יבמ רכשה את SPSS תמורת 1.2 מיליארד דולרים

החברה הנרכשת תהפוך להיות חלק מהחטיבה לניהול מידע שבראשות ד"ר אמבוג' גויאל, שהיא חלק מקבוצת התוכנה ביבמ ● היא משרתת כ-250 אלף לקוחות באמצעות 1,200 עובדים ב-60 מדינות ● העסקה צפויה להיסגר במחצית השנייה של השנה, ותלויה באישור בעלי המניות של הנרכשת, וכן באישור הרגולטור בארה"ב

הענק הכחול ממשיך לבלוע: יבמ הודיעה היום (ג') על כוונתה לרכוש את ספקית התוכנות לחיזוי סטטיסטי, SPSS, תמורת סכום של 1.2 מיליארד דולרים במזומן. יבמ הודיעה, כי תמשיך לתמוך במוצרי החברה ובטכנולוגיות שלה, גם כאלו המיושמות על פלטפורמות שונות. SPSS תהפוך להיות חלק מהחטיבה לניהול מידע שבראשות ד"ר אמבוג' גויאל, שהיא חלק מקבוצת התוכנה בחברה. העסקה צפויה להיסגר במחצית השנייה של השנה, ותלויה באישור בעלי המניות של הנרכשת, וכן באישור הרגולטור בארה"ב.

יבמ מסרה, כי הרכישה תחזק את יוזמות הטיפול שלה במידע: "ניהול המידע" ו-"מידע לפי דרישה". יוזמות אלה, מסרה יבמ, עוזרות ללקוחות לטפל במידע באופן טוב יותר, ולשנע את התובנות המופקות מהמידע לחלקים נרחבים בארגון, לרבות ההנהלה. כך, מסרה יבמ, "המידע הופך להיות נכס".

SPSS משרתת כיום כ-250 אלף לקוחות באמצעות 1,200 עובדים ב-60 מדינות. מטה החברה יושב בשיקאגו, אילנוי, ארה"ב. התוכנות של SPSS חוזות התנהגות ותגובות של לקוחות וצרכנים, במגוון רחב של תחומים, לרבות החלטות בתחומי השיווק, אופני פעולה בתחום המכירות, ועוד. התוכנות מספקות ללקוחות תובנות עסקיות ומסייעות לייצר מודלים מתקדמים היכולים לחזות מגמות עסקיות עתידיות, על מנת לקבל החלטות עסקיות מושכלות יותר.

ג'ק נונאן, מנכ"ל ונשיא SPSS, מסר כי "אנו, כמו גם יבמ, רואים בעסקה מעשה שיניב תועלת ברמה הטכנולוגית, כמו גם לכלל השוק. ה-'גב' של יבמ יסייע לנו להגיע ליותר לקוחות, ואנו נסייע ליבמ בעולם הניתוחים הצופים לעתיד. נקדם את התחום, כך שיביא ליותר יתרונות עסקיים עבור המשתמשים בו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים