האנליסטים: "אפל מאבדת גובה; שוק הטלפונים החכמים מיצה את עצמו"

בשוק מסרבים לקבל בהתלהבות את התוצאות של אפל, על אף שהראו עלייה בהכנסות ומכירות שיא של המכשירים המובילים מתוצרתה, וטוענים שהיא חייבת להתעשת ולהמציא מוצר חדש שידהים את השוק

תראה את עצמך, טים קוק. צילום: ואלרי מרצ'יב, ויקיפדיה

אפל (Apple) מאבדת גובה – זו המסקנה של האנליסטים בעקבות התוצאות שפרסמה החברה אמש (ב') בנוגע לרבעון הראשון של שנתה הכספית 2014. זאת, על אף שהן הראו על כמות שיא של סמארטפונים, טאבלטים ומחשבי Mac שמכרה החברה, עלייה של 5.65% בהכנסות, ל-57.59 מיליארד דולר לעומת 54.51 מיליארד, והישארות של הרווח הנקי כפי שהיה – 13.1 מיליארד דולר. לדבריהם, החברה צריכה לשוב ולהיות חדשנית, אחרת היא צפויה לקשיים נוספים.

במהלך הרבעון מכרה אפל 51 מיליון מכשירי iPhone לעומת 47.8 מיליון ברבעון הראשון של השנה הכספית 2013 – עלייה של 6.7%. מכירות מכשירי ה-iPad זינקו ב-13.54% ל-26 מיליון מכשירים בהשוואה ל-22.9 מיליון. מספר מחשבי ה-Mac שנמכרו עמד על 4.8 מיליון מול 4.1 מיליון – צמיחה של 17.07%.

ההוצאות הכלליות של החברה עלו ב-7.58% ל-40.13 מיליארד דולר לעומת 37.3 מיליארד. ההוצאות הגולמיות גדלו ב-6.86% ל-35.75 מיליארד דולר בהשוואה ל-33.45 מיליארד, הרווח הגולמי עלה ב-3.73% ל-21.85 מיליארד דולר מול 21.06 מיליארד והרווח הגולמי השולי הגיע ל-37.93% לעומת 38.63%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-13.84% ל-4.38 מיליארד דולר בהשוואה ל-3.85 מיליארד והרווח עלה ב-1.47% ל-17.46 מיליארד.

בשוק, כאמור, לא מתרשמים מהתוצאות. ואן בייקר, אנליסט מגרטנר (Gartner), אמר ש-"עידן הטלפונים החכמים מיצה את עצמו. המכירות בתחום הזה כיום הן לצרכנים שמשדרגים ולא ללקוחות שרוכשים טלפונים חכמים בפעם הראשונה. המסקנה מכך היא שאפל צריכה להמציא מוצר חדש שילהיב את השוק, כפי שעשתה בזמנו עם הטלפונים החכמים".

טים קוק, מנכ"ל אפל, הגיב אחרת, כמובן. לדבריו, "אנחנו מאוד מרוצים מהגידול במכירות המוצרים שלנו ואנחנו ממשיכים להשקיע הרבה בכדי להבטיח שהמוצרים שלנו יהיו חכמים יותר וטובים יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים