המנמ"רים המצטיינים של השנה

מנמ"רים ממגזרי הממשלה, הפיננסים, הבריאות ועוד קיבלו את האותות במסגרת כנס KickOff 2014 של אנשים ומחשבים, שהתקיים היום (א') ● פרופ' גדי אריאב, יו"ר ועדת השיפוט: "על המנמ"רים להמחיש לקהילה את היכולות המקצועיות המגולמות במצוינות"

32 בעלי תפקידים בענף ה-ICT הישראלי קיבלו היום (א') אותות הערכה והצטיינות על פועלם בשנת 2013. המגנים חולקו במסגרת כנס KickOff 2014, שנערך לציון פתיחת שנת הפעילות העסקית 2014. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהנחיית פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה.

האותות, שמובאים כאן בכמה חלקים, חולקו לאחר בחינה של ועדות איתור. בראש הוועדה שבחרה את המנמ"רים המצטיינים עמד פרופ' גדי אריאב מאוניברסיטת תל אביב. חברי הוועדה היו: דודי אבני, מנמ"ר צים; אודליה לבנון, מנכ"לית קרן סולקי ולשעבר ראש אגף טכנולוגיות המידע באלון החזקות; דן תל ניר, מנכ"ל דתן ולשעבר מנמ"ר המרכז למחקר גרעיני בנחל שורק; גדי דוידיאן, סמנכ"ל ומנהל אגף מיחשוב וטכנולוגיה בבנק יהב; ובני גורביץ', ראש מערך מערכות מידע בבנק איגוד. סמנכ"לי הטכנולוגיות המצטיינים נבחרו על ידי דורון יצחקי, מנהל משאבי תשתיות ושירות בשירותי בריאות כללית, ורונן נדלר, CTO רשות שדות התעופה. מנהלי אבטחת המידע המצטיינים נבחרו על ידי אופיר זילביגר, מנכ"ל SECOZ, ואבי ויסמן, מנכ"ל שיא סקיוריטי.

על האירוע פרסו חסותן החברות CA ישראל, One1, נס ישראל, נט-אפ (NetApp) ישראל, מפעיל, דל (Dell) ישראל, אורקל (Oracle) ישראל, רד-האט (RedHat) ישראל, Software AG ישראל, IPV Security, שלח מסר ושיא סקיוריטי.

פרופ' גדי אריאב מבית ספר רקאנטי באוניברסיטת תל אביב, יו"ר ועדת האיתור שבחרה את המנמ"רים המצטיינים, אמר כי "מאז 2009 אני חוזר על אותו משפט: קהילה מקצועית חפצת חיים זקוקה לגיבורים וגיבורות על מנת לסמל את הצלחתה. המנמ"ר הוא בעל התפקיד המורכב ביותר מבין תפקידי ה-'C' בארגון. מורכבות התפקיד היא גם במהות וגם בדינמיקה המשתנה, עם השינויים במרחב העסקי והדיגיטלי".

לדבריו, "הערכה של כל המנמ"רים היא הערכה קהילתית. הכרה במצוינות היא לא רק כבוד אלא גם אחריות. על המנמ"רים להמחיש לקהילה את היכולות המקצועיות המגולמות במצוינות".

המנמ"רים המצטיינים הם (לאחר כל מנמ"ר – נימוקי חבר השופטים):

שמעונה נוה, מנהלת מערכות מידע, אקסלנס נשואה
"נוה אמונה על 40 עובדים. היא נכנסה זה עתה לתפקיד המנמ"רית, ועוסקת במיפוי משאבים ומערכות IT וארגון מחדש. במסגרת תפקידה החלה במיפוי תשתיות, כוח אדם, צרכים עסקיים, יישומים, המרה של ארבע מערכות מורשת למערכת חדשה ובהקמת אתר אינטרנט מקיף, כולל תחום חדש – משכנתאות. היא מספקת שירות ל-10 הקבוצות בחברה, תוך התמודדות עם דרישות רגולטוריות תובעניות. נוה נמרצת, בעלת ראייה עסקית ומביאה פרספקטיבה טכנולוגית עשירה ומקיפה".

דרור אדמון, מנהל מערכות מידע ראשי, אסותא מרכזים רפואיים
"ממונה על 45 עובדים ולו ניסיון של 15 שנים בעולם הבריאות הציבורית. פעל לאינטגרציה בין מערכת ה-ERP, מנהל חולים והמערכת הקלינית, יצר שיתוף פעולה הדוק בין אגף מערכות מידע ואגף שיווק ופיתוח עסקי. הביא ליישום תפיסת Paperless במרכזים, הפך את ה-IT למרכיב משמעותי בארגון, כולל הגדלה משמעותית בתקציב. הוא שותף למהפכת המיחשוב בארגון ולאינטגרציה רחבה של מערכות המידע. הביא לאינטגרציה בין מערכות פנימיות ומערכות מעבדה ולחיבור לרשומה הרפואית. ערך פרויקט מובייל, מנהל תקציב גדל והולך של עשרות מיליוני שקלים".

טל נתנוביץ', מנהל בקרה ומערכות מידע, דניה סיבוס
"הוא בתפקיד מזה ארבע שנים ולו 10 עובדים. הביא לפיתוח אפליקציה חדשנית לדיירים ולמשתכנים במובייל ובאינטרנט. הקים מערכת BI לבקרה תקציבית ולמכירות – מקצה לקצה, לאורך כל מהלך פרויקט הבנייה. הביא להקמה של פורטל איכות ופורטל בטיחות. עוסק בניהול מערכת ניהול תיק דייר ממוחשב במובייל, הביא ליצירת פלטפורמה לשיווק ופרסום. נתנוביץ' משלב מידע ומוביל פיתוח עצמי. מערכות ה-IT בחברה מובילות שינוי של תהליכים עסקיים. הוא פועל לניהול ושימור הידע בחברה, כאשר יש לו תפקיד ניהול כוח אדם ייחודי – של עובדים זרים".

ברנרדו טאוב, סמנכ"ל חטיבת הטכנולוגיה והפיתוח העסקי, תקשוב
"
לטאוב 20 עובדים והוא שבע שנים בתפקיד. הוא הטמיע מערכת לניהול ידע, ובשנה האחרונה הקים מערכת לניהול משאבי אנוש ומערכת לניהול זרימת העבודה. הוא משנה את ה-DNA של החברה: ממיקור-חוץ של מוקדים טלפוניים לפתרונות רב ערוציים למוקדי שירות. פועל לתמיכה פעילה באספקת שירותי מיקור-חוץ, מכירה והטמעה. זהו שילוב מעניין בין מנמ"ר ופיתוח עסקי בליבה העסקית של החברה, שאחראי גם על הכנסות. יוזם".

אורן אריאב, מנהל אגף מערכות מידע, המשרד להגנת הסביבה
"לאריאב 60 עובדים והוא חמש שנים בתפקיד. הוא ייחודי במגזר הממשלתי בשימוש בשיטות אג'יליות לפיתוח. הישגיו בשנה החולפת היו בהקמת מערכת מפל"ס לדיווח על פליטת חומרים ממפעלים תעשייתיים, אימוץ תפיסת ענן פרטי, הכנת מכרז להקמה ותפעול הענן. הביא לשינוי התפיסה ביחס ללקוחות, הקמת תמונה ארצית של הגנת הסביבה שפתוחה לציבור. מביא לתמיכה בפעילות העסקית, להתייעלות ולחסכון בכוח אדם באמצעות מערכות מידע".

שמעון קונקול, מנהל טכנולוגיות מיחשוב, קבוצת נקסט-קומ
"צוותו מונה חמישה עובדים והוא שלוש שנים בתפקיד. בשנה האחרונה הביא לשדרוג כלל מערכות התוכנה והתשתית, לשדרוג הפלטפורמה הבסיסית של מערכות מידע, לתמיכה במובייל בשילוב של מוצרי מדף ופיתוח עצמי, לפיתוח מערכת סליקה, לפיתוח מערכת IPTV. הוא מסייע ומייעץ לקו המוצרים העסקיים בתחום טכנולוגיות המידע".

איתמר כהן, מנהל מערכות מידע, דן
"אמון על 20 עובדים ומשמש שבע שנים בתפקיד. בשנה האחרונה היה מעורב ופעל בכמה פרויקטים: שילוט אלקטרוני בתחנות אוטובוס, כולל לחצן שמע לעיוורים, מידע במובייל, פיילוט תשלום במובייל, עלייה בדלת האחורית, מצלמות לביטחון הציבור ותשתית מיחשוב לאוטובוסים במערכת המטרונית בחיפה. הביא את המערכות להנגשה למוגבלים, נכנס לתחום מיטוב של נסיעות, נהגים ואוטובוסים. הביא לשילוב מערכות המידע בהחלטות הנהלה, שותף לקבלת החלטות ומביא להטמעת שינוי תהליכי".

אבי בר זכאי, מנהל מיכון ומערכות מידע, שירביט חברה לביטוח
"צוותו מונה שמונה עובדים, הוא בעל ניסיון של 20 שנים ומשמש מזה שנתיים בתפקיד. הטמיע את ערך השירות, הקים מערכת לקריאות שירות לעובדים ולסוכנים. הביא להקמת מערכת לניהול תהליכי עבודה ולניהול מסמכים, הטמיע BI למנהלים. פועל לגיוס איכותי של עובדי IT. יצר תמיכה לבוחנים בשטח. הביא לשיקום ציפיות השירות של עובדים וסוכנים".

בנצי סרברו, סגן נשיא ומנמ"ר, דלק אירופה
"אמון על 30 עובדים, משמש בתפקיד זה שנה וחצי. הביא להתאמה של מערכת הסאפ (SAP) לדרישות מגוונות בטריטוריה האירופית. יצר שדרוג תשתיות בתחנות התדלוק, כולל עמדות מכירה ובקרת משאבות. הביא להסבת תשתית תחנות הדלק בצרפת. פעל למיחשוב חנויות הרווחה. עוסק בהתמודדות עם תרבויות עסקיות מגוונות".

ערן גוטמן, מנהל מערכות מידע, שיכון ובינוי
"צוותו מונה 40 עובדים והוא חמש שנים בתפקיד. הביא לפיתוח מערכת שירות לקוחות וקישורה למערכת הפיננסית. פעל לשדרוג מערכות הליבה של סולל-בונה למערכת פריוריטי, הביא לפיתוח מערכת לאיחוד דו"חות כספיים. פעל להקמה של מערכת תכנון ובקרה תקציבית, ועסק בפעילות בתחום הערוצים. עסק ב-BI ונכנס לתחום המובייל".

אירית כהן, מנהלת מערכות מידע, עיריית ערד
"לכהן שלושה עובדים ועוד שלושה במערכת החינוך בעירייה. היא מנהלת את ה-IT מזה 13 שנים, ולה תפיסה רחבה וחוצת גבולות ארגוניים של טכנולוגיות מידע. הקימה מערכת ליבה מרכזית, המשמשת את כל גופי העירייה, עם עלויות נמוכות של תחזוקה. אחד הפרויקטים הבולטים שלה הוא מערכת חוקי עזר בחנייה מוסדרת. הביאה לפיתוח נרחב בעזרת צוות קטן. הקימה מערכת נוכחות ושכר, מערכת GIS, מערכת ניהול תקלות ומערכת ניהול בתי ספר. היא פרקטית ויוזמת מערכות IT לתועלת העסקית של העירייה".

לאה בן טובים, מנמ"רית, עיריית רמת השרון
"לה שלושה עובדים והיא פעלה למימוש מכרז מערכות הליבה של העירייה, שעלה לאוויר לפני חודש. הקימה ממשקים למערכות אחרות, פעלה לשדרוג מערכות תוך חיסכון בעלויות בהיקפים מרשימים, של עשרות אחוזים. יצרה תפיסת תפקיד מכוונת משתמש, פעלה להובלת מיזם 'מחשב לכל ילד'. עסקה בפיתוח מיחשוב החינוך וקישור למערכות של מפעל הפיס".

רן שלום, מנהל אגף מערכות מידע ומיחשוב, עיריית פתח תקווה
"לשלום 25 עובדים, והוא משמש מזה 10 שנים בתפקיד המנמ"ר. הקים מערכות IT לעולם התברואה, קידם את ההתנתקות מתלות בספק חיצוני דומיננטי. הוא מביא להכרה בחשיבות ה-IT בין גופי העירייה. נכנס לתחומים חדשים המניבים חיסכון והתייעלות. יצר שיפור וחיסכון בעלויות בשירותי התעבורה לתברואה, תוך בקרה בזמן אמת. הוביל פרויקטים במנהל הנדסה. יצר השפעה גוברת של ה-IT, יוזם ומוביל פתרונות, אנרגטי ומחפש הזדמנויות עסקיות לעירייה".

מיכל מרכוס, מנהלת אגף המיחשוב, בנק ירושלים

"צוותה מונה 70 עובדים. היא שנתיים בבנק ורק התחילה בתפקיד המנמ"רית. הבנק מצוי בתהליך של שינוי דרמטי ממשכנתאות לקמעונאות, והיא מביאה למימוש החזון תוך שהוא מבוסס IT. בין הישגיה ניתן למנות את פרויקט ערוצים. היא סייעה לאפשר את שינוי האוריינטציה של הבנק ופעלה לכניסה למערכת הכספומטים הארצית. עוסקת בתפעול, תוך בעלות על תהליכים עסקיים. מבטיחה".

לחצו כאן לראות את ה-CTO ומורי החינוך הטכנולוגי שקיבלו אותות הערכה

לחצו כאן לראות את ה-CISO שקיבלו אותות הערכה

לחצו כאן לראות את מקבלי אותות ההערכה המיוחדים

לחצו כאן לראות את המנמ"רים שמשמשים כמודל לחיקוי

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. א.פרנקל :)

    כראוי שמעונה נווה מופיעה ראשונה ...אחת ה מנמריות מאלו שפורמות קשרים ולא יוצרות או מהלכות על...כייף לעבוד לצידה ...כל הכבוד !!! על הבחירה... וכמובן ערן גוטמן התותח ...כל הכבוד !!

אירועים קרובים