אחרי חצי שנה: הממשלה מינתה ועדת איתור לתפקיד הממונה על התקשוב הממשלתי

כרמלה אבנר הודיעה על פרישתה מהתפקיד עוד בספטמבר, אולם רק עתה מצאה הממשלה לנכון למנות את הוועדה שתחפש לה את המחליף ● בראש הוועדה עומדת יעל אנדורן, מנכ"לית משרד האוצר, ובין החברות בה נמצאת אהובה פיינמסר, לשעבר מנמ"רית משרד החינוך ● ד"ר נחמן אורון, שהיה חבר בוועדה שגיבשה את ההמלצות להקמת המטה ובזו שבחרה את אבנר, לא חבר בוועדה הנוכחית

חצי שנה לאחר שכרמלה אבנר הודיעה על סיום תפקידה מסרה היום (א') הממשלה כי הקימה ועדת איתור למינוי ממונה חדש על התקשוב הממשלתי. בראש הוועדה עומדת יעל אנדורן, מנכ"לית משרד האוצר, ועימה חברים בה אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים, אהובה פיינמסר, לשעבר מנמ"רית משרד החינוך ומנכ"לית הטלוויזיה החינוכית, פרופ' נאוה פליסקין, נציגת האקדמיה, ומוטי אהרוני, סגן נציב שירות המדינה. בולטת העובדה שד"ר נחמן אורון, שהיה חבר בוועדת ההיגוי שגיבשה את ההמלצות להקמת מטה התקשוב הממשלתי ובוועדת האיתור שבחרה את כרמלה אבנר, אינו חבר בוועדה הנוכחית.

לפני כמה חודשים פרסמה הממשלה מודעה המזמינה מועמדים להגיש את מועמדותם לתפקיד. לאנשים ומחשבים נודע כי הגיעו יותר מ-60 פניות מצד מנמ"רים מכהנים, כאלה שפרשו באחרונה ובעלי תפקידים אחרים. יש לציין שבניגוד למכרזים, הוועדה לא חייבת לבחור את אחד המועמדים שפנו אליה והיא רשאית לפנות לכאלה שהיא מוצאת לנכון. כך היה בוועדת האיתור שבחרה את אבנר, שפנתה אליה וביקשה ממנה להגיש את מועמדותה.

פרופ' נאוה פליסקין, נציגת האקדמיה בוועדה לבחירת הממונה החדש על התקשוב הממשלתיהוועדה תפעל על פי העקרונות לאיתור מועמדים, בהתאם להוראות נציב שירות המדינה, ותיעזר בעבודתה באגף המכרזים והבחינות של הנציבות, כמו גם בגורמי ממשלה נוספים.

יצוין כי אחת הסיבות לפרישתה של אבנר הייתה התכחשותה של הממשלה לסעיף בהחלטה על הקמת המטה שבו נכתב כי הוא יהיה יחידת סמך עצמאית. לא ברור האם המועמד החדש שייבחר יסכים לעבוד בתנאים החדשים, כאשר המטה אינו יחידת סמך, ועד כמה הוא יוכל למלא את תפקידו.

גורמים בממשלה אמרו לאחר פרישתה של אבנר כי סיבה נוספת לפרישתה נעוצה בעובדה שהיא לא צמחה מתוך הממשלה, מה שהקשה עליה מאוד את התפקוד מול גורמים שונים. אותם גורמים מעריכים כי יש לקוות שהפעם ייבחר מועמד מתוך הממשלה או השירות הציבורי, שיוכל להיכנס לתפקידו במהירות.

יש לציין שרז הייפרמן, שהיה סגנה של אבנר עד לפרישתה וממלא את התפקיד עד למציאת המועמד המתאים, הודיע כי הוא עצמו לא מעוניין בתפקיד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    "בראש הוועדה עומדת יעל אנדורן, מנכ"לית משרד האוצר, ובין החברות בה נמצאת אהובה פיינמסר, לשעבר מנמ"רית משרד החינוך" הבנו את תפקיד הוועדה...

אירועים קרובים