ארה"ב: האקרים גנבו פרטים של 40 מיליון כרטיסי אשראי מרשת השיווק טארגט

טרם ידוע מי עומד מאחורי פריצת הענק - השנייה בגודלה בהיסטוריה של ארצות הברית מבחינת מספר הכרטיסים שנגנבו ● הפרטים המודלפים נמכרים בשווקים מחתרתיים תמורת 100-20 דולר עבור כל כרטיס

האקרים פרצו לשרתים של רשת השיווק האמריקנית טארגט (Target) וגנבו פרטים של עד 40 מיליון כרטיסי אשראי וחיוב – כך גילה מקור יודע דבר שביקש לשמור על עילום שם לסוכנות הידיעות רויטרס (Reuters). להערכתו, מקור הפריצה היה מחוץ לארצות הברית, וכי הפריצות בוצעו בשלושת השבועות הראשונים של עונת הקניות, במשך 19 ימים – עד 15 בדצמבר.

מדובר בפריצה השנייה בגודלה בהיסטוריה של ארצות הברית מבחינת מספרם של הכרטיסים שפרטיהם נגנבו. לא ידוע מי ניצב מאחוריה וגם לא ידוע כיצד הצליחו הפורצים לחדור לשרתים של רשת השיווק. דובר השירות החשאי שחוקר את הפריצה סירב למסור תגובה.

ידיעות שפורסמו בבלוגים ברשת מעלות כי הפרטים שנגנבו כבר החלו לזלוג לשווקים המחתרתיים שבהם נמכרים פרטים גנובים של כרטיסי אשראי. המחיר שגובים הפורצים תמורתם נע בין 20 ל-100 דולר ויותר לכרטיס.

טארגט אישרה בסוף השבוע כי הפריצה אמנם אירעה. בניסיון להרגיע את הקונים הציעה הרשת בסוף השבוע, שהינו האחרון לפני חג המולד, הנחות של 10% על מרבית המוצרים בחנויותיה. "אנחנו מציעים את ההנחות ברוח החג. מדובר בשיעור הנחות זהה לזה שמקבלים עובדינו", אמר המנכ"ל, גרג סטיינהפל, בהודעה שפורסמה בדף הבית של הרשת.

סטיינהפל הוסיף כי החברה תממן ללקוחותיה שירות של מעקב אשראי. ככלל, הוא הפחית בחשיבות האירוע. "חשוב לנו שהלקוחות יבינו שגם אם הם קנו בחנויות שלנו בתקופה שבה אירעה הפריצה, הם לא בהכרח נפלו קורבן להונאה", כתב. "במקרים דומים שאירעו בעבר, השיעור של מעשי ההונאה בפועל היה נמוך מאוד". הוא הוסיף והבטיח כי ללקוחות לא תהיה שום חבות פיננסית במקרה שבוצעה פעולה לא מאושרת בכרטיסים שלהם.

דוברת החברה, מולי סניידר, אמרה כי הפרטים שנגנבו היו אך ורק אלה שמופיעים בפס המגנטי של הכרטיסים. "עד כה קיבלנו רק דיווחים מועטים מאוד על מעשי הונאה בפועל", הוסיפה. היא ציינה שהפורצים לא הצליחו להניח יד על הקוד הסודי שמאפשר למשוך כסף בעזרת הכרטיסים שפרטיהם נגנבו, וגם לא על קוד האבטחה המשמש לאימות בעת קניות טלפוניות או מקוונות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים