פריסת המשווקים והביא להתייעלות תפעולית וצמצום של מוקד התמיכה בסוכני המכירות".

שיקים בסלולר – בנק לאומי
"הפרויקט יצר שירות להפקדת שיקים באמצעות הסלולר, לשימוש במכשירי iPhone ומכשירים מבוססי אנדרואיד. ההפקדה נעשית על ידי צילום השיק ושליחתו לבנק בצורה מאובטחת, כאשר הסכום מועבר לחשבון המוטב כבר ביום העסקים הבא. מדובר בעיצוב מחדש של שירות בנקאי קלאסי, והתאמתו לצורכי הלקוחות, תוך מינוף טכנולוגי שבוצע ביחידת התפעול המרכזית".

הטמעת מערכת ERP – קמטק
"במסגרת הפרויקט הוטמעה מערכת ERP מבוססת סאפ בסניף המקומי ובעוד תשע חברות בנות ברחבי העולם. הפרויקט כלל ניהול ארגוני מלא, פיננסי, כולל הטמעת מערכת BI. המדובר בפרויקט מורכב בגלל היבטי הרב-תרבותיות והרב-לשוניות שלו. הפרויקט איפשר מעבר לתהליכים אחידים בכל הארגון".

ארכיון דיגיטלי – עיריית תל אביב-יפו
"הפרויקט החל את דרכו בסריקת תיקי הבניין בעיר תל-אביב יפו. במקביל, נבנתה תשתית לקליטת החומרים הסרוקים ואחסונם ופותח ממשק פנימי בארגון לאחזור המידע וניהולו. בשלב השני לפרויקט הועברו התכנים לסביבת האינטרנט ונבנה אתר פתוח לציבור הרחב, המאפשר גישה למסמכים בתיק הבניין – ללא תשלום. בעתיד יוקמו ארכיונים נוספים: נכסים, רישוי עסקים, תיק תלמיד ועוד. הפרויקט יצר תשתית מידע חיונית לתמיכה בפעילויות מרכזיות של העירייה ושיפר משמעותית את השירות לכל בעלי העניין".

הקמת מערכת ליבה – חברת הביטוח שירביט
"במסגרת הפרויקט הוקמה מערכת ליבה, המשולבת במערכות התפעוליות – לניהול מסמכים, ניהול תוכן ותהליכי עבודה. הפרויקט כלל הסבה של שני מיליון מסמכים ממערכת קיימת למערכת IFN. היעד הוא הפיכת שירביט לחברה ללא נייר. המערכת יצרה מהפכה בתהליכי העבודה של עובדי שירביט ושיפרה לאין ערוך את הטיפול והשירות ללקוחות".

תנופה תשלובת מותגים – תנובה
"במסגרת הפרויקט בוצעו מהלכי שדרוג של חומרה ותוכנה בתשתיות החברה, וכן בוצע Roll Out של מערכת ה-ERP בלוח זמנים קצר של חצי שנה. הפרויקט הביא להתייעלות תפעולית לצד חיסכון כספי".

DATA HUB – UPS
"זהו פרויקט BI חדשני, היוצר האצה עסקית, על בסיס האינטגרציה שלו עם פרויקטים רוחביים נוספים. זאת, כחלק מתפיסת מערכות המידע כאסטרטגיות בארגון. שילוב פרויקט הניידות העסקית ופרויקט ECM מורכב יצרו מכפיל כוח ביישום תפיסת המידע הארגוני והשימוש במערכת ה-BI החדשה. זהו אינו פרויקט BI קלאסי, אלא יישום של תפיסה כוללת, הרואה את הבידול העסקי והערך שמערכות מידע יכולות לספק לארגון".

עמדת שירות עצמי – לאומית שירותי בריאות
"עמדת השירות העצמי המאפשרת קבלת מידע אישי וביצוע פעולות ללקוחות הקופה. העמדה מביאה לידי ביטוי את יכולות מסך המגע של חלונות 8, באמצעות ממשק חדשני, כל זאת תוך התבססות על תשתית ה-SOA הארגונית".

שדרוג מערכות ליבה – בנק איגוד

"הפרויקט כלל שדרוג מערכת ה-CRM של מיקרוסופט לגרסה 2011. זהו הפרויקט הראשון בארץ של שדרוג גרסה 2011, שנעשה תוך דילוג על דור טכנולוגי. במקביל, ובאופן מסונכרן, התבצע פרויקט שדרוג לגרסאות מתקדמות Office 2010 ו-Citrix 6. העלייה של שלוש הפלטפורמות הייתה בו זמנית".

שו"ב וניטור אפליקטיבי

מערכת שו"ב – לאומית שירותי בריאות
"במסגרת הפרויקט בוצע שימוש במערכת ה-BI העסקית, לצורך ניתוח ודיווח נתונים חוצי מערכות ה-ERP, Active Directory, תשתיות המיחשוב והשליטה והבקרה. הפרויקט מאפשר לאגף מערכות מידע לפעול באופן פרואקטיבי, לפני שתקלות מתרחשות או מיד עם התרחשותן, ולפני שהמשתמש מתקשר להלפ דסק. הפרויקט בוצע תוך חסכון בעלויות, באמצעות שימוש בכלי דיווח קיים ומוכר, שחסך את הוצאות הפיתוח, הדרכת המשתמשים ורכישת כלי דיווח ייעודי לנושא".

מד דופק לתיק רפואי – מכבי שירותי בריאות
"בפרויקט הוטמעה מערכת לניטור אפליקטיבי לתהליכי ליבה – בראיית המשתמש. הוא שיפר את חווית המשתמש, ובכך את מתן השירות הרפואי שנותן הרופא למבוטח. מדובר בפריצת דרך ברמת הניטור של הפלטפורמה המרכזית, עבור אלפי רופאים המספקים שירות רפואי יומיומי, ניטור המביא לשיפור מתמיד בביצועי המערכת".

הטמעת תשתית שו"ב – ישראכרט
"הפרויקט כלל מספר גדול של מערכות שליטה ובקרה אשר הוקמו ושודרגו, והביא ליצירת תמונת מצב אחידה ומהימנה בחברה. כתוצאה מכך הושגה ירידה דרסטית בכמות התקלות, התקבל שיפור משמעותי ברמת ה-SLA , ונוצר ניטור אחיד ומבוקר".

הקמת מערכת שו"ב לחירום ולשגרה – עיריית תל אביב-יפו
"הפרויקט כלל הצבת 200 מצלמות ברחבי העיר עם פוטנציאל הרחבה ל-5,000. בנוסף, כלל הפרויקט הקמת רשת נפרדת, להעברת תעבורת וידיאו רחבת פס. המערכת מבוססת על אנליטיקה מיוחדת עם אתגרים מורכבים".

ניהול שינויים משולב – בנק לאומי
"הפרויקט הביא לשילוב בין תהליכי עבודה בסביבה הפתוחה ובמחשב המרכזי ויצר תהליכי עבודה אחידים בניהול שינויים בשתי הסביבות. הוא נעשה על בסיס מתודולוגית ITIL תוך שילוב מידע תשתיתי מה-CMDB לטובת תהליכי שינוי במחשב המרכזי. הפרויקט הביא לשינוי, שיפור וייעול תהליכי העבודה שהיו נהוגים שנים רבות. שילוב כלל השינויים המבוצעים בשתי הסביבות, הפתוחה ובמחשב המרכזי – תחת קורת גג אחת, הביא למציאת חלון הזמן המיטבי לביצוע השינוי, תוך בקרה ושקיפות מלאה".

מיכון תהליכים ארגוניים – לאומי קארד
"הטמעת מערכת Orchestrator של מיקרוסופט (Microsoft) הביאה למיכון, סטנדרטיזציה וייעול תהליכים חוצי תשתיות בארגון. הפרויקט הביא לשלמות וזמינות של המידע על ידי התממשקות למערכות רבות, כגון שרתים, אחסון, מערכות ניהול ו-וירטאליזציה. יצירת התהליך האוטומטי הביאה למניעת טעויות אנוש. הפרויקט הביא לצמצום במשאבים הדורשים לטיפול במשימות שוטפות ובתקלות".

זרקור למידע – שירותי בריאות כללית
"הפרויקט הביא ליכולות ניטור אפליקטיבי של יישומי הליבה וממשקי הנתונים, תוך יכולת תחקור נתונים תפעוליים בזמן אמת. זאת, כדי לאפשר צמצום משך התקלה וזמן מתן השירות על ידי יצירת קשר ישיר ולוגי בין פרטי התקלה, המערכת והלקוח שנדרש לסיוע. המערכת מביאה לתחקור גיאוגרפי וגרפי, תוך הצגת תמונת מצב כוללת בזמן אמת. היא כלים לשותפי הפרויקט תוך עצמאות תפעולית ומביאה לתמיכה מבוססת ידע ונתוני זמן אמת, עם יכולת חיזוי של התפשטות תקלות בזמן אמת".

מעוף הציפור – פרטנר
"על מנת לעמוד ביעדי חסכון בעלויות, ניהול פרואקטיבי וחדשנות טכנולוגיות, הוטמעו כלי VCOPS שהביאו לשינוי משמעותי בניהול הסביבה הווירטואלית והתהליכים העסקיים הרצים על התשתית הוירטואלית. הפרויקט הביא ליכולת פרואקטיבית בחיזוי תקלות בתהליכים העסקיים ובמערכות הארגוניות. בשל הפרויקט, נחשפו ביצועי התהליכים העסקיים הארגוניים לגוף ה-IT ונלמדו אנומליות וחיווי פרואקטיבי בהתנהגות של תהליכים עסקיים".

אותות המערכת

ארבעה פרויקטים נוספים קיבלו אות הוקרה ייחודי, על פי החלטת מערכת אנשים ומחשבים.

תשתיות טכנולוגיות – כ.א.ל.
"בפרויקט הוקמה רשת תקשורת חדשה ומתקדמת אשר עונה על הדרישות העסקיות של החברה, אשר החליפה את הרשת הישנה.
תשתיות התקשורת החדשות מבוססות על פרוטוקולים מתקדמים. הוטמע מבנה רשתי המאפשר יכולות ניטור, איתור וטיפול באיומי סייבר על רשת התקשורת בחברה. מומש אתר גיבוי עם יכולות Active/Active מול הראשי".

מכ"ם לרופא – מכבי שירותי בריאות
"במסגרת הפרויקט הוקם פורטל מקוון המאפשר לרופא העצמאי לבצע פעולות בשירות עצמי ולצפות במידע כספי ומינהלי אישי. הפרויקט יושם בקרב אלפי רופאים ומטפלים והביא לייעול של תהליכי העבודה הארגוניים, תוך השגת שביעות רצון רבה בקרב לקוחות המערכת. הפרויקט הביא לשקיפות בתחקור התגמול לרופאים, שקיפות בנתוני הרופאים ושיפור בשירות העצמי לרופאים".

החלפת מערכות אחסון – ECI
"בפרויקט הוחלפו מערכות אחסון מיושנות ומבוזרות, תוך קונסולידציה למערך אחוד ומתקדם, המאפשר התאמה לדרישות משתנות – יכולות גידול על פי דרישה והבטחת ביצועים ושרידות גבוהים מאוד. מערך האחסון החדש מביא עימו קפיצת מדרגה של מאות אחוזים בביצועים ובנפחי המידע, יחד עם שדרוג יכולות הניהול, הגישה והבטחת השרידות".

הטמעת מערכת בינה עסקית – ECI
"בפרויקט הוטמעה מערכת בינה עסקית Exalytics של אורקל. הפרויקט איפשר שיפור ביצועים, גישה מהירה יותר לנתונים ותמיכה בקבלת החלטות בזמן אמת, לטובת פריסת תרחישים עסקיים מרכזיים מבוססי טכנולוגיה. זאת, לצד הפחתת עלויות כתוצאה מאיחוד של שרתים, מערכות וטכנולוגיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים