משרד התקשורת אסר על חברות הסלולר לגבות חיובי יתר בלי ידיעת הלקוח עבור גלישה בחו"ל

המשרד הודיע לחברות כי לא יוכלו עוד לבצע את החיוב, אלא אם כן יקבלו הסכמה מהצרכן ● יהיה עליהן לחסום את אפשרות הגלישה לצרכנים שמגיעים לחו"ל ולא נתנו את הסכמתם המפורשת

עוד מהלך צרכני בשוק הסלולר: משרד התקשורת הורה היום (ב') על תיקון הרישיונות של חברות הסלולר כך שלא יוכלו עוד לגבות חיובי יתר שמושתים על הצרכן בשל גלישה סלולרית המתבצעת בחו"ל ללא הסכמה מפורשת של המנוי, ולפעמים אף ללא ידיעתו.

לפי התיקון, החברות הסלולריות יחסמו ללא תשלום את הגישה לשירות הגלישה לכל מנוי מיד עם הגעתו לחו"ל. זאת, אלא אם כן יש למנוי הסכם עם החברה, שכולל שירותי גלישה במדינת היעד, או שהמנוי ביקש באופן מפורש לאפשר לו באופן קבוע גישה לשירותי גלישה בזמן שהותו מעבר לים.

מנוי שביקש זאת ושאין לו הסכם שכזה עם חברת הסלולר יקבל, מיד עם הגיעו לחו"ל, הודעת SMS שתכלול מידע בדבר האפשרות לחסום את שירות הגלישה. בהודעה יהיה כתוב כי הוא יכול לעשות זאת באמצעות שינוי הגדרות במכשיר או פנייה למוקד הפניות הטלפוני של החברה, בשיחת חינם.

נוסף על כך, כדי להגביר את השקיפות מול הצרכן החליט המשרד לחייב את חברות הסלולר לשלוח, ללא תשלום, הודעת SMS למנוי שרכש חבילת שירות נדידה בינלאומית ברגע שהוא מנצל 75%, 90% ו-100% ממנה. בכל הודעה כזאת יצוינו שיעור ניצול החבילה ומועד עריכת חישוב הניצול.

שר התקשורת, גלעד ארדן, ציין כי "תם העידן שבו צרכנים משלמים ללא ידיעתם מאות ואלפי שקלים עבור שירותי גלישה מהנייד בחו"ל. בנוסף, אנחנו בוחנים את פתיחת שוק הנדידה מעבר לים לתחרות בין כלל המפעילים, כך שהצרכן יוכל לגלוש מכל חברה ללא קשר לחברה שלשירותיה הוא מנוי בארץ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים