ממשלת ארצות הברית פרסמה תקנים לשיפור אבטחת הסייבר

הסטנדרטים אמורים לסייע לחברות לאומיות קריטיות להתגונן טוב יותר ● היעד הבא של הממשל: לשכנע את הסקטור הפרטי בנחיצות ההגנות

ממשלת ארצות הברית פרסמה אתמול את הגרסה הסופית של הסטנדרטים, שאמורים לסייע לחברות לאומיות קריטיות להתגונן טוב יותר מפני תקיפות סייבר. כעת, גורמים ממשלתיים מתמודדים עם האתגר של שכנוע הסקטור הפרטי לאמץ את הסטנדרטים האלה.

הסטנדרטים שפורסמו מיועדים ל-16 סקטורים נפרדים, ששיבוש בהם עשוי לגרום להרס כבד, בהם מזון וחקלאות, אנרגיה ומערכות תחבורה.

פרסום התקנים על ידי המכון הלאומי לסטנדרטים וטכנולוגיה (National Institute of Standards and Technology ) מגיע בדיוק שנה לאחר שהנשיא ברק אובמה פרסם צו מינהלי, המורה לסוכנות לחבר סטנדרטים מינימליים לאבטחת סייבר כצעד ראשוני להתמודד עם העדר התקדמות בחוקי אבטחת הסייבר בקונגרס.

בתגובתו לפרסום, אמר הנשיא כי "אני מאמין שהמסגרת שפורסמה מסמלת נקודת מפנה, אך ברור שיש לבצע עוד עבודה רבה לשיפור אבטחת הסייבר שלנו. שוב אני מבקש מהקונגרס להתקדם מהר יותר בחקיקה בנושאי אבטחת הסייבר, שמגינה הן על המדינה שלנו והן על חופש הפרטיות האזרחי. בינתיים", הוסיף וציין, "המינהל שלי ימשיך לפעול, במסגרת הסמכויות הקיימות היום, כדי להגן על האומה שלנו מן האיום הזה".

מסגרת התקנים, שהוכנה על ידי סוכנות לא רגולטורית, תוך שיתוף פעולה עם אלפי מומחי תעשייה, מציעה לחברות קני מידה רחבים כדי למדוד את יעילות ההגנות שלהן בסייבר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסי פוסי

    יופי לנו! מתי יתעוררו הנסיכים הנרדמים והשאננים ברשות משפט וטכנולוגיה של משרד המפשטים מתרדמתם העזה? מתיח מכון התקנים יאמץ את ההמלצות ויחייב לפחות מערכים ממשלתיים אזרחיים ליישם זאת -"ממשל זמין" למתקפות - ממתין להזנק מטה הסייבר ... (מה סמכויותיו ומה יכולת האכיפה של הייצור החדש?) קום התעוררה עם חליכה! (זה מהאינטרנציונל בעברית מי שלא זוכר)

אירועים קרובים