משרד התקשורת: "בזק מנסה לסרבל ולעכב את התחרות בשוק הקווי"

"החברה מעכבת את הליכי השימוע מתוך רצונה להישאר דומיננטית מבין שתי ספקיות התשתית הנייחת היחידות במדינה", נכתב בתגובה לעתירתה של בזק לבג"ץ ● לטענת החברה, משרד התקשורת לא סיפק לה מסמכים הקשורים לשימוע בטענה שהם לא מהווים חלק ממנו ● החברה בתגובה: "המשרד מתעלם מהטענות המהותיות של בזק"

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן. צילום: מתוך ויקיפדיה

"בזק מנסה לסרבל ולעכב את הליכי השימוע לפתיחת שוק התקשורת הקווית לתחרות, מתוך רצונה להישאר דומיננטית מבין שתי ספקיות התשתית הנייחת היחידות במדינה", כך כתב משרד התקשורת לבג"ץ. המשרד הגיב לעתירתה של בזק בטענה שהוא מסתיר ממנה מידע שנוגע לפתיחת השוק.

בעתירתה טענה בזק כי עקב ההסתרה, היא לא יכולה להגיב כראוי לשימוע שעורך המשרד באשר למחירים שייקבעו. העתירה הוגשה לאחר שמשרד התקשורת סירב לבקשתה לקבל מסמכים שמסרה חברת הייעוץ פרונטיר, שנשכרה על ידי המשרד כדי לבדוק את עלויות השימוש בתשתיות.

בתגובה טען משרד התקשורת כי הוא מנהל הליך של שימוע ציבורי בשקיפות וכי הוא לא מסתיר מסמכים. לטענתו, המסמכים שמסרה לו  פרונטיר הם מסמכים פנימיים, טיוטות, שאינם חלק מהשימוע.

על פי כתב התשובה, "על אף שלא הייתה קיימת חובה להעביר לעותרת היקף חומרים כה נרחב ומפורט, העביר המשיב חומרים רבים ביותר, לרבות דו"ח מפורט של חברה בינלאומית המהווה בסיס לעמדת המשיב במסגרת השימוע".

עוד טענה בזק בעתירה שהמספרים שהוצגו על ידי משרד התקשורת הם לא אלה שהומלצו על ידי פרונטיר. משרד התקשורת הגיב על כך בכתבו ש-"באופן טבעי, עבודת חברת הייעוץ הבינלאומית דרשה התאמות לישראל, שנעשו על ידי חברת הייעוץ על בסיס נתונים שקיבלה מהרגולטור ומהחברות".

מבזק נמסר בתגובה כי "למרות הנטען על ידי משרד התקשורת, לא ניתנו לבזק כל הנתונים הרלוונטיים לשימוע. תגובת משרד התקשורת לבג"ץ מתעלמת מהטענות המהותיות של בזק, רצופה סתירות פנימיות ולא עולה בקנה אחד עם אופיו של השימוע, שעוסק אך ורק בתעריפים ובמודל כלכלי. לפיכך מוטב כי משרד התקשורת ינהג בשקיפות ובהגינות כלפי בזק, בניגוד לדרך בה הוא פועל כעת, ויגיש את כל המסמכים כדי שהחברה תוכל להגיב באופן מושכל לשימוע".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ליאור

    בזק, זו שה EBIDAT שלה היא מעל 60% ??? זו שמתמחרת קווי גישה ADSL ברווחיות של 400% היא טוענת להסתרה לאחר רווחיות יתר של כמה מיליארדי שקלים אפילו חברות הסלולר בתקופות הכי חזיריות שלהם היו ב EBIDTA של 40% !!! טוב יעשה השר, אם יודיע כבר היום, בהתאם לחוק ששונה לטובתו, שבכוונתו לפרק את בזק לחברות תשתית ושירות, ביוני 2014, כפי שמתיר לו החוק, מהלך דומה שעשה הרגולטור האמריקאי כבר לפני דור שלם !!!

אירועים קרובים