נתניהו: "פרויקט מחשב לכל ילד מבטל את הפריפריה החברתית"

"המחשב נותן שוויון הזדמנויות לכל הילדים ומאפשר להם להתחבר להווה, לעתיד ולעולם הגדול, וללמוד דברים נפלאים", אמר ראש הממשלה בטקס חלוקת טאבלטים במסגרת הפרויקט שנערך בלוד ● סגן השר אופיר אקוניס, יו"ר המועצה הציבורית של מחשב לכל ילד: "מדובר במעשה אמיתי של צדק חברתי"

30/01/2014 19:31

"פרויקט מחשב לכל ילד מבטל את הפריפריה החברתית. המחשב נותן שוויון הזדמנויות לכל הילדים, מה שמבטל את המרחק הגיאוגרפי", כך אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בטקס חלוקת טאבלטים במסגרת הפרויקט שנערך הערב (ה') בהיכל התרבות בלוד.

באירוע חולקו 94 מחשבי לוח, שמצטרפים ל-564 מחשבים שכבר חולקו בלוד ול-55 אלף בכל רחבי הארץ. נושא הדגל של הפרויקט הוא סגן השר אופיר אקוניס, שמכהן גם כיו"ר המועצה הציבורית שלו.

לדברי נתניהו, "באמצעות מחשב לכל ילד, הילדים מתחברים להווה, לעתיד ולעולם הגדול, ויכולים ללמוד דברים נפלאים".

הוא סיפר שכשהוא עצמו היה ילד, לפני עידן המחשבים, הוא למד מהוריו ובמיוחד מאביו, ההיסטוריון פרופ' בן ציון נתניהו, שהיה העורך הראשי של האנציקלופדיה העברית. "המחשבים אמנם לא מחליפים את ההורים, אבל משפרים את המצב", אמר. ראש הממשלה ציין כי "בתקופת כהונתי הראשונה, בסוף שנות ה-90, השקנו את פרויקט מחשב לכל ילד. אז אלה היו מחשבים נייחים. לאחר מכן זה הפך למחשב נייד לכל ילד וכיום אלה טאבלט וסמארטפון לכל ילד. בעתיד יהיו משקפיים לכל ילד". הוא התייחס בכך לפגישה שערך לא מכבר עם בכירים בגוגל (Google), שמייצרת את Google Glass.

אקוניס אמר באירוע כי "מדובר בפרויקט שהוא מעשה אמיתי של צדק חברתי. זו בשורה לעיר לוד, אחת הערים העתיקות בעולם, שילוב של החדש והישן. אנחנו מביאים לעיר העתיקה את הטכנולוגיה המתקדמת בעולם".

הוא ציין כי "המכשירים האלה ישמשו את הילדים להכנת שיעורי בית ולרכישת ידע. הם יקזזו את הפער הדיגיטלי ויעזרו לילדים להשתלב בשוק העבודה העתידי". "אסור לנו להשלים עם פער דיגיטלי", אמר אקוניס. "זהו פער חברתי וצמצומו הוא צמצום של פער חברתי. ילדים מכל העדות מכל הארץ כולם צריכים לקבל שוויון הזדמנויות. המחשב יפתח להם צוהר לעולמות נפלאים, וזו בשורה לכל ילדי ישראל".

"מחשב לכל ילד מחולל שינוי גדול"
פרופ' אריה סקופ, יו"ר עמותת מחשב לכל ילד, אמר כי בתחילת הפרויקט, בתקופת כהונתו הראשונה של נתניהו כראש הממשלה, "הייתה בורות דיגיטלית, התגלה חוסר יכולות להשתמש במחשבים".

הוא ציין כי "ישראל הייתה הראשונה בעולם לבצע פרויקט של מתן מחשבים לילדים. עד אז חילקו מחשבים למתנ"סים ובתי ספר, ואנחנו רצינו שלכל ילד יהיה בבית מחשב. פנינו למיקרוסופט (Microsoft), אולם הם אמרו לנו שלא אפשרי. מאז זה השתנה".

לדברי פרופ' סקופ, "אקוניס בא לפרויקט מתוך אהבה. פוליטיקאים וראשי ערים רוצים לעשות דברים שנראים, ולעשות את זה לפני הבחירות. מחשב לכל ילד אמנם לא נראה אבל מחולל שינוי הרבה יותר גדול".

עו"ד יאיר רביבו, ראש עיריית לוד, עמד אף הוא על חשיבותו של הפרויקט ואמר כי "בשנים הקרובות יחולקו בעיר עוד אלפי מחשבים".

פרויקט מחשב לכל ילד נערך בשילוב בין משרד ראש הממשלה, המגזר העסקי והרשויות המקומיות. משתפים בו פעולה עמותת מחשב לכל ילד, קרן ספרא, המשרד לקליטת העלייה, הביטוח הלאומי, מפעל הפיס ומיקרוסופט. המחשבים שמחולקים במסגרתו הם מתוצרת לנובו (Lenovo) ואסוס (Asus). לבד מהדוברים נכחו באירוע היום, בין היתר, אורלי תמיר, מנכ"לית מחשב לכל ילד, אלי דדון, מנכ"ל מפעל הפיס, ונציגים מהגופים השונים המשתתפים בפרויקט.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים