בג"ץ פסק: משרד התקשורת לא ימסור מסמכים לבזק, אולם יערוך לה שימוע נוסף

בית המשפט מחק את עתירתה של החברה, אולם הורה למשרד התקשורת להשיב על שאלותיה ולקיים לה דיון נוסף לפני קביעת המחירים בשוק הטלפוניה הקווית ● שני הצדדים הגיבו בסיפוק

הפסד חלקי לבזק בבג"ץ: בית המשפט לא חייב את משרד התקשורת לחשוף מסמכים נוספים בעניין המחירים בשוק הטלפוניה הקווית (השוק הסיטונאי), כפי שביקשה החברה בעתירה שהגישה בתחילת פברואר. עם זאת, השופטים חייבו את המשרד לקיים לה שימוע נוסף על זה שנקבע למחר (ג'), שבמסגרתו ישיב לשאלות שתפנה אליו בזק ולאחר מכן יקיים לה דיון. את הדיון מחר הורה בית המשפט להאריך לזמן ארוך מהשעה וחצי שנקבעה לו.

בעתירתה טענה בזק כי משרד התקשורת מסתיר ממנה מסמכים ומאחר שכך, היא לא יכולה להגיב כראוי לשימוע שעורך המשרד באשר למחירים שייקבעו בשוק הטלפוניה הקווית. בתגובה טען המשרד כי הוא מנהל הליך של שימוע ציבורי בשקיפות וכי הוא לא מסתיר מסמכים.

בזק ביקשה לקבל מסמכים שהוציאה חברת הייעוץ פרונטיר (Fronteer) אותה שכר משרד התקשורת לצורך השימוע. המשרד טען כי מדובר במסמכים פנימיים, טיוטות, שאינם חלק מהשימוע וראה בעתירתה של בזק ניסיון "לסרבל ולעכב את הליכי השימוע לפתיחת שוק התקשורת הקווית לתחרות, מתוך רצונה להישאר דומיננטית מבין שתי ספקיות התשתית הנייחת היחידות במדינה".

כל אחד מהצדדים בחר להסתכל בתגובתו להחלטת בג"ץ על חצי הכוס המלאה מבחינתו. ממשרד התקשורת נמסר כי "בג"ץ קיבל את עמדת המשרד באשר לתקינות הליך השימוע שנוהל בנושא. בית המשפט אילץ את בזק למחוק את עתירתה בעניין ומחר היא תטען את טענותיה בפני שר התקשורת, גלעד ארדן, כפי שנקבע ותוכנן מראש".

מבזק נמסר כי היא "מברכת על החלטת בג"ץ, שקבעה כי החברה תקבל מענה לשאלותיה במסגרת השימוע בנושא השוק הסיטונאי. בג"ץ קבע כי השימוע יתנהל, בניגוד לנהוג במסגרת שימועי משרד התקשורת, באופן של דיאלוג בין המשרד לבזק. במסגרת זו פרונטיר תיתן מענה לשאלותיה של בזק, תוך גילוי נתונים שעד כה לא הועברו לחברה. עוד קבע בג"ץ כי הדיון הראשון במסגרת השימוע לא יוגבל במסגרת זמן קצרה, כפי שמשרד התקשורת קבע מלכתחילה, וכי ייקבע מועד נוסף לשימוע, שבו בזק תוכל להציג את עמדתה בפני השר לאחר שתיענינה שאלותיה שלא נענו עד כה – לא בשימוע זה ולא בשימוע בנושא קישור הגומלין".

"מטרתה של בזק בעתירה לבג"ץ הייתה אחת: לקבל מענה לשאלותיה ונתונים רלוונטיים לשימוע בעניין השוק הסיטונאי, כדי שתוכל להגיב לו באופן ראוי", הוסיפה החברה. "החלטת בג"ץ מהווה בסיס לאפשרות של שימוע ראוי בעניין".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים