One1 מציעה 15 מיליון ש'; גורמים בחברה לאוטומציה קוראים לשקול מחדש את המכירה

ההצעה של One1 נמוכה מדי ולא משקפת את השווי האמיתי של החברה לאוטומציה – סבורים אותם גורמים ● הם ציינו כי אילו היו מנהלים את המכרז בצורה פשוטה יותר, ללא כל המגבלות הרבות שיש בו, ייתכן שחברות רבות נוספות היו ניגשות אליו והמחיר היה עולה

המשא ומתן למכירת החברה לאוטומציה נתקל בקשיים, שעלולים לטרפד את המכירה ולגרום לכך שמרכז השלטון המקומי יכריז על מכרז חדש – כך נודע לאנשים ומחשבים.

One1, המועמדת העיקרית לרכישה, הגישה הצעה חדשה על סך 15 מיליון שקלים תמורת 51% מהמניות, לאחר שמרכז השלטון המקומי דחה הצעה קודמת שלה על סך 12 מיליון שקלים.

לאנשים ומחשבים נודע כי גורמים בשלטון המקומי מביעים אכזבה עמוקה ומגלים מחשבות שניות לגבי כדאיות המכירה. אותם גורמים מנמקים את עמדתם בכך שהמחיר שמציעה One1 רחוק מאוד מהערך האמיתי של החברה. בנוסף, לדבריהם, אילו היו מנהלים את המכרז בצורה פשוטה יותר, ללא כל המגבלות הרבות שיש בו, כמו איסור על שורה של גורמים שקשורים לחברה אוטומציה להתמודד במכרז, ייתכן שחברות רבות נוספות היו ניגשות אליו והמחיר היה עולה.

בדעה זו מחזיק בין היתר דרור אלוני, ראש מועצת כפר שמריהו ומחזיק תיק האוטומציה במרכז השלטון המקומי. הוא וגורמים אחרים בשלטון המקומי סבורים שהחברה לאוטומציה פועלת במגזר חשוב וקריטי במדינה, בכך שהיא מתפעלת שירותים קריטיים בעשרות רשויות מקומיות, שמשרתות מאות אלפי אזרחים מדי יום. לדעת אותם גורמים, הפרטת החברה לידי גורם חיצוני, גדול ככל שיהיה, היא הימור מסוכן שיש לתת עליו את הדעת. למרות כל הקשיים, הם מוסיפים, מדובר בחברה מצוינת עם עובדים מקצועיים שיש להם ערך מוסף וידע רב מאוד, ולא ייתכן למכור אותה במחיר כל כך זול.

לעת עתה נמשך המשא ומתן בין הצדדים ובחברה לאוטומציה מצפים לראות כיצד תנהג One1.

במקביל, לאנשים ומחשבים נודע כי נציגי One1 סיכמו עם ועד העובדים של החברה לאוטומציה כי במידה שתרכוש אותה, תתבצע הורדת שכר כללית של 5% ויפוטרו עובדים בכמות מוגבלת מאוד, על פני כמה שנים.

המרכז לשלטון מקומי מסר בתחילת החודש כי סיום המכרז וחתימת החוזה ייערכו בתוך 45 יום. ההערכה של גורמים מקצועיים היא שאם בתוך תקופה זו לא יגיעו הצדדים להסכם יוכרז מכרז חדש.

עוד נודע לאנשים ומחשבים כי לפחות אחת מחברות האינטגרציה שהתמודדה על המכרז ופרשה ממנו בשלב מוקדם בוחנת כעת את פרטי המכרז ובודקת האם נעשו בו שינויים מהותיים תוך כדי התהליך. במידה שתגלה שנעשו שינויים, אותה חברה שוקלת לעתור לבית המשפט.

מהמרכז לשלטון מקומי נמסר כי "הליך המכרז נמצא בשלבי סיום ואנחנו צפויים להשלים את המכירה בתוך שבועות ספורים". לא נמסרה תגובת One1.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יעל

    אם ימשכו עוד קצת זמן, יגלו שהשווי האמיתי (כמו שכתוב) במצב הנוכחי עוד הרבה יותר נמוך....; ואם יקחו בחשבון את הפוטנציאל ל"התפתחות" עם השותף הנערץ והלקוחות המובילים כנראה יבינו שגם הצעה זו הינה מאוד מאוד נדיבה, עד כדי שימת כסף להימור על סוס גוסס. מומלץ בחום כל גורם עיסקי רציני ששוקל להכנס להרפתקה זו, לבדוק היטב מה המשמעות לעבודה עם הפרטנרים הנוכחיים בחברה לאוטומציה - בהחלט יתכן שיש קשר ישיר בין מצב החברה היום, לאופן בו "הובילו" אותה בעשר השנים האחרונות.

  2. שמחה

    איזה בדיחה -למרות כל הקשיים, הם מוסיפים, מדובר בחברה מצוינת עם עובדים מקצועיים שיש להם ערך מוסף וידע רב מאוד, ולא ייתכן למכור אותה במחיר כל כך זול." עובדים מצויינים= עובדים מקושרים לאנשי מפתח ברשויות או לבוסים בזה הם מצטיינים !!!

אירועים קרובים