בלקברי ממשיכה לצנוח: סיימה את הרבעון השלישי עם הפסד נקי וצלילה בהכנסות

מגמת הקריסה של בלקברי תפסה תאוצה ברבעון השלישי של השנה הכספית, עם מעבר מרווח להפסד נקי של קרוב לחמישה מיליארד דולר וצניחה של 56% בהכנסות לכמיליארד בלבד ● למרות זאת, מנכ"ל החברה אופטימי וטוען שהיא תחזור לצמוח - ב-2016

מה צופן לה העתיד? כנראה שמקלדת. בלקברי

התוצאות שפרסמה בלקברי (BlackBerry) בסוף השבוע מוכיחות עד כמה מצבה עגום: החברה רשמה ירידה דרסטית בהכנסות והפסדים גדולים, הן ברבעון השלישי של השנה הכספית 2014 והן בתשעת החודשים הראשונים שלה. למרות זאת, המנכ"ל החדש של החברה, ג'ון צ'אן, אופטימי ומעריך שהחברה תוכל לחזור לרווחיות עד 2016.

על פי התוצאות, בלקברי סיימה את הרבעון עם גידול של יותר מפי שניים בהוצאות – ל-6.22 מיליארד דולר לעומת 2.96 מיליארד ברבעון השלישי של שנתה הכספית הקודמת, בהשוואה לצניחה של 56.25% בהכנסות, שירדו ל-1.19 מיליארד דולר אל מול 2.73 מיליארד. כתוצאה מכך, בלקברי עברה מרווח נקי של תשעה מיליון דולר להפסד נקי של 4.4 מיליארד.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה הכספית צללו הכנסות החברה ב-43% ל-5.84 מיליארד דולר לעומת 8.4 מיליארד וההפסד הנקי גדל פי 7.32 ועמד על 5.45 מיליארד דולר בהשוואה ל-744 מיליון.

ההפסד התפעולי גדל באותה התקופה פי 5.4 ל-6.63 מיליארד דולר מול 1.22 מיליארד. ברבעון השלישי, ההוצאות זינקו פי 3.55 ל-3.76 מיליארד דולר מול 1.06 מיליארד וההפסד התפעולי האמיר פי 21.84 ל-5.03 מיליארד דולר לעומת 230 מיליון.

ההוצאות הגולמיות הרבעוניות של בלקברי גדלו ב-29.52% ועמדו על 2.46 מיליארד דולר לעומת 1.9 מיליארד, מה שהביא את החברה לעבור מרווח גולמי של 830 מיליון דולר להפסד גולמי של 1.26 מיליארד.

צ'אן שלח בעקבות התוצאות מכתב לעובדי החברה בו כתב כי על אף מצבה הרע ועקב צעדים שנקטה, ייתכן שלא יהיה צורך בפיטורי עובדים עד 2016, אז הוא מעריך שייתכן שהיא תחזור, כאמור, לצמיחה. אחד הצעדים הבולטים בהם נקט צ'אן הוא חתימה על הסכם אסטרטגי עם ענקים ייצור הרכיבים האלקטרוניים פוקסקון (Foxconn) לפיו היא תייצר מכשירים חכמים של החברה.

במכתבו כתב צ'אן כי "יש לחברה מלאי שמאבד מערכו מדי יום, מכשירים שלא נמכרים ומחסנים מלאים רכיבים לייצור עוד מכשירים שלא נמכרים". לדבריו, "פוקסקון תעסוק בייצור ובשיווק המוצרים שלנו, ובניהול המלאים, בעוד שאנחנו נתמקד במה שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב: להציע מוצר תקשורת איכותי לשוק העסקי, תוך התמקדות בפיתוח תוכנות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים