מסתמן: סטיה נדלה יהיה המנכ"ל הבא של מיקרוסופט

אחרי שבתחילה העריכו שלתפקיד ייבחר מועמד חיצוני, הפור נפל ככל הנראה על סגן הנשיא הבכיר שעובד בחברה 21 שנים

הדיווחים שהגיעו בסוף השבוע החולף מרדמונד, תאמו את השמועות שהחלו לצוץ כבר ביום חמישי: הוועדה המיוחדת שמינתה מועצת המנהלים של מיקרוסופט (Microsoft) תבחר בסטיה נדלה לתפקיד המנכ"ל הבא של החברה, במקומו של סטיב באלמר.

נדלה (46), עובד במיקרוסופט מזה 21 שנים, ובתפקידו הנוכחי משמש בתפקיד סגן נשיא בכיר בחטיבת הענן והארגונים הגדולים. חטיבה זו מופקדת על כמה מהתחומים בעלי קצב הצמיחה המהיר ביותר מבין המוצרים והשירותים שמציעה החברה, ובכלל זה פלטפורמת Azure ושרת SQL.

לפני שמונה לתפקידו הנוכחי, ניהל נדלה את החטיבה לשרתים וכלים, שבשנת 2012 הייתה החטיבה השנייה בגודלה במיקרוסופט על פי היקף ההכנסות, וקודם לכן מילא נדלה מגוון תפקידים בחטיבת Office ובחטיבת האינטרנט של מיקרוסופט, ובין השאר הוביל את המיתוג מחדש של מנוע החיפוש Bing.

בחמישה החודשים האחרונים עסקה הוועדה המיוחדת בניסיונות למצוא מחליף לבאלמר, תהליך שהחל בחודש אוגוסט, כאשר הודיע באלמר על כוונתו לפרוש מתפקידו בשנת 2014.

למרות שבתחילה העריכו כי מועמד חיצוני ייבחר לתפקיד – ובמשך תקופה ארוכה נחשב מנכ"ל פורד (Ford), אלן מולאלי, למועמד מוביל, עד שהודיע בחודש דצמבר על פרישתו מהמרוץ – הרי שבתקופה האחרונה התמקדה הוועדה דווקא במועמדים פנימיים.

בחודש נובמבר אף ציין ביל גייטס, יו"ר החברה ואחד ממייסדיה, כי המנכ"ל הבא צריך "להתמצא היטב בניהול של ארגון בעלת אופי טכני ולהיות מסוגל לעבוד עם אנשים טכניים". הפרשנים ציינו כי המשמעות של משפט זה היא שעל המועמד לא רק להתמצא בנושאים טכניים, אלא גם להכיר היטב את החברה.

מבחינות מסוימות, הבחירה במועמד פנימי נכפתה על החברה, לאחר שמועמדים חיצוניים רבים הסירו את מועמדותם לאחר שהבינו כי גייטס, ואפילו באלמר, יציצו כל הזמן מעבר לכתפם.

נאדלה נחשב כל העת לאחד המובילים מבין המועמדים הפנימיים, לצד טוני בייטס שכיהן בעבר כמנכ"ל סקייפ (Skype) וכיום עומד בראש החטיבה לפיתוח עסקי של מיקרוסופט. מועמד פנימי נוסף שנחשב לבעל סיכויים טובים הוא קווין טרנר, מנהל התפעול הראשי והמנהל בעל המשכורת הגבוהה ביותר במיקרוסופט. גם סטיבן אילופ, המכהן כיום כמנכ"ל נוקיה (Nokia) והמנהל לשעבר של חטיבת Office, הוזכר כבעל סיכויים טובים להחליף את באלמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים