סיסקו מצטרפת למירוץ לענן בהשקעה של יותר ממיליארד דולר

ההשקעה תהיה לטובת בניית מרכזי מיחשוב ענקיים, שענקית התקשורת תבנה ● הודיעה שתעבוד בשיתוף פעולה עם ספקיות טלקום מאוסטרליה ומהודו ● רוב לויד, נשיא החברה לפיתוח ומכירות: "טכנולוגיות הענן משפרות את תקציבי המיחשוב"

סיסקו (Cisco) הודיעה כי תשקיע יותר ממיליארד דולר על מנת להיכנס לתחום מיחשוב הענן, במטרה להציע ללקוחות החברה שירותים בתחום כמו מתחרותיה.

ענקית התקשורת הודיעה כי השקעתה בתחום תארך שנתיים. אנליסטים העריכו כי כמו חברות רבות אחרות, גם סיסקו צופה כי תוכל להגדיל את רווחיה עם פתרונות מתחום השירותים ולא רק במכירת מערכות ICT. ההשקעה תהיה לטובת בניית מרכזי מיחשוב ענקיים, שענקית התקשורת תבנה, שיריצו את השירותים תחת המותג Cisco Cloud Service, פלטפורמה שלפי החברה תהיה מאובטחת לכל אורכה.

רוב לויד, נשיא סיסקו לפיתוח ומכירות אמר כי "חברות מחפשות דרכים שונות כדי לקבל תוצרים ושירותי IT. כולם מבינים כי טכנולוגיות מיחשוב הענן מביאות לשיפור תקציבי המיחשוב בשל עלויות נמוכות יותר".

חברה אחת ששולטת בשוק הענן היא אמזון (Amazon), עם Amazon Web Services שמניבה מיליארדי דולרים מדי שנה. עם זאת, ייתכן כי סיסקו לא תתחרה באמזון ישירות, שכן היא תתמקד באספקת שירותי מיחשוב ענן ל-B2B, לרבות חברות טלקום אשר ישתמשו בענן של סיסקו ובחבילה של שירותים מבוססי אינטרנט, שיימכרו ללקוח הסופי.

כך, סיסקו תעבוד בשיתוף פעולה עם Telstra, ספקית טלקום אוסטרלית, שעסקיה מניבים הכנסות שנתיות של 800 מיליון דולר אוסטרליים. שותפים נוספים יהיו חברת ההפצה בהיי-טק, Ingram Micro, ו-וויפרו (Wipro) ההודית. ענקית התקשורת מסרה כי שירותי הענן שלה אף יעבדו מול אלה של מיקרוסופט (Microsoft) ו-VMware.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים